Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Det är D själv som påstår att folk tycker att han ser likgiltig ut pga av att han äter antidepressiv medicin mot depression. Om man är deprimerad har man ju inga ansiktsuttryck men med antideppresiv medicin då blir man ju som vanligt. Så det stämmer ju inte riktigt.
D har inte talat om ångestdämpande medicin typ benzo.
Det är som utredarna tycker att skulden mest ligger på mamman eftersom hon undersöks. Men inte gubben?
I o för sig tyckte jag att D klarade förhören bättre än J. Han fabulerade en del men inte på långa vägar som J. Han lät mer trovärdig i vissa delar medans mamman inte var trovärdig alls. D har ju varit hemmifrån mkt också. En del av misshandeln har skett när Z varit ensam med J. Mamman är ju mkt manipulativ och hon kan ha manipulerat D. Att Z själv har råkat skadat sig och råkat ut för olyckshändelser osv Vem vet?
Det första mamman sa till Z på sjukhuset var-"Du vet väl att vi tycker jättemycket om dig."
Vilken förälder säger så? Det är ju en självklarhet och inget som måste sägas.
Hon var noga med att säga till Z att "- Det är för att du druckit som du har ont i magen."
"-Det var ju inte bra att du drack det." (Jag skriver ur minnet. Så inga ordagranna citat.) Hon påminner och instruerar vad Z ska säga.
Och det gör hon med de andra barnen också. Alla upprepar samma mantra. "-Mamma är jättesnäll och rolig." och "-Pappa är jättesnäll och rolig". Fan trot....

EDIT: För att svara på din fråga. Det är möjligt att han har benzo. Ångest brukar komma med depression. Men vet ej. Finns andra lungnande också. Konstigt att de inte utreder honom.
Tänkte mer att de inlägget du skrev sist om honom låter för korkat beteende även för en lågbegåvad hillbilly. Kan en del av det udda beteende förklaras av missbruk att han var väldigt påverkad av benzo. när han lyckas beter sig sådär konstigt på avdelningen? Jag menar inte att det fick honom att ex vilja fota katetersättningen, snarare förklara hur man lyckas vara så totalt misslyckad i att i såfall hålla låg profil.
Jag tycker även att han gör då stor sak av att berätta att det är ssri han ser konstig ut av, talar för att det är något annat han vill dölja genom att förklara fort att om han verkar konstig eller påverkad så beror det på antidepressiva… vem säger så ens? Halva Sverige går på antidepressiva. Kan vilja säkerställa att inga misstankar går mot benzo missbruk? Jag menar alltså inga medicinskt förskrivna doser, utan ett sidomissbruk om vi ska kalla det så. Det är absolut inget ovanligt.
Återigen väldigt spekulativt men..