2023-12-12, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveletter666
Det vet Herren

Han som rannsakar våra hjärtan och väger andarna

Vill gärna veta hur du kom i kontakt med herren.

Hur vet man när man blivit rannsakad i hjärtat och vart finns anden?
Citera
2023-12-12, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeSantis
Lite OT kanske men be, börja läs Bibeln och ta kontakt med din närmsta katolska församling. De brukar anordna undervisning för den som är nyfiken på den katolska tron. https://www.katolskakyrkan.se/hitta-din-narmaste-kyrka-eller-forsamling

Så jag måste läsa något för att finna det? Borde det inte gå utan bok och församling? Börjar osa scam det du skriver, att du försöker manipulera mig.
Citera
2023-12-12, 01:07
Medlem
DeSantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Smith
De kyrkor som byggdes av katoliker bör återbördas till katolicismen. Även klosterruinerna. Protestantismen är inget alternativ längre. Jag gillade den gamla enkla protestantismen, men det är ju tydligt att de länder med mest utbredd ateism är protestantiska.
Instämmer. Många av Sveriges vackraste kyrkor byggdes som du skriver när Sverige var katolskt. Sen stal Gustav Vasa dem för att stärka den svenska statskassan.

Det finns fortfarande en del vettiga präster inom Svenska kyrkan, men själva organisationen och ledningen är fast i PK:ism och är inte mycket till kyrka längre. Inte konstigt att många lämnar.
Citera
2023-12-12, 01:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knuttekniv
Vill gärna veta hur du kom i kontakt med herren.

Hur vet man när man blivit rannsakad i hjärtat och vart finns anden?
Det går inte att beskriva för Jesus uppenbarar sig på det sätt Han vill.
Men visst skulle jag kunna dra min livs historia om du vill
Det står om i bibeln, den som söker med hela sitt hjärta kommer finna Honom

John 14:21, Matteus 5:8 etc
Citera
2023-12-12, 01:11
Medlem
Citat:
Det går inte att beskriva för Jesus uppenbarar sig på det sätt Han vill.
Men visst skulle jag kunna dra min livs historia om du vill
Det står om i bibeln, den som söker med hela sitt hjärta kommer finna Honom

John 14:21, Matteus 5:8 etc

Jag vill inte läsa mig till herren utan jag vill finna honom utan att bli hjärntvättad. Dvs utan bok och folk, finns han så borde jag kunna få honom i mitt liv ändå?
Citera
2023-12-12, 01:12
Bannlyst
Citat:
Jag vill inte läsa mig till herren utan jag vill finna honom utan att bli hjärntvättad. Dvs utan bok och folk, finns han så borde jag kunna få honom i mitt liv ändå?
Studera Hans Ord lär knappast skada

Du vill och du vill. Men vad vill Jesus Kristus?
Citera
2023-12-12, 01:13
Medlem
DeSantiss avatar
Citat:
Be. Men för att det inte ska bli OT, vad tycker du om att katolicismen växer i Sverige och lutheranismen försvagas? Är det en positiv eller negativ utveckling? Kan du själv tänka dig att bli katolik?
Citera
2023-12-12, 01:16
Medlem
Citat:
Studera Hans Ord lär knappast skada

Du vill och du vill. Men vad vill Jesus Kristus?

Det vet jag inte, där av mina frågor. Vad vill han egentligen?
Citera
2023-12-12, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeSantis
Be. Men för att det inte ska bli OT, vad tycker du om att katolicismen växer i Sverige och lutheranismen försvagas? Är det en positiv eller negativ utveckling? Kan du själv tänka dig att bli katolik?

Hur ska jag kunna be till något som inte kan ge mig några svar?

Allt med religion finner jag negativt.

Nej då jag inte är en hycklare. Satanismen är den bästa vägen vi kan gå.

Var en god egoist, hjälp folk, sätt dig själv som nummer ett i livet.
Citera
2023-12-12, 01:19
Bannlyst
Testa sött dig på sista plats

Citat:
Det vet jag inte, där av mina frågor. Vad vill han egentligen?
Att vi ska finna Sanningen och bli frälsta

Att vi ska tro på DEN som Gud sänt

1 Timothy 2
John 6:29+

Har du bestämt dig för att du inte får svar när du ber så ber du fel
Senast redigerad av Loveletter666 2023-12-12 kl. 01:22.
Citera
2023-12-12, 01:25
Medlem
Är ökningen senaste fem åren? Hur kan bosniakiska muslimska samfundet ha ökat med 5300 medlemmar och makedonska kyrkan med 3700?! Kommer det fortfarande så mycket invandrare därifrån? Annars borde det vara plus minus noll, de skaffar inte så många barn. Eller är det fusk med medlemssiffrorna (som vanligt)?

Apropå ts (trolltråd?) så är förändringar varken linjära eller exponentiella per automatik, beror helt på invandring, andra-tredje generationer invandrare osv. Visst, finns ett gäng konvertiter med de lär vara i minoritet gällande siffrorna. Mer inflytande? Nä, knappast men samhället blir ju mer fragmentiserat och svenska kyrkan tappar sin dominanta ställning, liksom svenskar/svensk kultur i övrigt. Gällande svenska kyrkan, nä den särställningen kommer nog urholkas, är väl redan så i princip. Å andra sidan måste ju NÅGON ha hand om begravning osv och de har tradition, vana och kostnadseffektivitet, bättre än försnillande babbar. Om trenden fortsätta i samma takt så är det ju de islamska förbundet (1-2 på listan) som kommer vara Sveriges största trossamfund om ca. 70 år. De olika kristna ortodoxa ökar också, så en allt mer heterogen skara helt enkelt. Fördel att inte bara islam ökar iaf.
Citera
2023-12-12, 01:27
Medlem
Citat:
Testa sött dig på sista plats

Att vi ska finna Sanningen och bli frälsta

Att vi ska tro på DEN som Gud sänt

1 Timothy 2
John 6:29+

Har du bestämt dig för att du inte får svar när du ber så ber du fel

Och vad är sanningen?