Citat:
Ursprungligen postat av
Undrande1967
Jag har aldrig fattat hur folk har nerver till att tjuvåka eller hur de beräknar tiden till jobbet, med tanke på att de kanske måste hoppa av vagnen.
De måste ju sitta på helspänn hela tiden.
Jag har suttit på bussen eller spårvagnen och hälften av passagerarna plötsligt rusar av vid en hållplats när det stått ett gäng kontrollanter vid hållplatsen.
Jag håller med, ska jag bara nöjesåka, varför jag nu skulle göra det, så kan jag hoppa av, men jag har inte lust att gå upp tidigare bara för att kanske behöver "omplanera" resan till jobbet.
Citat:
Ursprungligen postat av
qaaq
"Våld mot tjänsteman" borde ju inte kunna åberopas heller om nån plankare ger sig på dem. Det krävs väl att de har någon form av uniform på sig för det.
Nej, det krävs inte uniform. Däremot finns det formuleringar om att det ska framgå att man är tjänsteman.
Citat:
Ursprungligen postat av
R.Wacks
Funkar enligt rykte inte längre då appen har en funktion som visar när på sekunden en biljett är köpt. Då man måste ha en giltig biljett när man kliver på så kan de ta dig om du köper när du redan sitter på.
Det där om att köpa innan tror jag blir svårt att driva i domstol då de faktiskt finns biljetter som endast säljs ombord (betalning med bankkort i zon A).
Motsägelsefullt, sa Bull.