Nån som vet vilket bolag som ligger bakom hissen? Svenska alimak? Ifall det är dom så är det 1 på miljonen då deras hissar används bland annat i dubai med grym kvalitet. Känns som gröna lund all over.
Alimak äger hissen men det är inte dem som monterat den på platsen. Den som troligtvis får skulden är den entreprenör som har brustit i monteringen och en besiktningsman som slarvat.
Nej det menar jag naturligtvis inte: Elledningar. Elektronik till kritiska komponenter. System som kanske finns på plats för att säkerställa att ett haveri inte kan ske.
Ett annat alternativ är att svartalfer har smugit över bron för att utföra sabotage.
Stor sannolikhet att det är utländska personer som monterat denna hiss, baserat på att jag upplever som att jag ser mindre och mindre svenskar ut på bygget!
Kan inte hitta om det är samma märke och konstruktion men de glömde bultarna och mastsektionen verkar sitta kvar likande det som sett på bilderna från Aftonbladet.
Har inte hittat hela rapporten men finns bildern från den i artikeln ( så bara går att läsas en gång)