2023-12-07, 19:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
https://www.youtube.com/watch?v=xEMTnFt1NII&t=8955s

Ca 2.27.30
-Om jag hade varit mindre panikslagen, mindre nykter
Ja, hahaha, han hade nog behövt fukta strupen lite till inför förhöret😏😇🤣
Han får ändå dra upp vårdnadstvisten, som inte hör till målet, vilket är anmärkningsvärt... vad är han för advokat?

Han har även dömts för grovt rattfylleri nyligen, guldgossen..
Senast redigerad av Mumsbulle 2023-12-07 kl. 19:06.
Citera
2023-12-07, 19:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ja, hahaha, han hade nog behövt fukta strupen lite till inför förhöret😏😇🤣
Han får ändå dra upp vårdnadstvisten, som inte hör till målet, vilket är anmärkningsvärt... vad är han för advokat?

Han har även dömts för grovt rattfylleri nyligen, guldgossen..

Jag såg inte att det fanns en andra del men nu när jag lyssnar blir jag bara förbannad. vad fan är det för djävla syrra som försvarar hans handlingar med att trasha henne om alkoholintag. Han har ju också alkoholproblem i så fall. Jag hoppas hon får hjälp och han blir av med jobbet och möjligheten att jobba som advokat igen. Det blir juristyrket igen för arslet
Citera
2023-12-07, 20:06
Avslutad
Citat:
Jag såg inte att det fanns en andra del men nu när jag lyssnar blir jag bara förbannad. vad fan är det för djävla syrra som försvarar hans handlingar med att trasha henne om alkoholintag. Han har ju också alkoholproblem i så fall. Jag hoppas hon får hjälp och han blir av med jobbet och möjligheten att jobba som advokat igen. Det blir juristyrket igen för arslet
Han är nog rätt körd...benzo, kola och alkoholmissbruk...
Babblar om farliga nätverk...
Citera
2023-12-07, 20:07
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:
Håller helt med dig om synen på syrran, men syskon som förblindade stöttar varandra är väl inte direkt ovanligt.

Att dra "alkoholkortet" är patetiskt av Rik@rd Lindm@rk, och jag hoppas verkligen att han utesluts ur advokatsamfundet.
Att kalla sig jurist kan han fortsätta med, då jag har för mig att det inte är en skyddad titel som t.ex. advokat.
Citera
2023-12-11, 01:22
Medlem
micro113s avatar
Rikard måste ju vara helt sjuk i huvudet.
Han behandlar henne som någon slav. Försöker bestämma vem hon skall prata med, vilken tid hon skall sova, vilka rum hon får vistas i, vad hon får göra osv.

Totalt sjukt - och hon verkar inte inse hur sjuk hans kontroll är.
Citera
2023-12-12, 19:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Inte bara syrra, utan syrror - det är två.
Jag är förvånad över att de är så dåligt coachade i att ljuga med hänsyn till att deras bror är advokat.
Det är sällan som två lögnare ljugit så uppenbart och så amatörmässigt som dessa två.
Det sjuka är ju att deras versioner inte ens får stöd av Rickard själv.
Citera
2023-12-12, 19:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Inte bara syrra, utan syrror - det är två.
Jag är förvånad över att de är så dåligt coachade i att ljuga med hänsyn till att deras bror är advokat.
Det är sällan som två lögnare ljugit så uppenbart och så amatörmässigt som dessa två.
Det sjuka är ju att deras versioner inte ens får stöd av Rickard själv.
Rickard ligger mycket risigt till, han ska upp i rätten snart igen för grovt rattfylleri...
Han kommer ursprungligen norrifrån, hur kom det sig att han fick Marko till advokat?
Citera
2023-12-12, 19:45
Avslutad
Jag fattar inte varför dem drog upp vårdnadsfrågan överhuvudtaget. Att dem skulle förlora kontakten med henne och bla bla bla
Jag hoppas verkligen att dem aldrig mer få se ungen
Citera
2023-12-12, 20:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Rickard ligger mycket risigt till, han ska upp i rätten snart igen för grovt rattfylleri...
Han kommer ursprungligen norrifrån, hur kom det sig att han fick Marko till advokat?
De är nog yrkesbekanta genom arbetet om inte annat.

Det förvånar mig inte att han åkt för rattfylla. Det framgår rätt klart på rättegången att han har rätt rejält problematiskt förhållande till alkohol.

När det gäller Marko har jag nu hört honom som försvarare i ett par rättegångar - och det jag hört gör ju att jag inte skulle välja honom som försvarare. Han lägger fokus på så mycket ovidkommande skit istället för att faktiskt hantera bevisningen.

Citat:
Jag fattar inte varför dem drog upp vårdnadsfrågan överhuvudtaget. Att dem skulle förlora kontakten med henne och bla bla bla
Jag hoppas verkligen att dem aldrig mer få se ungen
Nej, allt babbel om barnet förstärkte ju bara att de ljög och smutskastade henne.
Det var en mycket konstig strategi.
Citera
2023-12-12, 20:05
Avslutad
Citat:
De är nog yrkesbekanta genom arbetet om inte annat.

Det förvånar mig inte att han åkt för rattfylla. Det framgår rätt klart på rättegången att han har rätt rejält problematiskt förhållande till alkohol.

När det gäller Marko har jag nu hört honom som försvarare i ett par rättegångar - och det jag hört gör ju att jag inte skulle välja honom som försvarare. Han lägger fokus på så mycket ovidkommande skit istället för att faktiskt hantera bevisningen.

Nej, allt babbel om barnet förstärkte ju bara att de ljög och smutskastade henne.
Det var en mycket konstig strategi.

Han Rikard gjorde allt för att rätten inte skulle missa att han minsann är advokat. Frågan är vilken typ av advokat han är. Även om hennes advokat är kass, tyvärr, så tycker jag att kvinnan L var enormt duktig på att berätta så rätten förstår
Citera
2023-12-12, 20:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Han Rikard gjorde allt för att rätten inte skulle missa att han minsann är advokat. Frågan är vilken typ av advokat han är. Även om hennes advokat är kass, tyvärr, så tycker jag att kvinnan L var enormt duktig på att berätta så rätten förstår
Ja, hon var mycket tydlig - och hon har inte heller fokus på att smutskasta honom, utan verkar helt enkelt ha kommit till insikt att de våldstendenser han uppvisar inte är okej.
Jag skrev ju tidigare att hon inte ens verkar reflektera i det sjuka att han bestämmer liggtid, vem hon får prata med och när. Allt det är ju tecken på att han har ett kontrollbehov långt över det normala.
När man lyssnar på hans vittnesmål så förstärks den bilden.
Han babblar om att hon skall sköta sig på ett visst sätt för barnets skull - men själv hinkar han öl varenda dag. Hon kan vara skadlig för barnet - men hans eget beteende räknas inte.
Både han och hans systrar lägger krut på att smutskasta henne som mamma - istället för att hålla fokus på vad som hände den aktuella kvällen och hur relationen mellan honom och L sett ut.
Det är ungefär som om de tror att de är i rätten och slåss om vårdnaden och om man bara kan få den sönderslagna kvinnan tillräckligt nedsablad så räknas inte det våld och den kontroll han utövat.
Själv märker han inte ens, enligt sin egen utsaga, att barnet han påstår sig måsta skydda finns med och ser vad som händer. Han vet inte var hon är ens - han själv är för berusad för det.
Citera
2023-12-12, 20:26
Avslutad
Citat:
Ja, hon var mycket tydlig - och hon har inte heller fokus på att smutskasta honom, utan verkar helt enkelt ha kommit till insikt att de våldstendenser han uppvisar inte är okej.
Jag skrev ju tidigare att hon inte ens verkar reflektera i det sjuka att han bestämmer liggtid, vem hon får prata med och när. Allt det är ju tecken på att han har ett kontrollbehov långt över det normala.
När man lyssnar på hans vittnesmål så förstärks den bilden.
Han babblar om att hon skall sköta sig på ett visst sätt för barnets skull - men själv hinkar han öl varenda dag. Hon kan vara skadlig för barnet - men hans eget beteende räknas inte.
Både han och hans systrar lägger krut på att smutskasta henne som mamma - istället för att hålla fokus på vad som hände den aktuella kvällen och hur relationen mellan honom och L sett ut.
Det är ungefär som om de tror att de är i rätten och slåss om vårdnaden och om man bara kan få den sönderslagna kvinnan tillräckligt nedsablad så räknas inte det våld och den kontroll han utövat.
Själv märker han inte ens, enligt sin egen utsaga, att barnet han påstår sig måsta skydda finns med och ser vad som händer. Han vet inte var hon är ens - han själv är för berusad för det.

Jag vet inte om jag missade det, sa dem nån gång hur gammal dottern är? Hon verkade ju ha gjort intryck eftersom hans advokat försökte blunda för att hon ens var förhörd och försvaret påpekade flera gånger vad flickan sagt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in