2023-12-18, 10:13
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Förstår och förstår, jag förstår inte hur det är möjligt att missförstå den sorg och empati för Toves familj som klart och tydligt framgår, svart på vitt.

Förklara gärna så att tillochmed jag förstår, för jag kan se, att dom ni kallar Majaälskare, hånar Toves familj och hennes minne.

Tror du inte på fullaste allvar att Toves anhöriga eller riksåklagaren inte skulle ha överklagat friandet av Maja, om det vore så att det fanns några tvivel kvar gällande hennes påstådda delaktighet i mordet?! Ett påstående som inte kan preciseras eller har rekonstruerats för att kunna bedöma om det är rimligt att den som drivs av hämnds uppgifter (Johanna) i elfte timmen, är trovärdiga?

Citat:
Förstår och förstår, jag förstår inte hur det är möjligt att missförstå den sorg och empati för Toves familj som klart och tydligt framgår, svart på vitt.

Sorg och empati för Ts familj? I ett inlägg. "Alla" andra inlägg är upprepningar av mantrat att MH är oskyldig. Det är tydligt att omsorg och empati för T och hennes familj inte är anledningen till att hen skriver här. Att upohöja och försvara Ts mördare är ett hån mot T och hennes anhöriga.
Citat:

Förklara gärna så att tillochmed jag förstår, för jag kan se, att dom ni kallar Majaälskare, hånar Toves familj och hennes minne.

Så bra att du kan se det. Då behöver jag inte förklara?

Citat:
Tror du inte på fullaste allvar att Toves anhöriga eller riksåklagaren inte skulle ha överklagat friandet av Maja, om det vore så att det fanns några tvivel kvar gällande hennes påstådda delaktighet i mordet?!

Det finns tvivel kvar men det går tydligen inte att bevisa något. Det betyder inte att hon är oskyldig.
Senast redigerad av smokeonthewater 2023-12-18 kl. 10:25.
Citera
2023-12-18, 10:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Tror du att Majas anhöriga ser Maja som en hjälte efter att ha (som minst) släpat ut deras dotter i skogen?

TS, som du svarar för klagade på folk som sitter på FB dygnet runt och hatar Maja... skriver gång på gång att Maja är oskyldig, sanningen är att det är ingen som vet hur det är med den saken.

ALLA som skriver i tråden har rätt till sin uppfattning... och sanningen är den att Maja har verkligen inte gjort sig känd för att vara någon som inte ljuger, dessutom inte gjort något för att underlätta för anhöriga att per bums hitta sin dotter. Hon måste ha känt att det var OK att låta TT ligga ute i skogen och förhoppningsvis aldrig bli funnen.
Maja ljög, men valde att berätta sanningen.
Orsaken till att hon ljög är rätt uppenbar, stavas Johanna.
All skit Maja blivit indragen i, kommer från "vännen" Johanna.
Med en vän som Johanna, behöver man inga fiender...
Citera
2023-12-18, 10:33
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

En vän som MH valde att umgås med och försvara trots att hon var fullt medveten om vad som försiggick i hennes inre. Alla andra tog avstånd men inte MH. Istället fortsatte hon att bekräfta Js hat mot systrarna T. Bekräfta att det vore bättre om de inte fanns.
Citera
2023-12-18, 10:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Sorg och empati för Ts familj? I ett inlägg. "Alla" andra inlägg är upprepningar av mantrat att MH är oskyldig. Det är tydligt att omsorg och empati för T och hennes familj inte är anledningen till att hen skriver här. Att upohöja och försvara Ts mördare är ett hån mot T och hennes anhöriga.

Så bra att du kan se det. Då behöver jag inte förklara?

Det finns tvivel kvar men det går tydligen inte att bevisa något. Det betyder inte att hon är oskyldig.

Jag ser att ett ord blev felaktigt, för ska självklart vara ett .
Kan du vara så snäll och förklara.

Det är ren idioti det ni sysslar med, ni driver en hat och förtalskampanj mot den enda som tillslut vågade berätta för polisen om Johannas brott och baktankar.
En tjej som insett att hon blivit sviken och förrådd av den hon trott var hennes vän.
Citera
2023-12-18, 10:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
En vän som MH valde att umgås med och försvara trots att hon var fullt medveten om vad som försiggick i hennes inre. Alla andra tog avstånd men inte MH. Istället fortsatte hon att bekräfta Js hat mot systrarna T. Bekräfta att det vore bättre om de inte fanns.
Det där stämmer inte alls, du ljuger.
Tror du att Maja hade gjort samma "val" idag om hon vetat om hur långt Johanna kunde gå?
Det tror inte jag.
Citera
2023-12-18, 10:44
Medlem
Citat:

Jag ser att ett ord blev felaktigt, för ska självklart vara ett .
Kan du vara så snäll och förklara.

Det är ren idioti det ni sysslar med, ni driver en hat och förtalskampanj mot den enda som tillslut vågade berätta för polisen om Johannas brott och baktankar.
En tjej som insett att hon blivit sviken och förrådd av den hon trott var hennes vän.

Du måste väl för fan begripa att det är smaklöst att beskriva personen som Toves familj och pojkvän tror varit med och mördat deras älskade Tove, som hjälte?! Nån jävla måtta får det väl vara på idiotin här inne!

Och kom nu inte och tjata om att Toves familj tror att Maja är oskyldig. Du har med direkta citat fått förklarat för dig hur dom ser på Majas inblandning. Dom tror M höll fast Toves händer och gjorde henne försvarslös medans Johanna ströp livet ur henne. Ett helt fruktansvärt sätt att dö på!

Inte nog med det. M har därefter ljugit i förhör efter förhör för att komma undan ansvar. Hon har inte på något sätt visat sympati eller ledsamhet över vad som hänt med Tove, eller bett anhöriga om ursäkt. Hon kan prata om hur det har eldats på T s kropp, hur ansiktet har smälts bort utan att bryta ihop, men när bästisen hotar att ta livet av sig så brister hon ut i gråt och förhöret får avslutas. Helt stört!
Citera
2023-12-18, 11:07
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Tror du att Maja hade gjort samma "val" idag om hon vetat om hur långt Johanna kunde gå?
Det tror inte jag.

Ja eftersom Maja agerade alibi vid mordbränder och ägnade sej åt skadegörelse på bilar så visste Maja mycket väl hur långt Johanna kunde gå.
Citera
2023-12-18, 11:25
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Det tror inte jag.

Det visste hon ju! Hon var fullt medveten om att JJ försökt bränna flera människor inne. Ändå valde hon att inte varna hatobjekten. Och hon valde att fortsätta vara BFF med JJ.

Jag tror att det var mörkret inom dem som förenade dem. De förstod varandra. Det de inte kunde prata med andra om, för att andra inte skulle förstå och acceptera det, kunde de prata med varandra om. De kanske kände att de var varandras själsfrände?
Citera
2023-12-18, 11:42
Medlem
Citat:

Ja, det är uppenbart att Maja ljög under lång tid (på vilket vis tänker du att det har någon betydelse för vilken av kvinnorna ljög under flest antal dagar?), hon hade ingen förståelse för TT.s anhöriga hur som haver.

Ska du skylla allt på Johanna när Maja var medveten om att ett flertal personer riskerat att bli innebrända?
Är det vad du anser att en bra kompis gör? För min del är en bra kompis att säga ifrån när man inser att något inte är OK... inte att jamsa med och hålla tyst tills man sitter i en situation där det än en gång, är risk för liv och lem och det slutade som det gjorde.
Citera
2023-12-18, 12:32
Medlem
Citat:
Det tror inte jag.

Men vad är det du missar?
Maja var väl medveten om hur långt JJ kunde gå, ett flertal personer riskerade att brinna inne och det med Majas vetskap utan att varna.

Uppenbart är att det har kunnat bli ett flertal liv som gått till spillo, er "hjälte" Maja valde att inte varna. Nu blev det ett liv som gick till spillo, ett för mycket!
Citera
2023-12-18, 12:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Ja, det är uppenbart att Maja ljög under lång tid (på vilket vis tänker du att det har någon betydelse för vilken av kvinnorna ljög under flest antal dagar?), hon hade ingen förståelse för TT.s anhöriga hur som haver.

Ska du skylla allt på Johanna när Maja var medveten om att ett flertal personer riskerat att bli innebrända?
Är det vad du anser att en bra kompis gör? För min del är en bra kompis att säga ifrån när man inser att något inte är OK... inte att jamsa med och hålla tyst tills man sitter i en situation där det än en gång, är risk för liv och lem och det slutade som det gjorde.
TACK för det centrala ang vad som kvalar in på en äkta och fin vän!

Äkta genuin gränssättning.

Att sätta ner foten när det fullständigt skenar åt helvete - snarare än att haka på och bejaka hemlisar i nåt som mer liknar en pakt.

Ang bullshit att vara en fin och äkta vän så BIDRAR hon snarare till galenskapen via att jamsa med och haka på.

Det är baske mig inte varken nåt heroiskt eller fint över Maja -
Hon bryr sig inte ett skvatt om varken potentiella eller befintliga offer.

Att rnögt mala om att hon berättade sanningen är minst lika löjligt att lyfta fram. Det är inte hennes förtjänst att Tove överhuvudtaget hittades.

Maja skapade lidande.

När hon väl kryper till korset om att ha burit ut Tove och gömt henne bland granar så beror det på att det börjar bli hett under fötterna.

Vad är sanning ang resten för Majas del?

Det är ett enda töcken om vad som hänt för hennes del och det saknas ett helt förlopp om vad som hände innan mord.

Johanna är ett dugg bättre men att lyfta fram Maja i positiv anda är helt absurt.
Citera
2023-12-18, 13:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Att rnögt mala om att hon berättade sanningen är minst lika löjligt att lyfta fram. Det är inte hennes förtjänst att Tove överhuvudtaget hittades.

Maja skapade lidande.

När hon väl kryper till korset om att ha burit ut Tove och gömt henne bland granar så beror det på att det börjar bli hett under fötterna.

Vad är sanning ang resten för Majas del?

Det är ett enda töcken om vad som hänt för hennes del och det saknas ett helt förlopp om vad som hände innan mord.

Johanna är ett dugg bättre men att lyfta fram Maja i positiv anda är helt absurt.
Absurt är det att hävda att Maja skapat lidande.
Det gjorde Johanna.

Ett töcken, ja vad ska man kalla det?
Maja var full och trött, hon sov/slumrade, medan Johanna misshandlade och ströp Tove i badrummet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in