Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Det är möjligt att alla länder skulle göra samma sak. Men det gör fortfarande att landet blir mindre demokratiskt.
Antag att du ska mäta temperaturen i ett rum. Någon öppnar fönstret. Du kan argumentera för att det egentligen inte är kallare i rummet, för det räknas inte om fönstret är öppet. Men temperaturen har ändå sjunkit.
Det finns säkert massor av bortförklaringar även för Rysslands eländiga placering. "Man måste vara hård när utländska makter infiltrerar oss", osv.
Så jo, om man stänger ner trossamfund och press så minskar demokratin. Det finns alltid en anledning, det är bara några som fått för sig att man får göra vad som helst om man kallar det för Kreml. Du har kanske märkt att många saker som är dåligt i Ukraina blir stämplat som "ett arv från Ryzzland" - men egentligen är förklaringarna helt andra, eller mer komplexa.
O du yrar på som vanligt, hur vore det om vi återgick till kärnan i det hela? Jo hala äckliga lilla platåskomuppen har för i helvete startar ett krig, o han har ansvar för 100,000+ döda människor i ukraina,,detta är förjävligt , o må den lilla jävla råttan tillslut hamna i haag o jag hoppas det fortfarande finns dödstraff, det är det enda rimliga, denna avart till människa måste dö, jag önskar jag själv får släppa bilan över hans nacke, o det är ruskigt att höra alla vatniks som”gillar” detta svin, men tyvärr är det troligen så att
Stora delar av ryska befolkning är slut i skallen av flera hundra års tryck från hemska regimer, rysslands befolkning har aldrig upplevt frihet o demokrati,, de lär väl tro att livet skall vara jävligt o att det normala är att ryssland med våld dominerar sina grannländer,,det är ju här själv det av ryssland upplevda hotet finns, hotet från nato är att ryssland riskerar att förlora möjligheten att rulla in krigsmaskineriet i lämpligt grannland som gör det stora misstaget att välja styrande som inte vill knäböja inför ruzzia,,