2023-12-16, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Ja hur känns det nu när allt som jag påstått faller in?
Känns det bra att hurrat fram 1 miljon döda vita soldater ?
Till vilken nytta ?
Detta gjorde Ryssen starkare.
Vi har en fruktansvärd fiende inte alls långt från våra gränser !

Hur länge tror du det är kvar till Ukraina får krypa till korset sm en total förlorare ?

SKÄMS PÅ DIG

Inget av det du svamlat om har fallit in.
Citera
2023-12-16, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Svenske prickskytten Johan offrade allt för att hjälpa Ukrainas militär i kriget mot Ryssland

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svenske-prickskytten-johan-offrade-allt-for-att-hjalpa-ukrainas-militar-i-kriget-mot-ryssland--l3ub7 6

Hemma i Sverige väntade Johan Fredrikssons fru Linda och döttrarna på att han skulle komma hem.

Vilken otroligt smutsig människa. Åker iväg för att få lite spänning i sitt liv och lämnar fru och barn bakom sig. Åker iväg och dör och förstör totalt för sin fru och barn. Frivilligt. Vilket jävla stolpskott. Han fick det han förtjänade.

En sann hjälte! Till skillnad från dig och din sort.
Citera
2023-12-16, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Jo men det känns lite grisigt av västvärlden att först hetsa och upprusta Ukraina till att fightas mot Ryssland och sen bara skära ner på stödpaketen och ta konsekvenserna själva.

När raketerna briserar i Kiev så ska man säga att det är bara rysk propaganda och Potemkinkulisser då?

Hetsa? Ni ryssråttor kringgår alltid det faktum att hetsaren i sammanhanget är Ryssland som invaderar och våldtar sitt grannland.
Citera
2023-12-16, 11:14
Medlem
RealTides avatar
Citat:

De stackars Ukrainarna är lämnande åt ett hemskt öde.
Till ingen nytta.
Hade Ukraina fått skriva på fredsavtalet som de ville i starten på denna konflikt men som USA sätte stopp för hade allt detta hemska inte behövt ske.

Så plutten berätta hur du känner ?
Berätta om dina framtidsplaner för Ukraina ?
Ukraina har inte stoppats från att skriva på nåt " fredsavtal".
Du ska kanske sluta lyssna på ryzk desinformation, din kork.
Här sitter jag och trodde att det bara var outbildade lågintelligenta ryssar som tror på RTs propaganda, ack så fel jag har.
Citera
2023-12-16, 11:15
Medlem
Citat:
Ja hur känns det nu när allt som jag påstått faller in?
Känns det bra att hurrat fram 1 miljon döda vita soldater ?
Till vilken nytta ?
Detta gjorde Ryssen starkare.
Vi har en fruktansvärd fiende inte alls långt från våra gränser !

Hur länge tror du det är kvar till Ukraina får krypa till korset sm en total förlorare ?

SKÄMS PÅ DIG

Att det slaktas 1000 ryssråttor per dag är inte vad jag definierar som en starkare ryss.

Det är enbart Ryssjävlarna som är ansvariga för detta krig.
Citera
2023-12-16, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Siffrorna talar ju sitt tydliga språk.
10% får Ukraina jämfört med för ett år sen.
Och det tycker jag är för jävligt för det gör just det jag skrev, att Ukraina lämnas till sitt öde.
Och detta är exakt vad Putin hoppas på.
Du tycker uppenbarligen det är ok, det gör inte jag.
Oops. Nu skall det ålas, vändas och vridas också. Tänkte väl det.

Nu påstår du att jag påstår att jag och Putin hoppas på samma sak. Nämligen
att ukraina lämnas åt sitt öde.

Läs vad jag skrev en gång till.
Och att du är ukrainas ängel här.

Jo, jo.

Det finns inget, i verkligheten, som tyder på det du påstår
Västs stöd ökar, både i engagemang och omfattning, allteftersom..
Senast redigerad av Antistalk 2023-12-16 kl. 11:19.
Citera
2023-12-16, 11:16
Medlem
Citat:
Varför håller du på att skriva till mig ?
Du blir ju pissenödig och orolig för det minsta lilla.

Stämmer.
Har inte funnits så mycket att diskutera som är nytt.
Ryssen behåller sin ockuperade områden. Ukraina försöker tappert på mindre områden.
Intar något litet , men tappar det lika fort. Alltså noll nytta.
Människor bara dör.

Jag gjorde en miss när jag kollade diagrammet. Men när det kommer till missar så ligger jag i lä i denna tråd. Men trots allt är Ukraina jävligt korrupt.

Men när vi ändå pratar missar kan du väl ta och utveckla din och många andras stora miss med att vi i väst vänder Ukraina ryggen!
Detta har jag hävdat hela tiden kommer ske.

De stackars Ukrainarna är lämnande åt ett hemskt öde.
Till ingen nytta.
Hade Ukraina fått skriva på fredsavtalet som de ville i starten på denna konflikt men som USA sätte stopp för hade allt detta hemska inte behövt ske.

Så plutten berätta hur du känner ?
Berätta om dina framtidsplaner för Ukraina ?

Du menar att Ukraina frivilligt skulle låtit sig våldtas av Ryssland?

Kan du inte berätta själv om Rysslands framtidsplaner?
Citera
2023-12-16, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Ekonomin är ett problem för Putin men frågan är om ryssarna hinner få det tillräckligt dåligt innan Ukraina måste till förhandlingsbordet.

Inga bidrag från varken USA eller EU blev det. Det räcker heller inte med bara EUs stöd i längden. Pengarna från USA måste in inom 1-2 månader, annars är det tack och hej.

Vare sig stödet från USA eller EU är slutförhandlade. USA diskuterar frågan nästa vecka och EU i januari.
Citera
2023-12-16, 11:21
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Oops. Nu skall det ålas, vändas och vridas också. Tänkte väl det.

Nu påstår du att jag påstår atr jag och Putin hoppas på samma sak. Nämligen
att ukraina lämnas åt sitt öde.

Läs vad jag skrev en gång till.
Och att du är ukrainas ängel här.

Jo, jo.

Det finns inget, i verkligheten, som tyder på det du påstår
Västs stöd ökar, både i engagemang och omfattning, allteftersom..
Ja det verkar ju uppenbarligen så när du bara rycker åt axlarna åt Ukrainas uteblivande stöd.
Jag vill öka deras stöd och därmed deras chanser att vinna, du vill det inte.
Du är alltid snabb att kasta anklagelser om rysssympatier till höger och vänster men det tycks ju klart att jag vill vinna kriget för Ukrainas del mer än vad du önskar.
Är du på dassimperiets sida?
Citera
2023-12-16, 11:24
Medlem
Ett sätt att runda Ungern angåennde Ukrainastödet är att de förlorar rösträtten i denna fråga. Frågan har varit upp förut men Polen och Ungern hjälpte då varandra. Jag tror inte att Polens nya regering kommer att blockera ryssapologeten, Orban.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/rekordilska-mot-orb%C3%A1n-i-eu-riskerar-att-f%C3%B6rlora-r%C3%B6str%C3%A4tt/ar-AA1lyCyC?ocid=entnewsntp&pc=LCTS&cvid=bb43d8df5046 40a4821e74624a7a7c14&ei=8

Citat:
Irritationen är rekordstor och sedan Polen bytt till en betydligt mer EU-vänlig regering, under ledning av förre rådsordföranden Donald Tusk, har Ungern inte längre någon given uppbackare bland övriga länder. Det ger möjlighet för övriga EU att gå vidare på allvar med sin så kallade artikel 7-process kring Ungerns rättsstats- och demokratiutveckling. För att bötfälla Ungern eller i värsta fall ta bort landets rösträtt krävs full enighet bland övriga länder – något som just nu inte längre ses som en omöjlighet.
Citera
2023-12-16, 11:30
Medlem
Citat:
Ja det verkar ju uppenbarligen så när du bara rycker åt axlarna åt Ukrainas uteblivande stöd.
Du är alltid snabb att kasta anklagelser om rysssympatier till höger och vänster men det tycks ju klart att jag vill vinna kriget för Ukrainas del mer än vad du önskar.

Jag tror inte det är kört med stödet. Det har inte slutförhandlats angående stödet i vare sig USA eller EU. Inom EU talas det redan nu om olika sätt att runda Orbans veto.
Citera
2023-12-16, 11:45
Medlem
Citat:

Vilket svammel du matar vidare med.

Det du påstod var att stödet minskar från väst och att Ukraina lämnas åt sitt öde. Det är inte sant. Det är rysslands våta dröm och hopp.

I verkligheten, där kriget pågår, terrorbombar ryssland civila och civil infrastruktur i ukrainska städer och mängder av ryska soldater och ryskt krigsmateial slås ut varje dag. En rysk katastrof.

Väst stöd är ständigt ökande, både ekonomiskt, moraliskt och praktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in