2023-12-07, 15:58
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Öööh fast det är det som är grejen vet du. Influensan muterar varje år, det är därför dom uppdaterar vaccinet varje år och gissar lite vilken mutation som kommer ta över med varierande resultat.

Vanliga Rhinovirus/förkylningar muterar likaså hej vilt annars skulle vi inte bli förkylda varje höst.
C19 blossar upp nu på hösten/vintern precis som flunsan, i somras var det lugnt.

Poängen är att alla virussjukdomar kan ha elaka påföljder och börjar du söka på studier om dessa virus så har dom hittat liknande sällsynta effekter, hjärnskador, lungskador psykiska besvär osv.

Prova själv att googla influensa A/B osv så för du se, du kanske aldrig mer vågar gå ut

Influensan muterar väl inte varje år. Däremot finns många olika strängar och det är därför man anpassar vaccinet, till vad man tror ska passa bäst.

Att covid19 inte sprids i Sverige på sommaren vill jag hävda beror på sommarlov och semestrar, snarare än klimatet. Andra länder med annat klimat har uppvisat omfattande smittspridning i såväl vinter, ökenhätta som tropiskt klimat. Det verkar inte ha särskilt stor betydelse. Hade vi haft 10 veckors skollov och semester just nu hade troligen smittspridningen varit låg.
Citera
2023-12-07, 16:03
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Matti Sällberg är en helt vanlig stekare, en säljare, av den sämre sorten.. tänk "Ärliga Harrys Bil AB"

Du vet inte hur Bias han är.. han är delägare i ett företag som utvecklar vaccin... har du koll på finansiärerna?

Nej... då så

Tar han emot pengar från Pfizer säger du?
Citera
2023-12-07, 16:08
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Nej du missförstår honom. Han tänker nämligen på baksidorna med att stänga ner, något som vi tack och lov inte gjorde i samma uträckning som många andra länder. Lockdowns var extremt skadligt på så många sätt och räddade inga liv som du påstår. Snarare kostade det liv i form av självmord pga man framtvingade personliga konkurser. Att vara "god" när det gäller ett virus, får negativa konsekvenser på andra ställen istället. När det gäller pandemin så var åtgärderna värre än viruset självt och kostnaderna skyhöga. Det är bland annat därför vi har så hög inflation nu och vi måste betala för andra länders nedstängningar via EU:s "omstartsfond" coronafonden..
Du verkar inriktad på den ekonomiska påföljden av att stänga ned. Jag är ledsen att du blev drabbad och att du har dålig ekonomi. Men många slapp avlida på sjukhus när det inte fanns personal eller vårdplatser att ge korrekt vård.

Citat:
Man begränsar inte smittan genom att stänga in människor i sina bostäder som man gjorde i flera länder. Snarare så ökar man smittan på så sätt, eftersom det är inomhus folk blir smittade och i sina egna bostäder framförallt.
Det är exakt det man gör. Om man minskar sociala kontakter så minskar smittan. Att du inte begriper det här är sanslöst.

Citat:
Det är inte solidariskt att framtvinga personliga konkurser i onödan och lägga kostnaden på skattebetalarna. Nedstängningarna betalade sig inte ens. Det ser vi klart och tydligt i efterhand när vi tittar på Sverige vs andra länder som tog i betydligt hårdare. Vi har bättre statistik på totalen och ligger i absolut botten när det gäller överdödlighet som är det enda relevanta måttet att titta på för att bilda sig en uppfattning om hur det gick och vilket sätt som var det bästa att hantera viruset.
Återigen, jag har förstått att du är oerhört kritisk mot de ekonomiska följderna och att du har urusel ekonomi. Jag håller med - jättemånga fick urusel ekonomi, jag var dock en av dem som redan innan hade så pass bra ekonomi och ett sådant välbetalt arbete att jag inte blev drabbad överhuvudtaget. Utbildning räcker ofta långt, du skulle tänkt på det innan du hoppade av skolan i femman. Shit happens. Du får äta blodpudding och pasta med ketchup ett par år innan du lyckats hitta ett arbete. Bo kvar hemma hos mamma och pappa är ett annat alternativ.

Citat:
Lockdowns och vaccinpass är motsatsen till medmänsklig faktor. Det är fascism och hör inte hemma i demokratiska samhällen. Tyckte du att vaccintvång som de ville införa i Österrike är en "medmänsklig faktor"? Kostnaden för nedstängingarna borde hamna på ansvariga politiker och inte på vanliga medborgare.
Nej, där kan vi avsluta samtalet. Det finns ingen mening med att sitt aoch diskutera med någon som jämför sociala åtgärder för att rädda liv med fascism. Du är helt enkelt okunnig alternativt komplett dum i huvudet. Eller både och.
Citera
2023-12-07, 16:20
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tar han emot pengar från Pfizer säger du?

var skriver jag det?
Citera
2023-12-07, 16:36
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
var skriver jag det?

Du har gett uttryck för att han tjänar pengar på vaccineringen och eftersom det är deras vaccin som används känns ju frågan relevant. Får han pengar av dem?
Citera
2023-12-07, 16:45
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Du verkar inriktad på den ekonomiska påföljden av att stänga ned. Jag är ledsen att du blev drabbad och att du har dålig ekonomi. Men många slapp avlida på sjukhus när det inte fanns personal eller vårdplatser att ge korrekt vård.

Det är exakt det man gör. Om man minskar sociala kontakter så minskar smittan. Att du inte begriper det här är sanslöst.

Återigen, jag har förstått att du är oerhört kritisk mot de ekonomiska följderna och att du har urusel ekonomi. Jag håller med - jättemånga fick urusel ekonomi, jag var dock en av dem som redan innan hade så pass bra ekonomi och ett sådant välbetalt arbete att jag inte blev drabbad överhuvudtaget. Utbildning räcker ofta långt, du skulle tänkt på det innan du hoppade av skolan i femman. Shit happens. Du får äta blodpudding och pasta med ketchup ett par år innan du lyckats hitta ett arbete. Bo kvar hemma hos mamma och pappa är ett annat alternativ.

Nej, där kan vi avsluta samtalet. Det finns ingen mening med att sitt aoch diskutera med någon som jämför sociala åtgärder för att rädda liv med fascism. Du är helt enkelt okunnig alternativt komplett dum i huvudet. Eller både och.

Kurt Sune är lite märklig. Dålig ekonomi tycks han också lida av. Vidare tror han att viruset letar sig in rakt genom väggarna hem till folk. Tror hans förvirrade inställning kommer från något Tegnell vräkt ur sig någon gång. Smittan sker främst i hemmen. Hur smittan letade sig hem till folk glömde han dock bort att berätta. Med lite mer social distansering och stängda skolor hade det inte hänt. Fast i Sverige skrevs det närmast in i grundlagen att barn inte smittar, men det gjorde de i alla andra länder, men inte i Sverige. Ändå var det oerhört många hemarbetande föräldrar som smittades vars enda sociala kontakt var just de egna barnen som tvingades till skolan då Tegnell blev mycket arg på de föräldrar som höll sina barn hemma. I Sverige har vi minsann skolplikt förkunnade han. Det är en medborgerlig skyldighet att bidra till flockimmuniteten i bästa DDR-anda...
Citera
2023-12-07, 17:03
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Du har gett uttryck för att han tjänar pengar på vaccineringen och eftersom det är deras vaccin som används känns ju frågan relevant. Får han pengar av dem?

Då föreslår jag att du läser igen....

dock förändrar det inte bilden av den skrupellösa falska säljaren som inte drar sig att som "expert" kränga C19 sprutorna
Citera
2023-12-07, 17:05
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Kurt Sune är lite märklig. Dålig ekonomi tycks han också lida av. Vidare tror han att viruset letar sig in rakt genom väggarna hem till folk. Tror hans förvirrade inställning kommer från något Tegnell vräkt ur sig någon gång. Smittan sker främst i hemmen. Hur smittan letade sig hem till folk glömde han dock bort att berätta. Med lite mer social distansering och stängda skolor hade det inte hänt. Fast i Sverige skrevs det närmast in i grundlagen att barn inte smittar, men det gjorde de i alla andra länder, men inte i Sverige. Ändå var det oerhört många hemarbetande föräldrar som smittades vars enda sociala kontakt var just de egna barnen som tvingades till skolan då Tegnell blev mycket arg på de föräldrar som höll sina barn hemma. I Sverige har vi minsann skolplikt förkunnade han. Det är en medborgerlig skyldighet att bidra till flockimmuniteten i bästa DDR-anda...

Menar du "smittan" som inte visade några symptom.. smaka på den den och fundera lite hur den då skulle var "farlig"
Senast redigerad av MittMalmoe 2023-12-07 kl. 17:18.
Citera
2023-12-07, 17:17
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Det här är ju lite intressant diskussion om vad vetenskap är. Att några få "experter" kapar narrativet om covid och "vetenskapen" runt covid och censurerar professorer från de mest kända och bästa universiteten i världen är smått otroligt.

Är det så här vetenskap ska gå till? Coronafåren i denna får gärna förklara hur de ser på vetenskap och om det här beteendet är ok inom äkta vetenskap?

https://www.youtube.com/watch?v=M1CjQjLYdsA

Stå på dig Sune... vi är många som står med dig och på sanningens och demokratins sida.
Antidemokratiska fascistiska krafter måste bekämpas.
Fuck you! är en bra.. och numera även en populär fras.

Propagandamaskinen från FOI, MSB, Bigpharma samt enstaka pappskallar gör allt för att förlöjliga och demonisera.

Väldigt många har vid detta laget förstått att C19-sprutorna var en otroligt "lyckad" och väl koordinerad global säljkampanj.
Citera
2023-12-07, 17:27
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Menar du "smittan" som inte visade några symptom.. smaka på den den och fundera lite hur den då skulle var "farlig"

Tiotusentals har covid som orsak i sina dödsattester och långt över 100 tusen har vårdats inneliggande för covid. Det kallar inte jag ofarligt.
Citera
2023-12-07, 17:31
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Tiotusentals har covid som orsak i sina dödsattester och långt över 100 tusen har vårdats inneliggande för covid. Det kallar inte jag ofarligt.

soffor dragna ur propaganda-arslet?

Här har du länken till intensivvårdsregistret databas.. visa mig nu var du hittar dina siffror.
https://www.icuregswe.org/data--resultat/covid-19-i-svensk-intensivvard/
Citera
2023-12-07, 18:00
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
soffor dragna ur propaganda-arslet?

Här har du länken till intensivvårdsregistret databas.. visa mig nu var du hittar dina siffror.
https://www.icuregswe.org/data--resultat/covid-19-i-svensk-intensivvard/

Sluta titta på youtubefilmer om farliga covidvaccin och chemtrails

Enligt Socialstyrelsen har inte mindre än 19676 personer avlidit AV Covid19. Siffrorna uppdaterades senast igår. Långt över 100 tusen personer har vårdats inneliggande för covid19 med covid19 som huvuddiagnos som anledning för sjukhusvistelsen.
Varför sänder du helt irrelevanta länkar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in