2023-12-15, 08:54
Medlem
Flickfotografs avatar
Flashback har glömt sin USP!
De har blivit en jävla lekstuga för knoll och tott!
Och för simpar och feminazis som fått "lite makt", så att de kan ge sig på de mest kritiska rösterna MOT deras egna världsbild och sortera ut allt kritiskt mot feminism i nypåhittade grupper och avdelningar ingen jävel nånsin hittar till.

Tänk för helvete!
Här kommer en svensson som är helt oskuld in på flashback.
Han har frågor och undrar om vad folk säger om feminism, jämställdhet, diskriminering och leds genast ut i flera kaninhål, för maskulinism är tydligen en livsstil medan feminism är politik och jämställdhet, som inte ens lever upp till begreppet i Sverige för att den består av dubbla måttstockar är tydligen en samhällsfråga.
Jag kan inte tänka mig att det finns vettiga kriterier för vilka, vem eller varför, men främst med vilka motiv man ska slussa och leda runt folk eller trådar till de olika grupperna, för enligt deras egna definitioner är de ett och samma.

Det gör att FBs motivering för att flytta runt folk är ett cirkelargument och fick de läsa de olika trådarna och argumenten på ett och samma ställe, skulle läsare fatta hur det håller ihop och göra sig av med två av begreppen, då de hör hemma på den historiska dynghögen av ideologier som kan skrotas, för att de aldrig funkat eller kommer att funka.

Men hur fan ska man kunna lära sig av historian, när klåfingriga mods på fläskback egenmäktigt ska sitta och söndra och härska?

Ändra tillbaks, mods.
De tre avdelningarna kan samlas ihop.

Gör om, gör rätt.
Och att tycka att män behöver mänskliga rättigheter ska tammefaan inte sortera under livstil.
Förbannade klappmongon!
Senast redigerad av Flickfotograf 2023-12-15 kl. 08:57.
Citera
2023-12-15, 09:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Och för simpar och feminazis som fått "lite makt", så att de kan ge sig på de mest kritiska rösterna MOT deras egna världsbild och sortera ut allt kritiskt mot feminism i nypåhittade grupper och avdelningar ingen jävel nånsin hittar till.

Tänk för helvete!
Han har frågor och undrar om vad folk säger om feminism, jämställdhet, diskriminering och leds genast ut i flera kaninhål, för maskulinism är tydligen en livsstil medan feminism är politik och jämställdhet, som inte ens lever upp till begreppet i Sverige för att den består av dubbla måttstockar är tydligen en samhällsfråga.
Jag kan inte tänka mig att det finns vettiga kriterier för vilka, vem eller varför, men främst med vilka motiv man ska slussa och leda runt folk eller trådar till de olika grupperna, för enligt deras egna definitioner är de ett och samma.

Det gör att FBs motivering för att flytta runt folk är ett cirkelargument och fick de läsa de olika trådarna och argumenten på ett och samma ställe, skulle läsare fatta hur det håller ihop och göra sig av med två av begreppen, då de hör hemma på den historiska dynghögen av ideologier som kan skrotas, för att de aldrig funkat eller kommer att funka.

Men hur fan ska man kunna lära sig av historian, när klåfingriga mods på fläskback egenmäktigt ska sitta och söndra och härska?

Ändra tillbaks, mods.

Gör om, gör rätt.
Och att tycka att män behöver mänskliga rättigheter ska tammefaan inte sortera under livstil.
Förbannade klappmongon!

Som knoll och tott vet jag inte vilken avdelning jag numera missar, men uppfriskande att Flickfotograf finner sådan glädje i sin vrede.
Citera
2023-12-15, 12:49
Medlem
Ekofetts avatar
Citat:

Tänk för helvete!

Ändra tillbaks, mods.

Gör om, gör rätt.
Förbannade klappmongon!
Du har helt rätt. Mäns rättigheter och känslor ignoreras. Kvinnors inte så.
Citera
2023-12-15, 13:53
Medlem
a-mortals avatar
Jag fattar inte.
Feminism handlar om män och kvinnors rättigheter.
Att bli en man är en livsstil.
Det är inget problem med nuvarande uppdelning.
Citera
2023-12-15, 15:56
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Som knoll och tott vet jag inte vilken avdelning jag numera missar, men uppfriskande att Flickfotograf finner sådan glädje i sin vrede.
Det är inte glädje du ser.
Vrede är en berättigad känsla om man inte agerar dumt våp, lättlett får och vill ha till en förändring.
Det är också en säkerhetsventil för tänkande människor att inte bli galna.
Citera
2023-12-15, 15:58
Avslutad
Citat:
Det är inte glädje du ser.
Vrede är en berättigad känsla om man inte agerar dumt våp, lättlett får och vill ha till en förändring.
Det är också en säkerhetsventil för tänkande människor att inte bli galna.

Klokt skrivet.
Citera
2023-12-15, 16:00
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Jag fattar inte.
Feminism handlar om män och kvinnors rättigheter.
Att bli en man är en livsstil.
Det är inget problem med nuvarande uppdelning.
Wow, snacka om lättlurad!
Du hade gjort dig ursnygg i SS-uniform på 30-talet.
Kolla stavningen: femin - ism. Det ensidiga gynnandet av kvinnor på bekostnad av män.
Den får de säga att det betyder precis vad som helst, men detta är allt de nånsin drivit.
Världens mest privilegierade människor i hela världshistorien vill ha mer, men ta mindre och mindre ansvar för konsekvenserna.

Och inte en enda av dem har nånsin kunnat svara på frågan vilka rättigheter män har, som kvinnor saknar.
Citera
2023-12-15, 16:09
Medlem
Citat:
Och inte en enda av dem har nånsin kunnat svara på frågan vilka rättigheter män har, som kvinnor saknar.

Män vill hindra kvinnor från att vara poliser, brandmän mm.

Män anser att kvinnor inte ska få slåss på film för de anser att kvinnliga fightingskådisar är värdelösa.

Och listan goes on ,and on...
Citera
2023-12-15, 17:04
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Wow, snacka om lättlurad!
Du hade gjort dig ursnygg i SS-uniform på 30-talet.
Kolla stavningen: femin - ism. Det ensidiga gynnandet av kvinnor på bekostnad av män.
Den får de säga att det betyder precis vad som helst, men detta är allt de nånsin drivit.
Världens mest privilegierade människor i hela världshistorien vill ha mer, men ta mindre och mindre ansvar för konsekvenserna.

Tidigare i historien var kvinnor långt från fria, de ansågs klena och korkade i jämförelse med mannen. Feminismen har sina rötter i en vilja att ge kvinnor rätt att arbeta, rösta och få roller som vanligtvis endast män kunde få. På senare tid har feminism förknippats med rättslig jämlikhet.

Det är tråkigt att du förknippar feminism med "ensidigt gynnande av kvinnor på bekostnad av män". I botten handlar ju feminism om att minimera könsdiskriminering. Om du inte tycker feminism är det så är det bäst om du övertyga andra att det är det, inklusive dig själv. Jag tror inte det spelar större roll om det står femin i början av historiska anledningar eller om det står maskulin i början.

Maskulinism strävar efter jämlikhet, så om nu män utsätts för förtyck från kvinnor systematisk bör du lyfta upp det så det kan ändras. Vad har kvinnor rätt till som inte män har?
Citera
2023-12-15, 19:20
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Gör om, gör rätt.
Förbannade klappmongon!

Du har rätt. Vår rörelse är i högsta grad politisk. Nu när läget är som det är får vi kämpa för att göra det här delforumet välbesökt. Efter att jag postade min senaste tråd så gick forumet från typ 5-15 besökare till 150 besökare i realtid. Det är så vi får jobba.
Citera
2023-12-15, 22:20
Medlem
Megadolmes avatar
Det är roande att läsa om incels o deras snedvridna världsbild...
Citera
2023-12-18, 01:00
Avstängd
Flaskpostenss avatar
Det är så män styr världen, de säger att de är livsstil istället för politik 😂
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto