2023-12-06, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
I dina våta dömmar!
Det här var ju förra veckans manus från Kreml och Peskovs desinformationsministreum.

Ryck upp dig "kamrat".
Nu gäller att ryssarna "framgångsrikt" tagit Adriijvika. :"Bevisat" via en bild på en åker långt därifrån där en rysk flagga hissäts och fotograferats. Numera geolokalisearät och konstatersterat som en rysk lögn.
Pinsamt.
Ryck upp dig! Kan bli löneavdrsg för sånt.
Förslag. Hugg i ordentigt! Landade inte ryssarna på månens baksida nyss?

Spinn vidare på det..

Obildad vatnik som jag är så tror jag ändå att jag faktiskt har rätt. Var inne igår igen och försökte hitta mer information på olika Telegramkanaler. Både ryska och ukrainska som jag förstår och det finns många artiklar om hennes förgiftning.

Verkar vara krig mellan två myndigheter, GRU och SBU samt mycket bråk mellan general Zashulnys anhängare och Zelensky i Kiev.

Finns en del också med borgmästaren i Kiev som har ordkrig med Zelensky.

Så visst, ta det för vad det är men utifrån mitt perspektiv ser det inte ut som att den ukrainska hemmafronten står så oerhört enad och stark. Skulle inte bli förvånad om det kommer en inrikespolitisk kollaps där redan innan årsskiftet.
Citera
2023-12-06, 10:01
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Det brukar vara så när ena parten ljuger som en häst travar i "samtalen" du syftar på. Putin har en verklighetsfobi. Inte ens om han diskuterade direkt med Zelensky skulle han prata i annat än imperium-metaforer och gåtfulla antydningar, om vad som händer om Ukraina blir självständigt och går med i EU eller Nato. Han är så extrem i sitt sätt att förhålla sig till 'anti-verklighet' att jag tror det handlar om en sinnessjukdom. Jag försöker inte vara spydig utan jag tror faktiskt han och hans män har drabbats av nån kollektiv sinnessjukdom. Han kan bara förhålla sig till Rysslands grannstater i sin fantasi. Får han inte leka hund med och totaldominera grannarna så invaderar han hellre. Jag tror inte ens han hade kunnat befinna sig i verkligheten om så Ryssland hotades med total undergång. Det är 100% bunkermentalitet!

Det understrukna
Jag rekommenderar starkt(igen) Oscar Johnsons bok "Hotet från Ryssland". Finns uppdaterad version ute nu.
Här kan du få mera insikt i Putin och hans gäng.
Jag skulle vilja påstå att den kollektiva "sinnesjukdomen" som du nämner är protektionism. Rädsla för att tappa makten.
Citera
2023-12-06, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Obildad vatnik som jag är så tror jag ändå att jag faktiskt har rätt. Var inne igår igen och försökte hitta mer information på olika Telegramkanaler. Både ryska och ukrainska som jag förstår och det finns många artiklar om hennes förgiftning.

Verkar vara krig mellan två myndigheter, GRU och SBU samt mycket bråk mellan general Zashulnys anhängare och Zelensky i Kiev.

Så visst, ta det för vad det är men utifrån mitt perspektiv ser det inte ut som att den ukrainska hemmafronten står så oerhört enad och stark. Skulle inte bli förvånad om det kommer en inrikespolitisk kollaps där redan innan årsskiftet.

Nu trasslar du till det ordentligt för dig.
Det jag svarade på var din bluff om att ryssarna nu tagit Adviijka. Med en bild på en rysk flagga ute på en åker ute i "ingenstans". Geolokaliserade din bild.
Hur går det i Adviijka nu.
Har du någon ny bild?
Ett glas vodka till frukost är ingen bra start på en dag.Vad kommer härnest?
Senast redigerad av Antistalk 2023-12-06 kl. 10:05.
Citera
2023-12-06, 10:12
Medlem
Citat:
Nu trasslar du till det ordentligt för dig.
Det jag svarade på var din bluff om att ryssarna nu tagit Adviijka. Med en bild på en rysk flagga ute på en åker ute i "ingenstans". Geolokaliserade din bild.
Hur går det i Adviijka nu.
Har du någon ny bild?
Ett glas vodka till frukost är ingen bra start på en dag.Vad kommer härnest?

Men sorry, du blandar nog ihop mig med någon annan.
Har ni jobbat så mycket övertid på tankesmedjan?

Jag skrev väl om att hon frun till spionchefen vårdades på sjukhus efter ett förgiftningsförsök och du gick ballistisk och sa att det bara var propaganda.

Jag är faktiskt inte superinsatt i alla jävla frontavsnitt och krångliga ortsnamn själv.
(Har faktiskt ett riktigt jobb att sköta dagtid och tar det här lite vid tillfälle av rent allmänintresse).
Citera
2023-12-06, 10:20
Medlem
Uppdatering om läget i Ukraina.
Svensk militärbloggare och författare rapporterar i sina dagliga uppdatateringar.

Putin “Rysslands gränser slutar aldrig” – “svårt hålla positionerna och överleva” om USA drar in stöd vid årsskiftet – detaljer om Archer i Ukraina – ryskt attackflyg nedskjutet

"SvD har publicerat ett reportage från brigaden med Archer i Ukraina som blir tredje offentliga bekräftelsen att Archer är i strid. Ukraina har skjutit ner en rysk Su-24 över Svarta Havet och ryssarna menar att det skedde med Patriotluftvärn."

https://cornucopia.se/2023/12/uppdateras-putin-rysslands-granser-slutar-aldrig-svart-halla-positionerna-och-overleva-om-usa-drar-i n-stod-vid-arsskiftet-detaljer-om-archer-i-ukraina-ryskt-attackflyg-nedskjutet/

Bra insats över Svarta havet. En rysk SU 24 , med två jakt flyg som eskort. På väg mot Odessa för att bomba sköts ner av Ukrainskt luftvärn och ligger nu på botten i havet.
Senast redigerad av Antistalk 2023-12-06 kl. 10:34.
Citera
2023-12-06, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum

Som sagt. Mitt inlägg handlade inte om det. Det handlade om din falska uppgift att ryssarna intagit Adiijka. Men en rysk flagga på en pinne som du påstod stod inne i staden.
Citera
2023-12-06, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Men då är ju saken helt klar. Det var Moskva som ritade om gränserna inom Sovjet, så då måste de gälla. Inte kan det väl vara så att vissa beslut som Moskva fattade gäller eftersom de fattades, medan andra inte ska gälla eftersom de var "fel"?

Självklart ska de gränser och avtal de självt skrivit under och godkänt gälla i en optimal värld. Men nu är det slaver och då följer man det man anser för stunden och inte det som gällde igår, eller som Chrustjov eller Stalin sa, i stil med, ”vi kan förhandla om era gränser, våra gränser ingår inte i diskussionen”
Citera
2023-12-06, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Det understrukna
Jag rekommenderar starkt(igen) Oscar Johnsons bok "Hotet från Ryssland". Finns uppdaterad version ute nu.
Här kan du få mera insikt i Putin och hans gäng.
Jag skulle vilja påstå att den kollektiva "sinnesjukdomen" som du nämner är protektionism. Rädsla för att tappa makten.

Människan är ett vanedjur. Jobbat inom KGB och det första han gör när han kommer till makten är att brutalt invadera Tjetjenien genom att själv spränga lite bomber så egna ryssar strök med. Varför ändra på något som fungerat?
Citera
2023-12-06, 10:37
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ok. Hur stor skillnad blir det i mitt resonemang, egentligen. Min argumentation var att de 37 000 som man påstod var KIA hos ryssarna, kan knappast leda till att man mobiliserat i den grad som man gjort som nu slutligen, utökar med ytterligare 170 000.

Sedan om man läser artikeln, är det ruskiga siffror för DPR. Av 20 000 mobiliserade i separatistarmen, är KIA+WIA 19 540! Det är för tusan 97,7%!!

Fast artikeln hävdar inte att faktiskt antal döda är "37 000" (38 261). Utan enligt artikeln är de faktiska dödssiffrorna signifikant högre:

Citat:
"However, these figures represent only a partial account and do not reflect the full extent of the casualties. The actual death toll is likely significantly higher."

https://en.zona.media/article/2022/05/20/casualties_eng

Det är Brille68 som försöker vilseleda oss.
Citera
2023-12-06, 10:37
Medlem
Ser bra ut för Ukraina, trots den fega invasionen. Enligt två youtubers, Ukraine is "ramping up" offensiven på vänstra sidan av Dniepr. Man förfogar över 180 båtar.

Min reflexion är att det är mer än den spanska armadan.

Denys Davidov verkar glad idag eftersom Ryzzland förlorar mark i Adviivka-området.

VAD ÄR DET FÖR FEL MED DE RYSKA BÖGARNA?

Kommer det ett nytt manus idag?
Citera
2023-12-06, 10:45
Medlem
Citat:
Som sagt. Mitt inlägg handlade inte om det. Det handlade om din falska uppgift att ryssarna intagit Adiijka. Men en rysk flagga på en pinne som du påstod stod inne i staden.
Är det han som kastar pinnar, omkring sig inne i staden? Don't mention the war, don't collapse wave function. Kollektiv sinnessjukdom är ett allvarligt fenomen. De måste till varje pris undvika all kontakt med verkligheten. Det är bara en sida som skyr verkligheten som pesten.

Citat:
hahaha, gissade att detta skulle ta, på dig!
Varför ser vi inte alla dessa bevis i ett forum där ditt informationskrig pågår som mest och bäst?
Detta bortser du ifrån helt!

Det vore så enkelt för Lavrov, i FN, inför alla kameror och till alla medlemmar, dela ut kopia på detta papper.
Han skulle vinna många sympatier.
Men de gör inte Lavrov/Ryssland.
Varför då?
Vad syftar du på här?
Citera
2023-12-06, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ser bra ut för Ukraina, trots den fega invasionen. Enligt två youtubers, Ukraine is "ramping up" offensiven på vänstra sidan av Dniepr. Man förfogar över 180 båtar.

Min reflexion är att det är mer än den spanska armadan.

Denys Davidov verkar glad idag eftersom Ryzzland förlorar mark i Adviivka-området.

VAD ÄR DET FÖR FEL MED DE RYSKA BÖGARNA?

Kommer det ett nytt manus idag?

"Rapport från en ryss vid fronten i ett uppfångat samtal hem till sin bror i Ryssland:
Rysk desperation i skyttegravar: ”Dör som maskar”
Soldater dör i drivor i Ukrainakrigets skyttegravar. Inkallade ryssar blir mer och mer desperata när det blir tydligt att det bara finns en utväg. – Man dör inte ”en hjältes död” här. Man dör bara som en jävla daggmask, säger en rysk soldat
i ett telefonsamtal med sin bror."

https://www.hbl.fi/artikel/20081b77-0c84-5553-aa40-dffb6c0b3063

I verkligheten har ryssarnas soldater, redan gett upp och har stridsvärde nära noll. Det kan ingen desinformation dölja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in