2023-12-06, 14:37
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Underhållande att se hur alla USA-hatare löper amok som skållade ryssråttor i denna tråd. Hoppas ni inser nu att USA är vår främsta samarbetspartner. Trivs ni inte med det så återvänd till Ryssland, Serbien eller valfritt arabland.
Känns det tryggt att vara allierad med de här:
https://twitter.com/its_the_Dr/status/1585850635588489216

Alltså världshistoriens mest ökända krigshetsar-skara, om man ska tro vissa historiska figurer.
Senast redigerad av PK-befriad 2023-12-06 kl. 14:41.
Citera
2023-12-06, 14:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Vad säger Ryssland om sina grannar Norge och Finland som också har materiel och människor i deras länder? Eller är det just Sverige som är för nära?
Finland har på senare tid blivit dåligt bemött av Ryssarna.
Det beror på att de nu står i begrepp att göra samma som Sverige.
I Finland har de genomfört opinionsundersökningar om denna fråga och befolkningen är delad mitt itu.
I Sverige har inga sådana opinionsundersökningar genomförts vad jag vet.
https://www.stripes.com/theaters/europe/2023-11-02/finland-american-defense-agreement-11915727.html
Citera
2023-12-06, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Känns det tryggt att vara allierad med de här:
https://twitter.com/its_the_Dr/status/1585850635588489216

Alltså världshistoriens mest ökända krigshetsare, om man ska tro vissa eminenta samhällsanalytiker.

Absolut, vatnik! Den största krigshetsaren är dock aset i Kreml som du företräder.
Citera
2023-12-06, 14:43
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
I Finland har de genomfört opinionsundersökningar om denna fråga och befolkningen är delad mitt itu.
https://www.stripes.com/theaters/europe/2023-11-02/finland-american-defense-agreement-11915727.html

Jag kan väl tycka att en omröstning om NATO hade vart vettigare. Det som sker nu är mer en följd av Maggans beslut att gå med i NATO. Som hon som bekant tog för att försöka hålla kvar makten.
Citera
2023-12-06, 14:46
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99

Vem fan bryr sig om man blir dåligt bemött av ryssarna i detta läge?

Putin är sur och rädd för att Norden går med i Nato, men det är han som drivit oss att gå med i Nato.

Om han slutar prata med Finland och Sverige efter inträdet vem bryr sig?

Vad har Ryssland idag att erbjuda Finland? Låt Ryssland bemöta oss dåligt, ingen bryr sig
Citera
2023-12-06, 14:48
Medlem
Vilken värld vi lever i va?! Lever jag tillräckligt länge kan jag förvänta mig krig i närområdet så som detta utvecklar sig. Stackars våra barn alltså. Folk och länder, trots vår så kallade upplysning, blir ondare och ondare.
Citera
2023-12-06, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky12
Våra okunniga och ansvarslösa politiker utsätter oss för fara. Ryssland kommer inte tolerara US military so close.

Du vet att Ryssland redan delar typ 150 mil gräns med Nato redan idag?

Vad exakt är det med dagens besked som gör att du får ont i pungen?
Citera
2023-12-06, 14:53
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarslira
Ryssland "besegrade" detta lilla korrupta träsk på första dagen, tyvärr verkar folk inte kunna se verkligheten längre judemedia gör folk dummare och dummare. Du är ett exempel på hur det ser ut, sorgligt.

Just det, där har vi judarna igen. Alla vet ju att i själva verket så ligger Kiev nu mera i ruiner, men dom där attans Judarna försöker få oss att tro annat.
Citera
2023-12-06, 14:54
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Absolut, vatnik! Den största krigshetsaren är dock aset i Kreml som du företräder.
Du tror att judarna som styr i USA verkligen bryr sig om dig och andra svenskar? Förbered dig på att få ditt arsle utnyttjat.
Citera
2023-12-06, 14:54
Medlem
TotalWars avatar
Sverige håller på att göra upp med sin kommunistiska skugga, det är tydligt. Det är bra och efterlängtat, kanske ett halvt sekel försent men ändå.
Citera
2023-12-06, 14:55
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Sverige är ju redan sedan WW2 ockuperat av USA. Det är därför vi haft massinvandring, feminism, mångkultur, HBTQP...

Sverige är som en matta som USA trampar på.

Inte USA, utan """USA""".

Citat:
Ursprungligen postat av RoineOberg
Ett mycket bra avtal för Sveriges del. Äntligen säger jag, snart 40 år har jag väntat på detta. Ska nog firas med grogg saltat med Vatniktårar.

Tror du det här ökar eller minskar risken för rysk attack på svensk mark. Inte landstigning och ta mark, utan attack? Det våra korrupta politiker har gjort är att provocera och gått i krig mot Ryssland UTAN att ha ett brett folkligt mandat. I mina ögon är det landsförräderi av högsta rang.

Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Här är de som kommer:

USA:s marinkår:
https://www.marinecorpstimes.com/news/your-marine-corps/2023/07/31/marines-recruiting-surges-while-other-services-struggle/

Ser ut som hämtat från valfri fritidsgård i (för)Orten.

Lyssnade på Tucker häromdagen. Det verkar kanske finnas planer att anställa illegala migranter rätt in i militären i USA. Det vore tamejfan livsfarligt både för USA och Europa. Att snarlikt redan skett i Sverige räknar jag med kommer komma med hårda straff i framtiden.
Citera
2023-12-06, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RGgEqd/nytt-forsvarssamarbete-mellan-usa-och-sverige-klart

Sverige och USA har undertecknat ett nytt försvarssamarbete.

Avtalet ger amerikansk militär tillgång till svenska baser.

– Det är en historisk dag, säger försvarsminister Pål Jonsson (M) till TT i natt.

Det jag länge talat om men folk på FB skrattade åt mig. Haha Putin skrämmer skiten ur USA vänta bara tills vi har kärnvapen på vår mark.

Sverige behöver inte gå med i NATO enligt mig, står i artikeln som ni kan läsa att USA snabbt kan vara på plats vid en allvarlig kris i och med det här nya avtalet....

Haha svenskarna öppnar analen och är jätte glada just nu!

Vad tycker ni är det här goda nyheter haha?

1. Egentligen är jag för fin och god för att uttala mig om dylika saker som det här nya "avtalet". Jag har inte heller läst "avtalet" som är dolt på nätet men som främst verkar återges i internationell Rysslandsägd media.

1.1. Svensk kvalitetsmedia har inte ens gjort en notis av "tecknandet av avtalet", övrig slaskmedia skriver en massa men inkluderar informationen att avtalet inte är verklighet eller åtminstone i strid med flera svenska rättsprinciper och lagar.

1.2. Sossemedia skriver i klartext att det är de som bestämmer ifall avtalet är verklighet eller inte och att de antagligen tänker tvinga försvarsministern med fler att "sära på skinkorna" för att eventuellt ge avtalet en glans av äkthet.

2. Av påstått innehåll som återgivits i pro-NATO media framgår att för att avtalet ska bli giltigt krävs ett eller två grundslagsändringsbeslut. Detta tar alltså upp till fyra plus år, eller vid den kortaste tiden till beslut att 75% av riksdagsledamöterna röstar för saken. Detta kräver alltså i princip att S och Sd måste vara för avtalet för att ett avtalet så signerat av M, Kd, L ska kunna bli giltigt. Att V och Mp är negativt och kan klanka på S är ett problem. C är lite okänt vad de tycker liksom Sd.

3. Därtill finns andra problem, exempelvis att försvarsministern verkar sakna erforderlig auktorisation för att överlämna svenska territorium till andra länder eller att ändra i lag, andra traktat, och grundlag. De fakto ser det utifrån ut som att ministern inte har någon auktorisation alls.

4. Därutöver är mediebeskrivningarna politiskt färgade i det att försvarsministern verkar försöka ha en schackreferat tävling över sitt avtal i media. Eftersom vi vet att försvarsministerns IQ mäts, stöts och blöts av pliktverket så vet vi att försvarsministern har en bedömd IQ mellan 2-5 och ett uppträdande som motsvarar 2-4. Detta innebär att försvarsministern är rankad som bland de dummaste bland de dumma men överstigande "utvecklingsstörd" och helt saknande naturlig ledarskapsförmåga och social kompetens.

4.1. Avtalet kan också handla om att försöka lura USAs president Biden, trots allt är det val i USA i närtid, och detta sätter förstås avtalet och det Ryska medie intresset i ny dager så att säga.

5. Andra tecken på att det är mycket bluff och fiffel båg i farten är att Försvarsministern signalerat sin avgång med diverse "snälla var inte elak mot mina piloter avtal m.m." samtidigt som det verkar som att en stor del av försvarsmaktens piloter sagt upp sig.

6. Jag antar att opposition och stödpartier kommer att ha en stor fest på det här i slutändan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in