2023-12-17, 04:45
Medlem
sxephils avatar
Jag slutade läsa när du skrev att något slags elit lever på det blattar producerar i Sverige.

SD bönder bidrar 100 000x mer än Sveriges blattar. Sverige har lockat till sig de sämsta invandrarna i hela världen. Du använder också begrepp som "rural" på svenska vilket tyder på att du konsumerat anglo innehåll och sen applicerat det på Sverige och svenska blattar.

I USA är invandrarna extremt produktiva. Men inte i Sverige.

Sen kan jag säga att många som bor på landet i Skåne är rika och har extremt nära till stora städer. Skånes Öresundskust från Ängelholm till Malmö är extremt tätbefolkad med korta avstånd och en majoritet som har bra jobb i städerna bor på landet.

Vad jag kan se på valstatistik så går dessa rika svenskar som flyttat ut på landet över till SD.

Städerna har blivit blattetillhåll så svenskarna flyttar ut på landet till villor(många nybyggda) och skapar nya vita skolor för sina barn. När klockan slår 17 så är trafiken extrem ut från Skånes städer. Så var det inte för 10 år sen.

Liknande utveckling skedde i Chicago när en stor del av övre medelklass flyttade ut från stan till nybyggda suburbs(fina förorter) för att slippa gängvåldet och kaosnegrer. Det kommer hända i resten av Sverige så småningom.
Senast redigerad av sxephil 2023-12-17 kl. 05:06.
Citera
2023-12-17, 04:47
Medlem
Ekofetts avatar
[quote=RobbanUC|86723574]En utmärkt trådstart med substans.
Akademikerna behöver arbetarna att parasitera på, arbetarna behöver inte akademikerna, en utmärkt slutsats. [/QUOTE]
Framtiden är snart här med ytterligare en aspekt som inte nämns...nämligen att dagens akademiker under utbildning är till 70% kvinnor. Inom STEM är majoriteten män men det är ju inte den akademikergrupp som diskuteras här. Arbetare, som de normalt brukar definieras, är personer med kortare eller ingen utbildning alls, ofta fysiskt krävande jobb. Dessa personer är oftast män, då få kvinnor vill hålla på med liknande jobb.

Hur kommer detta arta sig framöver? Slänger in en tanke i tråden innan jag går och lägger mig och gör det genom att knycka RobbanUCs utmärkta konklusion men byter ut nyckelorden mot respektive relevant könstillhörighet. Enligt ovan minimalistiska analys:
Kvinnorna behöver männen att parasitera på, männen behöver inte kvinnorna.

Är det så?
Senast redigerad av Ekofett 2023-12-17 kl. 04:50.
Citera
2023-12-17, 04:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Fast en genomsnittlig stadsbo har ju ingenting med er rassebönder att göra heller. Jag som stockholmare liksom - noll gemensamt med er sd-nötter. Men en massa gemensamt med stadsbor i andra städer världen över.

Då är det bara för dig att flytta till de globalistiska städerna Los Angeles eller Tel Aviv. Varför är du här och förstör Sverige och Europa din orm?
Citera
2023-12-17, 05:15
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Fast en genomsnittlig stadsbo har ju ingenting med er rassebönder att göra heller. Jag som stockholmare liksom - noll gemensamt med er sd-nötter. Men en massa gemensamt med stadsbor i andra städer världen över.

Haha, Stockholm är en ankdamm och stockholmare har närmast inget gemensamt med andra stadsbor - någonstans.

Rassebönder är ju en direkt reaktion på den stockholmska hjärndöda åsiktskollektvismen som vägrar se uppenbara faktum pga diverse PK-tabu ni skapat i ankdammen. Utan er hade SD aldrig funnits.
Citera
2023-12-17, 05:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Haha, Stockholm är en ankdamm och stockholmare har närmast inget gemensamt med andra stadsbor - någonstans.

Rassebönder är ju en direkt reaktion på den stockholmska hjärndöda åsiktskollektvismen som vägrar se uppenbara faktum pga diverse PK-tabu ni skapat i ankdammen. Utan er hade SD aldrig funnits.

Jag är Stockholm. Vi hade varit etniskt svensk här om inte Reinfeldt och andra landsförrädare inom "vänstern" dragit in massa främmande apor i mitt land och stad. Håll käften bonde. Detta är en katastrof för mig som bor på Södermalm och röstade på AfS. Inte som icke-rasisterna PK-SD som du. Håll käften PK-bonde som är icke rasist. Röstade du på SD som sa att dom inte vill ha rasister som mig i deras parti? Var bor du? I Thailand eller din tönt? Ingen att lita på i krig. Svag svensk är du. Andra sorteringen.
Citera
2023-12-17, 06:29
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackrahav100
Jag är Stockholm. Vi hade varit etniskt svensk här om inte Reinfeldt och andra landsförrädare inom "vänstern" dragit in massa främmande apor i mitt land och stad. Håll käften bonde. Detta är en katastrof för mig som bor på Södermalm och röstade på AfS. Inte som icke-rasisterna PK-SD som du. Håll käften PK-bonde som är icke rasist. Röstade du på SD som sa att dom inte vill ha rasister som mig i deras parti? Var bor du? I Thailand eller din tönt? Ingen att lita på i krig. Svag svensk är du. Andra sorteringen.

Säg mig du store 08:a, vad har rösten på AfS gett dig? Jag röstade faktiskt AfS ett val men den rösten var helt bortkastad så jag röstade SD denna gången.

Jag visste också att denna regeringen som SD stöder skulle vara kass och att den inte kommer få ner invandringen speciellt mycket. Men det är så politik fungerar i Sverige. SD är det enda partiet i Sverige som kan få till en förändring.

AfS visade sig också vara ett pajasparti. Men respekt till dig 08:a som går emot strömmen. Det är det inte många stockholmare som gör.

Sen är Skåne alltid politiskt före resten av Sverige. Idag är det stockholmskskretsen inom M som styr partiet. Hade Skåne-moderator styrt som Christian Sonesson mfl hade dagens regering fungerat. L är väl också 08 PK bögar som styr? KD-Ebba är väl från Uppsala?

Reinfeldt är ju också stockholmare, de flesta politiker som förstört landet har varit stockholmare.

Du måste väl erkänna att Stockholm har en väldigt dysfunktionell PK kultur som spridit sig över hela landet innan SD(Skåne+Blekinge) fick något gjort?

Utan Skåne hade det inte funnits ett enda nationalistiskt parti i riksdagen idag.
Senast redigerad av sxephil 2023-12-17 kl. 06:35.
Citera
2023-12-17, 08:19
Medlem
Alltid livlig fantasi från neger-älskande kommunister. Hoppas ju åtminstone att ni har betalt för att skriva sådant skräp
Citera
2023-12-17, 08:22
Medlem
RobbanUCs avatar
[quote=Ekofett|86724431]
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
En utmärkt trådstart med substans.
Akademikerna behöver arbetarna att parasitera på, arbetarna behöver inte akademikerna, en utmärkt slutsats. [/QUOTE]
Framtiden är snart här med ytterligare en aspekt som inte nämns...nämligen att dagens akademiker under utbildning är till 70% kvinnor. Inom STEM är majoriteten män men det är ju inte den akademikergrupp som diskuteras här. Arbetare, som de normalt brukar definieras, är personer med kortare eller ingen utbildning alls, ofta fysiskt krävande jobb. Dessa personer är oftast män, då få kvinnor vill hålla på med liknande jobb.

Hur kommer detta arta sig framöver? Slänger in en tanke i tråden innan jag går och lägger mig och gör det genom att knycka RobbanUCs utmärkta konklusion men byter ut nyckelorden mot respektive relevant könstillhörighet. Enligt ovan minimalistiska analys:
Kvinnorna behöver männen att parasitera på, männen behöver inte kvinnorna.

Är det så?
Visst är det till stor grad så.
I Kommunistdiktaturerna så var det "kultrabochi"-kulturarbetare ( i vår tid den vänsterliberala sk, "kultureliten" och tjänstemännen/kvinnorna) som motiverade sin existens med politisk propaganda gällande befriandet av en sk underklass/proletariat.

I Sverige finns motsvarande dvs. av PK-folket utpekad underklass bestående av dumförklarade sk. bönder respektive hjälpbehövande blattar.

Analogin och retoriken är direkt hämtad från Sovjetrealismen och den styrande PK-klassens hat och avsky gentemot den egna befolkningen.
Senast redigerad av RobbanUC 2023-12-17 kl. 08:25.
Citera
2023-12-17, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Nej, folk på landet är inte marginaliserade. De lever ett gott bullerbyn liv och har bra jobb som hantverkare och andra riktiga jobb. Landet är det nya - städer är på väg ut. Nettoutflyttningen från Stockholm var 5000+ 2021.
Tror faktiskt du har rätt där.
En familj som bor i en mindre stad har mycket mer pengar över till nöjen när hyran/lån är betalda.
Som en extra bonus slipper dom MENA.
Citera
2023-12-17, 08:54
Medlem
Mjälls avatar
Citat:

Du verkar ha dålig läsförståelse. Vad är det i TS som är "rassebonde" menar du? Det talas om likheter mellan blattar och svenska "bönder"...

Läste du ens rubriken undrar man?
Citera
2023-12-17, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anal.Fabet
Tror faktiskt du har rätt där.
En familj som bor i en mindre stad har mycket mer pengar över till nöjen när hyran/lån är betalda.
Som en extra bonus slipper dom MENA.

Nja, bor de i en mindre stad slipper de nog inte MENA. Dessa finns numera överallt. I en mindre by däremot kanske man kan komma undan.

Ser inte heller jättestora likheter mellan svensk landsbygdsbefolkning och invandrare mer än rent ekonomiskt: många är arbetarklass och många är arbetslösa.

På den svenska landsbygden råder en sorts stillhet och lugn och man pratar till varandra i normal samtalston. Rena motsatsen till Orten där vrål och gap och skrik är normen.

Men visst, det finns naturligtvis många trevliga invandrare som skulle trivas bra på landet och kunna bli vän med svenskar där. Liksom det finns GHB-missbrukande bönder som skulle tycka det var supercoolt att få hänga med de farliga grabbarna från Orten. Undantag finns alltid. Men generellt ser jag inte jättestora likheter.
Citera
2023-12-17, 09:27
Medlem
dickachus avatar
Ja, nyanlända har mer erfarenhet av lantbruk än några svennebanan-
ungar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem