Jag har tillgång. Den är daterad "18.11", alltså en månad sedan. Feltryck? Ska det vara 18.12? Jag är ganska säker att det har med den telefonintervju som dumpen publicerade att göra:
https://dumpen.se/2023/12/17/var-det-aftonbladets-reporter-eller-en-robot/. För visst presenterar intervjuaren sig som Beri Zangana? Och hon pratar skånska.
Ganska slapp artikel; Ann Charlottes make åkte dit, det svartnade för henne och han försökte ta sitt liv men de lyckades få in honom på psyk. Hon tycker Dumpens framfart drabbar anhöriga för hårt och hon är glad att han överlevde. Det ledde till skilsmässa och de lever inte ihop, men har viss kontakt. Beri Zangana lägger till att "Av experter har Dumpen kritiserats och beskrivits som en folkdomstol".
Artikeln avslutas med ett par intervjufrågor med Sara Nilsson, det är de jag känner igen från telefonsamtalet som producerades på dumpen:
"När Aftonbladet söker Dumpen och Sara Nilsson säger hon upprepade gånger att informationen inte har nått henne.
Men nu berättar jag för dig att en person var nära på att ta livet av sig efter att ha blivit uthängd på er sajt?
– Men är du säker på att det är på grund av uthängningen? Vi har mycket kontakt med anhöriga, vi erbjuder anhörigstöd och de flesta anhöriga tar det väldigt hårt när det visar sig att sambon har en attraktion till barn.
Ni lägger ut bilder på människor på sajten, är inte det här snarare en fråga för rättsväsendet?
– Vi arbetar för en lagändring, det är det som vi arbetar för så att det ska bli kriminaliserat att söka efter barn i sexuellt syfte."
Av någon anledning får jag "Vetlandavibbar";
Lärare, tränare och gädda är inte en bra kombo, helt utan andra belägg än vibbarna.