2023-12-02, 15:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Boxcat
Han försöker uppenbarligen rentvå Adam, och lägger skulden på en annan avliden person som enligt Josef ”varit med i konflikten från början”. Jag tror han försöker lägga Edis för det här, det finns vittnesmål från restaurangen som pekar ut Edis med namn (Chits flickvän Homa). Polisen undersökte detta, men Edis eliminerades som misstänkt. Polisen var sökert inte helt frömmande själva från att misstänka honom initialt.

Den här intervjun ger mig kalla kårar. Det är så mycket som inte stämmer. Ingen gängkriminell går ut så i media, det är helt ologiskt. Och så ljuger dom? Känns som en del av en större plan som kokats ihop.

Större plan?! Haha. Det här är inga raketforskare. De har säkert kommit ut och märkt att de är nobodys och de finns inte ens några kvar att ha konflikt med. Vill få lite uppmärksamhet i media, för att kännas relevanta. 2015 var gängkriminalitet helt annorlunda jämfört med 2023.
Citera
2023-12-02, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anteante1986
Större plan?! Haha. Det här är inga raketforskare. De har säkert kommit ut och märkt att de är nobodys och de finns inte ens några kvar att ha konflikt med. Vill få lite uppmärksamhet i media, för att kännas relevanta. 2015 var gängkriminalitet helt annorlunda jämfört med 2023.
Hade du sett klart dokumentären så hade du hört hur Jos3f i slutet av videon säger att kriget mellan norra och södra är långt ifrån över. Jag har sagt det tidigare och säger det igen sista mordet i norra och södra konflikten har inte skett ännu, fler kommer mördas vare sig du vill eller inte.
Senast redigerad av Biskopbarn 2023-12-02 kl. 15:26.
Citera
2023-12-02, 15:47
Avslutad
Brosan. Gamla Södra finns inte kvar. De har splittrats. De som körde är döda, sitter inne på livstid eller lagt ner karriären. Eddie kommer inte bry sig att hämnas några kids, var inte ens där. Vilken riktig kriminell ställer upp i en tv-intervju? 🤣
Citera
2023-12-02, 15:51
Bannlyst
Citat:
Brosan. Gamla Södra finns inte kvar. De har splittrats. De som körde är döda, sitter inne på livstid eller lagt ner karriären. Eddie kommer inte bry sig att hämnas några kids, var inte ens där. Vilken riktig kriminell ställer upp i en tv-intervju? 🤣
Hahaha Eddi3 har inte bollarna att köra mot norra, han kommer får kuk i sig om han ens kollar mot norras håll.
Citera
2023-12-02, 15:58
Bannlyst
Citat:
Sen är det skrattretande att du säger dem som körde för södra sitter inne😂. S3bastian och min1 (Ahm@d alh@g) körde inte när Ad@m och grabbarna satte skräck i södra. Dem duckade biskop men du är antigen ett barn eller så har du inte tillräckligt med information. Dem andra snorungarna Kar@mo och co kom in i kriget efter att dem äldre i norra åkte in för vår krog och bar.
Citera
2023-12-02, 16:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Biskopbarn
Sen är det skrattretande att du säger dem som körde för södra sitter inne😂. S3bastian och min1 (Ahm@d alh@g) körde inte när Ad@m och grabbarna satte skräck i södra. Dem duckade biskop men du är antigen ett barn eller så har du inte tillräckligt med information. Dem andra snorungarna Kar@mo och co kom in i kriget efter att dem äldre i norra åkte in för vår krog och bar.

Jönssonligan film 2, åtta år senare i så fall. Bland de mest klantigaste skjutningarna. Hamna på dubbla övervakningsfilmer, lämna 100-tals digitala spår efter sig. Topp gäng! 😃
Citera
2023-12-02, 16:25
Avslutad
Citat:
Han försöker uppenbarligen rentvå Adam, och lägger skulden på en annan avliden person som enligt Josef ”varit med i konflikten från början”. Jag tror han försöker lägga Edis för det här, det finns vittnesmål från restaurangen som pekar ut Edis med namn (Chits flickvän Homa). Polisen undersökte detta, men Edis eliminerades som misstänkt. Polisen var sökert inte helt frömmande själva från att misstänka honom initialt.

Den här intervjun ger mig kalla kårar. Det är så mycket som inte stämmer. Ingen gängkriminell går ut så i media, det är helt ologiskt. Och så ljuger dom? Känns som en del av en större plan som kokats ihop.

Jag misstänkte också det! Han försökte skylla det på Edis och kasta Adam åt sidan. Dessutom var Edis inte misstänkt för polisen när de undersökte honom.

Och jag tror inte heller att Josef är gärningsmannen 2, för att Onur hade kläder på sig med den vita bilden på ryggen som gärningsmannen 2 hade på sig inne i krogen!!!
Citera
2023-12-02, 16:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Ad*m lever i allra högsta grad, men du kan ju inte sitta i en TV4-intervju och peka ut en av dina närmsta vänner. Så gör man inte i den världen. Då har man mer eller mindre grävt sin egna grav.

Det tror jag inte heller. S*karyie höll väl på att bränna nån moped i Tuve? Fanns det inte mobilmaster som täckte in hans telefon där? Har för mig det var något sådant iallafall?

Ja, jag håller helt med. Både J*sef och S*karyie får akta sin rygg väldigt noga framöver. Även deras familjer och anhöriga får nog se upp.

Det är väl ganska klarlagt att ingen av dessa två är personerna är dom säger sig vara i dokumentären? Du tror på riktigt att det är J*sef som står vid entrén? Denna slanka person tror jag starkt är On*r, inte minst för att han gjort militärtjänstgöring och vet hur man ska träffa på öppna ytor. Skulle även kunna vara A*med. Sen ser denna gärningsman mycket längre ut än J*sef? Den som vaktar utanför skulle möjligtvis kunna vara J*sef dock.

Absolut. Man vill röra om i grytan, förvilla. Nästa år kommer fler av dom som suttit ut.

Det är väl lite tveksamt. J*sef är skriven i Torslanda, sen är dock frågan om han faktiskt bor på den adressen. S*karyie har ju varit i Stockholm, men vet inte var han är nu. Ih*b har bytt namn. Vi får väl se vad som händer när fler av dom inblandade släpps.

Han kan ju inte gola ner en av sina bästa vänner fattar du väl!

Det fattar jag ju så klart, men varför gjorde de intervjun om han ändå ska ljuga? Han är ju dessutom inte GM 2 som han säger.

Det är väl bara att titta på lite gamla foton. J*sef är liten och "grov", passar inte med GM2 tycker jag.

Det fattar jag ju så klart, men varför gjorde de intervjun om han ändå ska ljuga? Han är inte GM 2 som han säger.
Citera
2023-12-02, 16:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Nej han är inte död, han påstår att det är en annan person numera avliden som är den andra skytten, patetiskt försök att försöka få tidsbestämt straff på W och A.
Dröjer väl inte länge innan dom begär resning 😅

Hahahaha, misstänkte det! För att det är Edis som var utpekad GM med polisväst och han är död. Han försökte kasta Adam och W åtsidan. Sen är det ju så att GM 2 tror jag är Onur då han hade exakt samma kläder som GM 2 hade när han sköt inne i krogen.
Citera
2023-12-02, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Switch2Gun
Hahahaha, misstänkte det! För att det är Edis som var utpekad GM med polisväst och han är död. Han försökte kasta Adam och W åtsidan. Sen är det ju så att GM 2 tror jag är Onur då han hade exakt samma kläder som GM 2 hade när han sköt inne i krogen.

Det var en riktigt patetisk intervju, desperat försök att få loss A och W.
Vad menar du med att han hade samma kläder, när?
Citera
2023-12-02, 19:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Det var en riktigt patetisk intervju, desperat försök att få loss A och W.
Vad menar du med att han hade samma kläder, när?

Ja, FUP:en visade att Onur hade en likadan overall som GM2, när han gjorde någon kort militärutbildning. Tydligt att J ljuger i intervjun.
Citera
2023-12-02, 19:12
Medlem
Citat:

Det ligger nog ingen större plan bakom det här, dom fick säkert en slant för att ställa upp och ville bli lite relevanta.

Josef kunde ju knappt forma en mening, helt slö.

Sakariya orkar jag inte ens kommentera, hans brist på empati och ånger är troligen kopplat till hans somalie IQ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in