Resultat: Vilket lag håller du på/kommer du att följa denna säsongen?
Atalanta
4,05%
3 röster
Bologna
0%
0 röster
Cagliari
5,41%
4 röster
Empoli
1,35%
1 röster
Hellas Verona
4,05%
3 röster
Inter
16,22%
12 röster
Juventus
5,41%
4 röster
Lazio
6,76%
5 röster
Lecce
0%
0 röster
AC Milan
10,81%
8 röster
Monza
0%
0 röster
Napoli
6,76%
5 röster
Roma
16,22%
12 röster
Salernitana
1,35%
1 röster
Frosinone
0%
0 röster
Cagliari
1,35%
1 röster
Sassuolo
0%
0 röster
Torino
2,70%
2 röster
Udinese
0%
0 röster
Parma
5,41%
4 röster
Fiorentina
4,05%
3 röster
Genoa
0%
0 röster
Ett annat lag i lägre divisioner
4,05%
3 röster
Håller inte på något lag - Älskar italiensk fotboll helt enkelt
4,05%
3 röster
2023-12-13, 12:05
Medlem
Il.Malizias avatar
Andra Europakvällen idag.

Atletico Madrid - Lazio & Newcastle - Milan. Bägge kl 21.

Lazio är redan klara, men har chans att ta gruppsegern om de vinner mot Atletico (1. Atletico 11p, 2. Lazio 10p).
Milans grupp kan det gå hur som:
1. Dortmund 10p
2. PSG 7p
3. Newcastle 5p
4. Milan 5p.

Om Dortmund vinner och Milan vinner så slutar Milan 2a i gruppen. Vinner Milan men PSG vinner så slutar de 3a i gruppen. Kryssar eller förlorar Milan så slutar de sist.
Som sagt, kan gå hur som.

Edit: Newcastle - Milan blir huvudmatch idag, så den går på huvudsändningen som börjar kl 20.
Senast redigerad av Il.Malizia 2023-12-13 kl. 12:20.
2023-12-13, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Var inne på det redan förra omgången. Då ursäktades vilandet av spelare med att man oavsett hade allt i egna händer i sista matchen. Men nu är vi här med gruppen färdig och nytt roterande där bästa laget inte spelas med nytt poängtapp och en andraplats.
...
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Instämmer. När Inter är bra så är de orimligt bra. Varför visades inte det igår? Varför byta in Lautaro i först i andra halvlek?

Jag förstår vad ni menar, och den fortsatta vägen för Inter blir såklart svårare. Men jag tycker att det är uppfriskande att satsa på Serie A där varje match räknas när säsongen är slut, istället för detta ältande i ett urvattnat europaspel.

Vi har tidigare i tråden dillat om att Serie A inte är lika spännande som andra ligor. Men man har haft fyra olika mästare de senaste fyra åren och nu utvecklar det sig till en duell mellan Inter och Juventus. Två lag som inte har vunnit Serie A de senaste två säsongerna.
2023-12-13, 23:07
Medlem
-GGs avatar
Skönt att Milan inte gick vidare. Ett italienskt lag som ser ut som ett afrikanskt. Jösses vad svarta och mulatter.

Det är tragiskt att gå från Pirlo, Maldini, Nesta, Gattuso, Inzaghi, Ambrosini, kryddat med europeiska namn som Schevchenko, som stomme, till det man ser nu. Donnarumma lyckades man också schabbla bort.
2023-12-13, 23:09
Medlem
Il.Malizias avatar
Svettigt på slutet! Bra att Milan lyckades vända. Synd att Dortmund inte lyckades vinna så Milan gick "bara" till Europa League. Men men.

Och Lazio förlorade tyvärr, men blir iallafall grupp-2a.

Så inga 4 lag vidare i Champions League i år, men det blir iallafall fortsatt Europaspel.
Inte, Lazio, Napoli får hoppas på bra lottning på måndag.
2023-12-13, 23:11
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag förstår vad ni menar, och den fortsatta vägen för Inter blir såklart svårare. Men jag tycker att det är uppfriskande att satsa på Serie A där varje match räknas när säsongen är slut, istället för detta ältande i ett urvattnat europaspel.

Vi har tidigare i tråden dillat om att Serie A inte är lika spännande som andra ligor. Men man har haft fyra olika mästare de senaste fyra åren och nu utvecklar det sig till en duell mellan Inter och Juventus. Två lag som inte har vunnit Serie A de senaste två säsongerna.

En duell kanske är att ta i.

Tyvärr kommer Juve inte att hålla hela vägen. Scudetton är Inters att förlora, inte Juves att vinna.

Jag tror fortfarande att lagen bakom kommer ta in på Juve och det är fortsatt topp fyra som är det primära. Hopp, javisst! Men inte bli övermodiga och riskera topp fyra.
2023-12-14, 12:09
Medlem
Il.Malizias avatar
Ikväll avslutas europaveckan med Europa League och Europa Conference League.

Europa League
Roma - FC Sheriff 18:45
Rakow Czestochowa - Atalanta 21:00

Grupp-2an Roma (10p) möter grupp-4an Sheriff (1p) medan grupp-1an Prag (12p) möter grupp-3an Servette (5p). Roma klara för att gå vidare, men vinner Roma och Prag förlorar så tar Roma 1aplatsen.

Atalanta som är grupp-1a möter grupp-4an. Atalanta vinner gruppen närmast garanterat såvida man inte förlorar stort och grupp-2an Sporting vinner och då hamnar på samma poäng och gör många mål.

Conference League
Ferencvaros - Fiorentina 18:45

Fiorentina ligger 1a med 11p, Ferencvaros 2a med 9p. Allt annat än en Ferencvaros-seger och Viola tar gruppsegern. Förlorar man så blir man grupptvåa.
2023-12-14, 19:57
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Skönt att Milan inte gick vidare. Ett italienskt lag som ser ut som ett afrikanskt. Jösses vad svarta och mulatter.

Det är tragiskt att gå från Pirlo, Maldini, Nesta, Gattuso, Inzaghi, Ambrosini, kryddat med europeiska namn som Schevchenko, som stomme, till det man ser nu. Donnarumma lyckades man också schabbla bort.
Kan bara hålla med. Milans identitet var ett glassigt , elegant Berlusconi lag med ovanligt snobbiga spelare. Kaka, Pirlo, Maldini osv. Stilikoner som passade i Italien och Milano. Inter var det buffliga fysiska laget med utlänningar som kändes som legoknektar. Adriano, Martins, Cordoba, Viera, Zlatan.

Men det här Milan slår alla rekord. Inter hade i alla fall Moratti som ägare och spelare som Vieri och Zanetti. Det här Milan har i princip ingenting. Italiensk tränare är väl det enda positiva.
2023-12-15, 00:52
Medlem
Il.Malizias avatar
Europaspelet klart.

Atalanta vann sin match och slutade som gruppsegrare.
Roma vann sin match, men även gruppledaren vann så Roma slutade tvåa i gruppen.
Fiorentina kryssade mot grupptvåan och slutade således som gruppsegrare.

Alla italienska lag går således vidare till slutspelet i vår; bara att Milan går till Europa League.
Lottning sker på måndag. CL lottas 12, EL 13, ECL 14.
2023-12-15, 01:13
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Kan bara hålla med. Milans identitet var ett glassigt , elegant Berlusconi lag med ovanligt snobbiga spelare. Kaka, Pirlo, Maldini osv. Stilikoner som passade i Italien och Milano. Inter var det buffliga fysiska laget med utlänningar som kändes som legoknektar. Adriano, Martins, Cordoba, Viera, Zlatan.

Men det här Milan slår alla rekord. Inter hade i alla fall Moratti som ägare och spelare som Vieri och Zanetti. Det här Milan har i princip ingenting. Italiensk tränare är väl det enda positiva.

Milan var länge som en stilkatalog för män. Glassigt, med mycket kunnande. Vackerhet verkade inbyggt i Berslusconis apparat.

Ärligt talat blev jag chockad när jag kollade på matchen mot Newcastle. Då jag inte brukar titta på Milans matcher undrade jag vilken jag klubb i helvete det var jag som jag tittade på. Mellan 2002-2010 följde jag Milan lika mycket som Juve och t ex höll stenhårt på dem i finalen mot Liverpool. Det fanns en italiensk aura kring klubben och spelarna som var totalt borta i onsdagens match. Det kändes som random ihopsatt lag med afrikanska spelare i konstiga tröjor.
Senast redigerad av -GG 2023-12-15 kl. 01:34.
2023-12-15, 15:59
Medlem
Milan var såklart enorma på 90-00 talet. Sen dess tycks klubben ha dålig ekonomi. Att gnälla på att truppen innehåller spelare från andra länder bli ju bara löjligt. Har ni sett Italienska landslagets trupp?? Den är väl ok men väldigt långt från Italien 1999!
Milan har imo ett fint mycket talangfullt lag. Italien som land får steppa upp istället.
Gnällspikar.
2023-12-15, 17:28
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olfa
Milan var såklart enorma på 90-00 talet. Sen dess tycks klubben ha dålig ekonomi. Att gnälla på att truppen innehåller spelare från andra länder bli ju bara löjligt. Har ni sett Italienska landslagets trupp?? Den är väl ok men väldigt långt från Italien 1999!
Milan har imo ett fint mycket talangfullt lag. Italien som land får steppa upp istället.
Gnällspikar.
Ja visst är Italiens landslag sämre men det är också Milan. Milan sticker ut både i valet av fysiska spelare och brist på Italienare jämfört med andra topplag. De andra lagen spelar trots allt med 3-6 italienare samtidigt under en match. Milan spelar med en. Antingen Calabria eller Florenzi på högerbacken.
Senast redigerad av sebastian_ 2023-12-15 kl. 18:28.
2023-12-15, 19:02
Medlem
Il.Malizias avatar
De två högst rankade lagen med högst koefficientpoäng kommer få ett femte lag till nästa års Champions League.
Man får hoppas att calcio presterar likt förra året och håller kvar alla lag så länge som möjligt.

https://twitter.com/IFTVofficial/status/1735406291982397812

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in