Citat:
Ursprungligen postat av
RandomWanderer
Alla som är med i facket 2023 är extremt lättlurade (Vänsterextrema godtrogna som stöder moderpartiet).
Alla andra kastade facken till helvetet där de hör hemma med alla andra radikala Vänsterextrema.
Inget är mer anti-demokratiskt än Vänsterextremas egna fackförbund.
Jasså, kom ihåg det när du står med mössan i handen. Ni är två stycken "maskinoperatörer". Nedskärningar är på tapeten. En lär skickas hem, du är inte fackansluten. Då ryker du. Eller om du gör bort dig, är du fackansluten så kan dom backa upp dig. Är du inte så ryker du.
Jag vart själv utsatt för utpressning att gå med. Fick ett samtal om att det skulle förhandlas vilka som skulle få vara kvar på bygget. Och genom att jag inte var med och förhandlingarna skulle ske "imorgon" så var jag körd. Om jag då inte på momangen anslöt mig. Vet inte om det var fulspel eller ett schysst tips för att någon vela ha mig kvar. Men han erkände själv att "det kanske låter som utpressning" när jag hör av mig på så här kort varsel. Och det tyckte jag väl sannerligen att det gjorde.
Men jag är en i gänget nu, fast jag delar inte deras sosse sympati. Men jag vela ju jobba kvar och få min lön.