Finns det några bra handskar eller stilrena vantar som inte är så tjocka men ändå håller värmen på något magiskt sätt? Tumvantar är ju lite varmare, man man ser ut som en pingvin med sådana och de är inte så praktiska heller.
Ett ständigt problem, har sämre blodflöde i fingrarna och vintern är ett rent helvete. Tumvantar skapar dock, som du var inne på, en lite invalid känsla.
Om man får lägga in ett litet tillägg så vill man helst att man har ett finger som går att använda för telefonen, då biljetter etc ligger på den enheten.
Finns det några bra handskar eller stilrena vantar som inte är så tjocka men ändå håller värmen på något magiskt sätt? Tumvantar är ju lite varmare, man man ser ut som en pingvin med sådana och de är inte så praktiska heller.
När det är riktigt kallt och jag ska cykla till jobbet eller vara ute en längre tid kör jag med tunna men vindtäta tumvantar, i dem har jag ett par andra tunna vanliga handskar som fungerar på tuschskärmen på mobilen.
De är lätta att ta av och det vindtäta skiktet gör att de håller värmen bra och att den inre handsken fungerar med mobilen gör också att handen inte blir kall om man kollar på en karta eller om man textar de man ska möta.
Jag köpte dem för 100 kr för något år sedan för att testa och det har fungerat bättre än vad trodde. Man ser ut lite som en pingvin så jag har det bara när det passar.