2023-12-05, 19:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Domas
Ta det här med inflationen t.ex. nedläggningen av kärnkraftverken, de höga skatterna på drivmedel, eller varför inte de låga straffen som man måste göra nåt åt för att avskräcka brottslingar i första hand.

Även 48 % av svenska folket har ju förtroende för Magdalena Andersson, 62 % var det för bara ett halvår sedan.

Är det nån som kan förklara vad i helvete det är man har förtroende för?

Viktigaste frågorna för väljarna var väl tryggheten? Fixar man det med bara "förebyggande åtgärder"
eller varför inte inflationen som hade fortsatt i en vansinnig takt med ett skatteindex som hade rullat på och en ÄN högre reduktionsplikt.

Vad trodde hälften av folket där? Förstår de inte faran de själva utgör när de går o röstar för mer av samma politik? Vad är det man missar? Och hur blev det såhär?

Att man är hjärntvättad och missinformerad kan jag fatta, men simpla samband med energipolitiken
är ju helt ofattbart korkat att inte förstå vid det här laget? Eller trodde man att sossarna, nej de kommer kirra biffen och bygga mer kärnkraft, bara de får EN gång till i regering!

Era teorier?

(Detta är seriösa frågor, alltså inget rant.)

Jag vill veta varför det är som det är, och det beror ju oftast inte på en sak enbart.

hur ska man rösta för att sverige ska gå ur eu?

för det är väl egentligen eu som bestämmer det mesta?
Citera
2023-12-05, 19:16
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna
Det är så enkelt att de flesta inte röstar på SD, majoriteten är medveten om bristerna i samhällsförvaltningen, samtidigt inser denna majoritet att ett rent brunt styre vore katastrofalt, bättre att sitta still i båten och komma ur stormen istället för att sänka skeppet.

99,9% av befolkningen läser inte ditt inlägg av någon anledning...

Förstår inte vad du vill ha sagt genom att kalla SD för bruna? Är det ett hemligt språk som du och dina fjortissystrar använder sig av?
Citera
2023-12-05, 19:18
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
hur ska man rösta för att sverige ska gå ur eu?

för det är väl egentligen eu som bestämmer det mesta?

Det enda jag hört är att man får betala några miljoner för att slippa ta emot folk i nuläget.

Det är ett pris jag är villig o betala om man ser till det stora hela.
Citera
2023-12-05, 19:31
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Förstår inte vad du vill ha sagt genom att kalla SD för bruna? Är det ett hemligt språk som du och dina fjortissystrar använder sig av?

Av erfarenhet vet jag vart vissa politiska påståenden ska leda till för slutsatser, gången till det bruna uthuset är krattad.

Istället för att spinna på diverse fruktlösa konspirationsteorier borde "vissa" debattörer ställa sig frågan vart den snabba utvecklingen i skillnad av inkomst och egendom beror på, fast det vore för mycket begärt av borgare som inget annat önskar åka snålskjuts på andras elände.

Majoriteten av svenskarna är faktiskt inte reaktionära, de trivs med mångfalden, det kulturella utbytet, kan tycka att klasskillnaderna ökat för mycket, de är inte sugna på ett nytt 1950-tal med tvång och förbud. När en partiledare gormar om att riva religiösa möteslokaler, kräver inskränkning av grundlagsfästa rättigheter, religions- och mötesfriheten slår man lock för öronen, stollerier är inget bra att ha.
Citera
2023-12-06, 10:30
Medlem
Domass avatar
Citat:
Av erfarenhet vet jag vart vissa politiska påståenden ska leda till för slutsatser, gången till det bruna uthuset är krattad.

Istället för att spinna på diverse fruktlösa konspirationsteorier borde "vissa" debattörer ställa sig frågan vart den snabba utvecklingen i skillnad av inkomst och egendom beror på, fast det vore för mycket begärt av borgare som inget annat önskar åka snålskjuts på andras elände.

Majoriteten av svenskarna är faktiskt inte reaktionära, de trivs med mångfalden, det kulturella utbytet, kan tycka att klasskillnaderna ökat för mycket, de är inte sugna på ett nytt 1950-tal med tvång och förbud. När en partiledare gormar om att riva religiösa möteslokaler, kräver inskränkning av grundlagsfästa rättigheter, religions- och mötesfriheten slår man lock för öronen, stollerier är inget bra att ha.

Jasså?

Det var intressanta åsikter måste jag säga, men stämmer dom ens?

https://samtiden.nu/2023/12/stor-majoritet-vill-stanga-moskeer-som-sprider-extremism/

Och sen när skulle det vara ett brott enligt politiker att stänga lokaler som sprider budskap som strider mot folks grundlagsskyddade rättigheter?

Det är uppenbart att sossarnas lakejer som erhållit bidrag i hur många år som helst tillslut kommer få stänga. Vi kan inte ha folk i landet som fritt får predika att staten stjäl deras barn, att man ska ha ihjäl bögar och man hatar svenskar o folk som inte är muslimer.

Kom igen, försök va lite smart allafall. Jag vet att det är en utmaning när man är en vänsterpartist men du kan ju allafall försöka för oss andra så debatten inte hasar ner på dagisnivå.
Senast redigerad av Domas 2023-12-06 kl. 10:46.
Citera
2023-12-07, 17:37
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Jasså?

Det var intressanta åsikter måste jag säga, men stämmer dom ens?

Av fördelningen i riksdagen att döma är det så, en femtedel sverigedemokrater, då har inte soffliggarna räknats med.

Varför ser och hör svenskarna ingenting? Vad är din teori?
Citera
2023-12-07, 18:32
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ta det här med inflationen t.ex. nedläggningen av kärnkraftverken, de höga skatterna på drivmedel, eller varför inte de låga straffen som man måste göra nåt åt för att avskräcka brottslingar i första hand.

Även 48 % av svenska folket har ju förtroende för Magdalena Andersson, 62 % var det för bara ett halvår sedan.

Viktigaste frågorna för väljarna var väl tryggheten? Fixar man det med bara "förebyggande åtgärder"
eller varför inte inflationen som hade fortsatt i en vansinnig takt med ett skatteindex som hade rullat på och en ÄN högre reduktionsplikt.

Vad trodde hälften av folket där? Förstår de inte faran de själva utgör när de går o röstar för mer av samma politik? Vad är det man missar? Och hur blev det såhär?

Att man är hjärntvättad och missinformerad kan jag fatta, men simpla samband med energipolitiken
är ju helt ofattbart korkat att inte förstå vid det här laget? Eller trodde man att sossarna, nej de kommer kirra biffen och bygga mer kärnkraft, bara de får EN gång till i regering!

Era teorier?

Jag vill veta varför det är som det är, och det beror ju oftast inte på en sak enbart.

Den sk PK-ismen kan man betrakta som en religion. Där är det inte logiska argument som vinner och avgör utan snarare grupp-konsensus. Viljan att vara en del av gruppen och accepterad styr. Den typiska s-väljaren läser Anders Lindberg på aftonbladet och tar inte riktigt in det kritiskt utan snarare som en instruktionsbok för hur man ska tänka. På många sätt som en religiös troende person lyssnar på prästens predikan. Prästerns ord är blind sanning.

Det som prästen predikar behöver inte vara genomgående logiskt. Det funkar precis lika bra att det är "moraliskt rätt" och att sossen får känna sig god och duktig om denne håller med. Lyd prästen och allt kommer att ordna sig....

En annan anledning är Sveriges numera stora muslimska population.

Dessa är bosatta i betongförorterna och har migrerat till Sverige av till stor del en enda anledning:

Att bli försörjda av svenska skattebetalare livet ut utan att lyfta ett finger någonsin.

Dessa kommer såklart att stödja den hand som föder dem.

Där har du dom två största grupperna. Grupp 1 - marxist droiderna Grupp 2 - muslimska bidragsparasiter.
Senast redigerad av MuhamtaCurry 2023-12-07 kl. 18:42.
Citera
2023-12-07, 22:38
Medlem
det värsta som vi ser i dagsläget är ju försvaret
Vi så såg att Ryssland började rusta redan 2005 och gick in i Georgien 2008 sedan 2014 i Ukraina.
Men vi har inte gjort mycket för att rusta upp
Nu säger man att Ryssland kan vara stora igen om 3-4 år

Men vi gör bara en liten ökning av försvarsanslagen.

Under andra värdskriget ökade vi försvarsanslagen från 1,5 till ca 12 procent på några år

Men vi för oss skall det ta ett tiotals år att öka anslaget med ca 1 procent

Detta är ju rent autismtänkande
Citera
2023-12-08, 09:29
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:

Era teorier?

Jag kan bara prata för mig själv men jag är en svensk vältränad dum blondin, därför varken ser jag eller hör. Blåögd är jag också å man till råga på allt. Jaja vad ska man göra.
Citera
2023-12-08, 10:35
Medlem
Domass avatar
Citat:
Av fördelningen i riksdagen att döma är det så, en femtedel sverigedemokrater, då har inte soffliggarna räknats med.

Varför ser och hör svenskarna ingenting? Vad är din teori?

Läs artikeln nedan som du bortsåg ifrån med mening, som hör till ämnet som du själv ville diskutera.

Annars blir det bara pajkastning från din sida.

Varsågod o läs.

Svenskarna är alltså enade i denna fråga om att stänga extremistiska moskéer.

Jag förstår inte var du tror du ska komma genom att ducka ett svar som är väsentligt i diskussionen från min sida och som hela diskussionen handlar om?

Du är dessutom nu anmäld för personangrepp och trams, off-topic.

https://samtiden.nu/2023/12/stor-majoritet-vill-stanga-moskeer-som-sprider-extremism/
Senast redigerad av Domas 2023-12-08 kl. 10:43.
Citera
2023-12-08, 10:53
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onan-eraren
Jag kan bara prata för mig själv men jag är en svensk vältränad dum blondin, därför varken ser jag eller hör. Blåögd är jag också å man till råga på allt. Jaja vad ska man göra.

Flytta ut till landet så blir du respekterad. Fast det kanske du redan gör. Jag tycker det råder ett helt annat lynne här. Ett helt annat samhälle.
Citera
2023-12-08, 15:11
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batshake
det värsta som vi ser i dagsläget är ju försvaret
Vi så såg att Ryssland började rusta redan 2005 och gick in i Georgien 2008 sedan 2014 i Ukraina.
Men vi har inte gjort mycket för att rusta upp
Nu säger man att Ryssland kan vara stora igen om 3-4 år

Men vi gör bara en liten ökning av försvarsanslagen.

Under andra värdskriget ökade vi försvarsanslagen från 1,5 till ca 12 procent på några år

Men vi för oss skall det ta ett tiotals år att öka anslaget med ca 1 procent

Detta är ju rent autismtänkande

Jag vet inte vad det är för tänkande, förmodligen inget tänkande alls. Det skulle varit kul o se hur SD hade reagerat i den frågan. De har ju länge kritiserat att man rustat ner försvaret, vilket inget sunt människa kan försvara. Ryssland har vi ju nästan som granne som alltid försöker med något p.g.a. dess storlek och ledare gång på gång.

Varför ens ha utgångspunkten att dra in på ett försvar, enbart en fullständig idiot kan tänka på det sättet. (Läs: politiker)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in