2023-12-13, 17:48
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Båda två ser sjuka ut! Psykopater!

Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Är inte mamman otäckt lik Johanna Möller, utseendemässigt?

Psykopater kan inte avslöjas på en stillbild. Det är vi som betraktare som tolkar in sånt som inte finns i bilden. Det finns större förutsättningar att avslöja en psykopat på video. Men lätt är det inte.

Jag tycker inte denna kvinna är lik Johanna M.
Till att börja med är hon gissningsvis dubbelt så stor i kroppen.
Citera
2023-12-13, 18:07
Medlem
Är alla syskonen i samma familjehem?

Hur gammal va deras yngsta?
Citera
2023-12-13, 18:17
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Psykopater kan inte avslöjas på en stillbild. Det är vi som betraktare som tolkar in sånt som inte finns i bilden. Det finns större förutsättningar att avslöja en psykopat på video. Men lätt är det inte.

Du kan ha rätt där. Man kanske läser in det bara för att man vet att de är ett par kräk. Tycker nog ändå man kan se att de inte ser riktiga friska ut i huvudet. Men det kan hända att jag är bias/ partisk. 🤔
Citera
2023-12-13, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fborgstrom
Har gått i skolan med mamman desvärre..

Hur va hon? Mobbare eller ”en i mängden” eller..?
Citera
2023-12-13, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87

Nej dom är i olika familjehem. Tror 2 va tillsammans, ev yngsta o näst yngsta, men jag är inte 100 på det. Yngsta borde vara 3-4år nu.
Citera
2023-12-13, 18:55
Avslutad
Enligt morsans linkedin, arbetade hon som personlig assistent..
Personlig vårdassistent
Björk@ Assist@ns @B
dec 2016 - dec 2017 1 år 1 månad
Sökte först en tjänst som timanställd/reserv. Men då jag under större del av mitt liv vårdat närstående, fann jag detta naturligt och trivdes väldigt bra.
Jag blev ganska omgående tillsatt en fast tjänst och under de senare tiden blev jag även ansvarig samordnare, hos kunden!

Detta är ett yrke jag brinner lite extra för!
Citera
2023-12-13, 19:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Båda två ser sjuka ut! Psykopater!

Fy fan!!

Hoppas de båda åker så så jävla mycket smäll i finkan. Jävla vider.
Citera
2023-12-13, 20:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Nej dom är i olika familjehem. Tror 2 va tillsammans, ev yngsta o näst yngsta, men jag är inte 100 på det. Yngsta borde vara 3-4år nu.

Z är väl näst yngst och hon bor ensam i sitt familjehem.
Citera
2023-12-13, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Z är väl näst yngst och hon bor ensam i sitt familjehem.

Nej hon är väl näst-näst yngst?
S, M, N, Z, V, M.
Citera
2023-12-13, 20:44
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
När det gäller brott mot mot barn speciellt sexualbrott eller våldsbrott så är majoriteten av fall glasklara!

Förklara för mig hur en advokat som har en klient som exempelvis har barnporr eller bestämt träff med barn för sexuellt syfte.

Hur kan man försvara en sådan person?
Citat:
Advokaten försvarar inte den brottsliga gärningen som sådan. Advokaten försvarar sin klients rätt till en rättvis rättegång.
viktigt att sådant som talar till klientens fördel kommer fram.
Advokaterna bidrar till att hålla stringensen i hela rättsystemet.
Det som jag citerat i ditt inlägg till David_S är enormt viktigt i ett rättssamhälleligt perspektiv i demokratin Sverige.
Polisens roll är att utreda ärenden, och de försöker givetvis INTE att bevisa någons skuld!
Av det skälet så har jag lagt den infon ifrån ditt inlägg i en spoiler ovan, då jag instämmer helt i det övriga jag citerat i ditt inlägg!👍🏼

Av den pågående rättegången så kan man lätt konstatera vilka enormt vidriga personer dessa föräldrar måste vara!
Även om man rent moraliskt skulle önska att deras straffpåföljd borde vara en långsam död genom t.ex. en giftspruta, så måste MGP givetvis i ett rättsamhälle som vårt ha tillgång till försvarsadvokat!
Citera
2023-12-13, 20:49
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:

Instämmer helt i det du säger här!
Hur tusan ska man kunna uttolka psykopati i en stillbild utav en person? I min värld så finns det inte öht på "kartan"!
Citera
2023-12-13, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87

Me+N
V+Mi
S
Z

Så var det när förhören hölls i slutet men det kan ju ha ändrats sen dess. Nu när alla utredningar och förhör är klara finns det ju inget behov att hålla syskonen isär av den anledningen. Jag gissar att det är sekretess på såna beslut så vi kommer nog inte få veta det om inte någon från soc eller någon som känner någon skulle skvallra här
Z bor nog fortfarande själv iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in