2023-12-16, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Jag trodde att han hade gått genom isen på en sjö? Om han lyckades ha ihjäl sig på en myrjävel så är det ju än värre korkat. Darwin i så fall...

I Stockholm jobbar vi med pontoner, du vet nog inte vad det är för nåt men lite förenklat om du tänker dig en stor flotte som flyter med grävmaskinen uppepå? Vi kör inte ut på jävla isen med grävare vad fan skulle han ens göra för jobb? Örnsköldsvik - man hör ju på namnet att det är pannben som är i farten.

Hur ska du kunna lyckas packa en basväg med hjälp av en flotte?
Citera
2023-12-16, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SivansLillebror
Eftersom myrvatten är grumligt av naturen, jämför brun slush, och att man hittade honom cirka tre meter ifrån maskinen efter att man tagit upp en ny vak efter resultat på sonar. Så drar jag slutsatsen att han simmat åt fel håll och blivit fast under isen.

Han fanns ju inte kvar i hytten och med tanke på vad SVT skriver så tror jag att han tagit sig ur maskinen men sedan hindrats av isblocken från att ta sig upp till ytan. Samma isblock som gjorde att han inte hittades första dagen. Så kanske han till sist sökt sig längre bort från maskinen.

Citat:
Polisen dykare Fredrik Gidlund berättar att sökandet har varit mycket besvärligt.
– De var mörkt och mycket isblock som tryckts ner av grävmaskinen, säger han.
Först efter att man sågat upp en ny vak kunde mannen hittas.

Fy fan så tragiskt sätt att dö och en ung man.
Citera
2023-12-16, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Vilken jävla sorglig människa du är, du går in skriver massa skit, det är en ung människa som har gått bort när han försökte utföra sitt jobb.

Vare sig du trollar eller är allmän idiot, så är du bara tragisk. Alla fattar väl att du skriver skit, du har aldrig någonsin jobbat med grävare.

Äh, sjåpa dig inte. Hur svårt kan det vara att sitta och spaka med en grävmaskin tror du, haha enklaste jobbet för fan. Gäller bara att tänka sig för och inte fan sitta och gasa på ut på svag is.
Citera
2023-12-16, 18:31
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Isens tjocklek +grävskopans tyngd+entrepenörens riskvillighet är tydligen en svårlöst ekvation
Citera
2023-12-16, 18:51
Medlem
Om man kör runt med en tung maskin ute i terrängen så måste man ju ha koll, så att man inte kör ut på en liten sjö med tunn is.

Självförvållat, tyvärr.
Citera
2023-12-16, 19:29
Medlem
Citat:
Jag trodde att han hade gått genom isen på en sjö? Om han lyckades ha ihjäl sig på en myrjävel så är det ju än värre korkat. Darwin i så fall...

I Stockholm jobbar vi med pontoner, du vet nog inte vad det är för nåt men lite förenklat om du tänker dig en stor flotte som flyter med grävmaskinen uppepå? Vi kör inte ut på jävla isen med grävare vad fan skulle han ens göra för jobb? Örnsköldsvik - man hör ju på namnet att det är pannben som är i farten.
Pontoner på en myr, du verkar helt jävla efterbliven. Jämför inte detta arbete med att jobba på en sjö i Stockholm. Du vet inte vad som verkligen hänt ändå påstår du att killen är korkad.
Citera
2023-12-16, 20:02
Medlem
PykeforPykes avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/man-har-hittats-efter-gravmaskin-gick-genom-isen--tnqknr

Hittad död :/
Citera
2023-12-16, 20:14
Medlem
Tibryss avatar
Citat:

Du kan sitta och vaska champagne med den grävaren du hittade på leklust med din lilla flotte, men vårat land ser lite annorlunda ut utanför tullarna, fjant.
Citera
2023-12-16, 20:16
Medlem
goosehunters avatar
Här är det nog läge för folk att hålla käften.

Ta på dig vinterkläder och skor/kängor/stövlar så ska jag kasta ut dig i nollgradigt vatten och se på när du försöker röra dig med kläder som gör dig oförmögen att simma eller röra dig på ett normalt vis. Har ni som skriver en massa skit ens testat det där?

Lägg därtill is runtomkring dig och en sjunkande maskin som du åker med ner i vattnet med om du inte hinner få upp dörren vilket kanske inte ens går om is ligger i vägen.

Att det däremot är förenat med livsfara att köra ut på isen med tunga fordon, det köper jag.
Citera
2023-12-16, 20:22
Medlem
Citat:

Ja, en sjö, eller mer precist en tjärn som är en liten skogssjö.
Citera
2023-12-16, 20:43
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Recharged
SVT-länken har bild:
https://www.svtstatic.se/image-news/992/wide/0.51/0.59/12840cdbba31f3fab8a706f4f2fe10fc9f1246c3f8ff34a25f 0f664c21d22bcb
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/drunkningslarm-i-solberg-skogsmaskin-gick-genom-isen--b5s2c5
Bara ett par meter från land. Men grundregeln är att aldrig framför ett Motorfordon på is.
Citera
2023-12-16, 21:06
Medlem
Lillreds avatar
Maximal jävla otur oxå att maskin har lagt sig kraftigt åt vänster nere på botten dvs. på den sida som hytten/dörren sitter på. Tittar man på bilden så ser man att halva maskin är utanför hålet i isen. Vilket jävla sätt att dö på.

https://www.svtstatic.se/image-news/992/wide/0.51/0.59/12840cdbba31f3fab8a706f4f2fe10fc9f1246c3f8ff34a25f 0f664c21d22bcb
Senast redigerad av Lillred 2023-12-16 kl. 21:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in