2023-12-10, 14:13
Medlem
BullitProofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nacka
Samtliga svenskor tappade massvis med tid utför. Inte bara mot Diggins utan även mot mediokra åkare som Weng, Carl och Dolci.

Hoppas det sista är ironi…

Annars lär du inte kunna mycket om längdskidåkning.
Citera
2023-12-10, 14:14
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Det är väl Östberg du tänker på.

Nej jag tänker på dvärgen. Detta omnämndes tidigt inför säsongsstart. Minns ej var men i tv och/eller tidning.
Citera
2023-12-10, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Ebba slutar runt top 10 i skejt? Hur är det en i mängden? Det är klart över medel. Detta är troligen hennes egentliga nivå i skejt.

Du fattar nog innebörden. Nej, detta är inte "troligen" hennes egentliga nivå. Det finns inget som tyder på det. Det "troliga" är snarare att du är lika känslostyrd åt andra hållet som de mest förbittrade svenskarna.
Citera
2023-12-10, 14:15
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Fan vad jag älskar detta, första gången svenskorna inte har helt överlägsna skidor och det är det enda folk pratar om. Hur bortskämda och självcentrerade kan man vara?
Idag var första gången Dolci hade acceptabla skidor sedan hon var fjorton år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Hahaha vaknade du precis?

Har haft annat för mig idag så har inte kunnat kolla på loppet.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Ännu en norrman som tycker det är såååå roligt med fler nationer i topp i damlopp. I herrlopp tycker man inte riktigt samma, hyckleri på hög nivå.

Tänk om du hade frågat mig innan du bestämmer dig för vilka åsikter jag har. Jag applåderade svenska framgånger når Björgen och Johaug dominerade. Jag är inte den personen som tittar på sport bara för att norrmän vinner eller gör det bra. Du har jo radan bestämt dig för vilka åsikter jag har. Jag tycker självklart det inte är bra med total norsk dominans på herrsidan. Precis som jag hellre inte tycker det är kul med 4-5 svenska tjejer i en sprintfinal.
Golf,cykel,fotboll och snooker är mina favoritsportar. Är det för att Norge gör det så bra tror du?
Jag tror mitt intresse för sport och idrott ligger på ett djupare plan än 99.99% av befolkningen. Jag älskar idrott och älskar bra prestasjoner oavsett om det är en norrman eller en från Slovakien.
Så varför är jag en hycklare?
Citera
2023-12-10, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BullitProof
Vad jag menar är:

Du menade på att flertalet åkare bor i Östersund så dom borde veta hur man vallar.

Det är ju inte ett rullskidlopp, inte ett barmarkslopp, det är en situation som på alla anläggningar, världen över - man har ingen fördel av hemmaplan när det gälla just valla.

Nej, det var inte jag som skrev, men jag tog mig friheten att svara dig. Men det är fullt rimligt att se det som ännu sämre att misslyckas med en snö som man har större erfarenhet av än de andra nationerna.
Citera
2023-12-10, 14:18
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masssen
Har haft annat för mig idag så har inte kunnat kolla på loppet.

Det borde jag med ha haft. Har 1,5 kg färs som ligger på vänt för att bli köttbullar. Men nu är det skidskytte och sen Westham i PL så den där färsen hinner bli uttråkad.
Citera
2023-12-10, 14:21
Medlem
nackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BullitProof
Hoppas det sista är ironi…

Annars lär du inte kunna mycket om längdskidåkning.

Vem av dem är toppåkare menar du?
Citera
2023-12-10, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Hahaha gäller det även herrloppen?

Citat:
Ursprungligen postat av Sportsidioten
Tänk om du hade frågat mig innan du bestämmer dig för vilka åsikter jag har. Jag applåderade svenska framgånger når Björgen och Johaug dominerade. Jag är inte den personen som tittar på sport bara för att norrmän vinner eller gör det bra. Du har jo radan bestämt dig för vilka åsikter jag har. Jag tycker självklart det inte är bra med total norsk dominans på herrsidan. Precis som jag hellre inte tycker det är kul med 4-5 svenska tjejer i en sprintfinal.
Golf,cykel,fotboll och snooker är mina favoritsportar. Är det för att Norge gör det så bra tror du?
Jag tror mitt intresse för sport och idrott ligger på ett djupare plan än 99.99% av befolkningen. Jag älskar idrott och älskar bra prestasjoner oavsett om det är en norrman eller en från Slovakien.
Så varför är jag en hycklare?

Då är du den första normannen här inne som anser att Norges dominans på herrsidan hotar längskidåkningen. Övriga anser uppenbarligen bara att konkurrens är bra på damsidan.
Citera
2023-12-10, 14:22
Medlem
MuscleSharks avatar
Svenska skidor och kraftigt snöfall är ofta en dålig kombination
Citera
2023-12-10, 14:24
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Som i Fjern syn?