2023-12-06, 13:48
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Ingen orsak! Men förstår inte riktigt vad du menar med "annan utsträckning i tid och rum"?

Med ”annan utsträckning i tid och rum” menar jag om det, rent hypotetiskt, skulle fastställas att sexuella övergrepp skett på annan plats och vid andra tidpunkter än misshandeln, och kanske till och med mot andra brottsoffer.

Jag tänker mig då om en undersökning av mobiler och digital information skulle visa på att övergrepp filmats och sålts.
I pedofilhärvor är det inte ovanligt att digitala filmer och bilder från många olika källor dyker upp hos en misstänkt.
Citera
2023-12-06, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KumJing23
Ja verkligen!! Det är helt uppenbart att alla barnen har varit utsatta i någon mån (tex gäller mat, vardaglig emotionell omsorg och sömnmedel) men Z extra mkt.

Det framgår ju också att pappan inte fick förlängt på jobb pga sexuella trakasserier som tyvärr inte har hanterats enligt gällande lagstiftning (anmälan utredning osv) och det skulle inte förvåna mig om det är han som har utsatt lilla z även sexuellt.

Hoppas han aldrig kommer ut.

Ja barn har ju tyvärr en förmåga att försvara sina föräldrar, de vet ju inget annat. Hoppas båda två får de straff de förtjänar, om inte annat ett h-vete i fängelset...!
Citera
2023-12-06, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Med ”annan utsträckning i tid och rum” menar jag om det, rent hypotetiskt, skulle fastställas att sexuella övergrepp skett på annan plats och vid andra tidpunkter än misshandeln, och kanske till och med mot andra brottsoffer.

Jag tänker mig då om en undersökning av mobiler och digital information skulle visa på att övergrepp filmats och sålts.
I pedofilhärvor är det inte ovanligt att digitala filmer och bilder från många olika källor dyker upp hos en misstänkt.

Hemska tanke om de dessutom ovanpå allt annat dessutom filmat eländet!!!! Men som sagt, pengar verkar ju hägra för dem så är väl inte otroligt men hoppas verkligen inte....
Citera
2023-12-06, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow

Svaret är den samma: Har gärningarna begåtts innan det föregående åtalet väcktes, så skall den påföljden räknas/bakas in i den tidigare domen. Hade det då (enligt din beskrivning) rört sig om brott som Utnyttjande av barn för sexuell posering, så hade detta endast fått en marginell påverkan på det tidigare straffet eftersom det brottet har ett så lågt straffvärde.
Citera
2023-12-06, 14:31
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Misstänktes Anders Eklund ha en allvarlig psykisk störning/sjukdom i den rättegången?
Appropå psykiskt störning vilket aktualliserades i utredningen av Anders Eklund och finner relevans i denna tråd :
Citat:
Hur kan en person som begått de här handlingarna inte betraktas som allvarligt störd?

– Lagen är skriven för normala människor, men undantag ska göras för dem som är rätt så ordentligt sjuka. En person kan vara psykiskt avvikande eller oerhört omdömeslös men ska ändå inte undantas från lagen. Huvuddelen av det som inom psykiatrin kallas allvarlig psykisk störning innebär psykotiska tillstånd, vaneföreställningar och hallucinationer.
https://www.svd.se/a/da814f81-092c-34a3-9905-091f02e6faf5/vad-betyder-det-har-for-straffet
Mina dollar på att den systemantiska och utdragna synnerligen grova misshandeln leder till fängelse.
Citera
2023-12-06, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Får verkligen hoppas att det inte blir så, men domen som Lilla hjärtats föräldrar fick var skrämmande låg. Svaga Sverige liksom.

Förmågan att planera var inte den bästa hos dessa föräldrar, alternativt lever mamman i en total fantasivärld. Pappan förefaller vara en idiot.

Trevligt att en del av syskonen tycks bry sig om att upprätta en fin relation med Z. Hoppas verkligen på det bästa för dem.

För det första så var det inga "domar mot föräldrarna" eftersom endast mamman dömdes, eftersom pappan avled i häktet. För det andra dömdes hon till 8 års fängelse för Dråp, vilket inte är "skrämmande lågt" i jämförelse med andra fall.
Citera
2023-12-06, 14:44
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Misstänktes Anders Eklund ha en allvarlig psykisk störning/sjukdom i den rättegången?
Vad tror du? Personer som gör såna vidrigheter måste väl vara sjuk, eller vad annars? Vad är skillnaden på Anders och dessa föräldrar?
Citera
2023-12-06, 14:57
Avslutad
Citat:
För det första så var det inga "domar mot föräldrarna" eftersom endast mamman dömdes, eftersom pappan avled i häktet. För det andra dömdes hon till 8 års fängelse för Dråp, vilket inte är "skrämmande lågt" i jämförelse med andra fall.

Pappan skulle knappast ha fått mer, och ja skrämmande låg dom på mamman. Ska du tvunget jämföra domar så kan du ju jämföra internationellt och inte med andra svenska domar eftersom det var Sveriges svaghet som jag kritiserade.

Baserat på detta samt andra svenska domar fruktar jag alltså att straffet kommer att bli för lågt för "ättika-föräldrarna". Allt annat än livstid är helt enkelt för lågt.

Citera
2023-12-06, 15:05
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Svaret är den samma: Har gärningarna begåtts innan det föregående åtalet väcktes, så skall den påföljden räknas/bakas in i den tidigare domen. Hade det då (enligt din beskrivning) rört sig om brott som Utnyttjande av barn för sexuell posering, så hade detta endast fått en marginell påverkan på det tidigare straffet eftersom det brottet har ett så lågt straffvärde.

Tack återigen.
Det bästa vi kan hoppas på är då synnerligen grov misshandel, max 10 år, påbackat med några år till för grov våldtäkt i ett framtida åtal.

OT: Suck. Ned med asperationsprincipen. Den är ett otyg. Återinför kumulationsprincipen från tiden före 1938.
Citera
2023-12-06, 15:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Magicadespell
Jo, men de kanske vara mer eller mindre traumatiska. Alla reagerar ju inte så här på trauma- där är de ju sadister, men nån knäpp fick hon nog mamman. Att bli gravid så tätt, att bli uppklippt med allt vad det innebär. Jag tror det kan vara en psykologisk knäpp där. Eftersom det just är hon som drabbades.

Sen tror jag mamman är galen generellt, hon verkar ju själv inte vara så dålig som hon säger, de andra barnens åkommor verkar heller inte vara så allvarliga som hon tycker.
De fick ju V strax efter Z, som dessutom kom till strax efter N. Ett knappt år mellan de tre flickorna. Nyförlöst och sårig, verkar inte ha varit ett hinder för sex.
Citera
2023-12-06, 15:14
Medlem
T34Panzers avatar
Har mamma Jasmine varit på och torterat Z i underlivet igen samma dag eller någon dag innan de åkte in..?

Ur förhör med sjukvården:
”Men där var blod i underlivet. Innan katetern, ja.
Och det luktar…Stickande, frän, äcklig, smutsig doft, alltså, ingrodd skit som inte man kanske har tvättat liksom både kanske vatt bajsad och kissad i som om man, ja, kanske bara torkat lite så där. Och sen på höger skinka, så kan vara typ en centimeter, så ser det ut som nån har skurit så för det är väldigt rakt streck och det sipprar väldigt, väldigt mycket från det, så vi liksom försökte torka och sätta kompressionsförband men det blödde ju igenom hela tiden”.

I nåt förhör nämns att Z naglar var ca 1 cm långa.

Förhörsledaren frågar Jasmine:
”Jag undrar vad det är som gör att hon kommer in och luktar gammalt och har långa naglar, sköterskan beskriver de som krokiga nästan brungråa tjocka naglar?”.

Fyfan vilken VANVÅRD!
Vem låter sitt barn har centimeterlånga smutsiga vassa naglar när man dessutom ihärdigt påstår att barnet har självskadebeteende??

Hoppas att åklagaren tar upp även övergrepppen och skadorna mot flickans underliv i åtalet i Hovrätten
Senast redigerad av T34Panzer 2023-12-06 kl. 15:28.
Citera
2023-12-06, 15:23
Medlem
T34Panzers avatar
Siktar barnmisshandlerskan Jasmine på att bli årets mamma?
Det är närapå tragikomiskt att läsa hennes svar i förhören:

”Det är en hemsk bild. Och det som är ännu mer hemskt är att Zoey har fått gå igenom detta helt ensam.”
”Jag tycker inte att man skaffar barn för att lämna iväg dem.”

I princip kan Jasmine samanfattas i en mening, och det är även hennes egna ord:

”Jag vet inte, jag kommer inte ihåg, jag har haft det jättetufft.”

Känns betryggande att veta att hon numera är steriliserad. Hoppas att de andra barnen hinner växa upp, få hjälp och stöd och väljer att ta avstånd. Jasmines beteende, dvs hennes manipulativa missbrukarpersonlighet och hennes personlighetsstörning/ar ( frå barndomens trauma) försvinnner inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in