Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-10-14, 20:31
Medlem
Dadans avatar
Msn loggar ut sig hela tiden. Har testat olika msn som jag tankat hem, men samma sak. Det som är konstigt är att jag hela tiden är uppkopplad och att tex mina nerladdningar fortsätter. Jag har testat att inte ha nåt igång förutom msn, men det hjälper inte. Funkade klockrent med kopete. Min Syster har inga problem med sit msn. Hjälp mig innan jag hamnar på psyk. Datan går som en klocka så jag tror inte det är nåt virus.

Mvh

//msn nobben
Citera
2007-10-14, 20:54
Medlem
Sobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dadan
Msn loggar ut sig hela tiden. Har testat olika msn som jag tankat hem, men samma sak. Det som är konstigt är att jag hela tiden är uppkopplad och att tex mina nerladdningar fortsätter. Jag har testat att inte ha nåt igång förutom msn, men det hjälper inte. Funkade klockrent med kopete. Min Syster har inga problem med sit msn. Hjälp mig innan jag hamnar på psyk. Datan går som en klocka så jag tror inte det är nåt virus.

Mvh

//msn nobben

Kommer det feam ett meddelande att du loggas in på en annans dator? HAr du tagit emot någonting över MSN, typ rarfil? Eller har du skrivit in ditt användarnamn + lösenord på någon annan sida än Hotmail?
Citera
2007-10-14, 21:54
Medlem
Dadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobbe
Kommer det feam ett meddelande att du loggas in på en annans dator? HAr du tagit emot någonting över MSN, typ rarfil? Eller har du skrivit in ditt användarnamn + lösenord på någon annan sida än Hotmail?

Det var länge sedan jag testade e-buddy på mobilen. Men det fungerar på andra datorer, då är det inga problem. Bara på min burk?

Nej det kommer inget meddelande men det står nåt i stil med att jag auto signas om 2min sen räknar den ner.

Mvh
Citera
2007-10-15, 09:01
Medlem
Freddalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dadan
Det var länge sedan jag testade e-buddy på mobilen. Men det fungerar på andra datorer, då är det inga problem. Bara på min burk?

Nej det kommer inget meddelande men det står nåt i stil med att jag auto signas om 2min sen räknar den ner.

Mvh

Kan bero på din lina också. Om du har ADSL så har du ju en begrensat hastighetsområda att röra dig på (Upp/Ner), och om du tankar ner och laddar upp mycket samtidigt kan det vara så att MSN-klienten inte får tillräckligt mycket utrymme att skicka sina små paket, vilket leder till att du tappar connection.

Stäng ner nedladdningsprogrammen och se om det blir bättre!
Citera
2007-10-15, 16:22
Medlem
Sobbes avatar
MSN brukar krångla för mig också när jag har ngt nerladdninsprogram igång eller kör en virusscan på datorn. Så det kan kanske vara ngt av det.
Citera
2007-10-15, 16:28
Medlem
det är inte så att ditt nerladdninsprogram tar 100% av ditt bredband så att msn o liknade inte får nått??
Citera
2007-10-15, 17:33
Medlem
Dadans avatar
Tack för alla svar!

Jag har ställt in auzerues så att det inte tankar mer än 400kbs.
Sen som jag skrev ovan. Jag har testat att bota upp datan och bara köra msn, allts inget annat igång. Men den hoppar ur iaf. Om jag tex skickar en liten fil, det går inte. Det verkar som att den inte klarar av fyra fönster/konversationen samtidigt. Jag har 8Mbit hemma så jag tycker att det borde fungera.

Tips på nåt virus program som man kan tanka från download.com och som en daglig surfare klarar av?

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in