2023-12-01, 18:41
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Mamman kommer att få det jobbigt eftersom ganska snabbt kommer att hamna på normalavdelning. På kvinnosidan finns inga direkta specialavdelningar.
Han kommer att hamna med andra som skadat barn och kommer att klara sig bättre. För män finns ett utbud av specialavdelningar för att förhindra att de utsätts för brott från andra.

Stämmer. Just när det gäller den här häxan tycker man förstås att det är bättre ju mer stryk hon får - men det är hemskt att kvinnor som inte har begått brott mot liv och lem, utan kanske förskingrat pengar från sin arbetsgivare eller utfört internetbedrägerier eller något sådant, ska hamna med aggressiva, våldsamma, utåtagerande, oberäkneliga kriminella kvinnor som de inte kan försvara sig mot alls. Jag fattar inte hur man fortfarande kan göra så. Jag säger inte att de inte ska straffas, för de har också gjort stor skada, men har man inte använt våld så ska man inte heller behöva bli utsatt för våld eller gå omkring och vara rädd för att bli det, som en del av straffet (som det ju i praktiken blir på ett sådant fängelse).
Citera
2023-12-01, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Melatonin år inte farligt för barn. Men det är sorgligt och svårt att förstå varför dessa föräldrar utsatt ett av sina barn för sådant grovt misshandel. Vad är de för människor? Om jag var SD anhängare så skulle jag på sedvanligt sätt också fråga vad de röstat på. Men eftersom ingen frågat om det så antar jag att föräldrarna är white trash som röstar på SD. Förhoppningsvis får flickan fosterföräldrar som ger henne kärlek.

Må hända att det inte är så farligt, men det är fortfarande fullkomligt onormalt att medicinera sina barn för att sova, och det redan runt 16 på eftermiddagen.

Och ja, jag håller med dig.
Får känslan av ”pojken som kallades det” (om du läst den?), samt vibbar av fallet Gypsy Rose Blanchard, där modern medvetet gjorde sin dotter sjuk.
(Tänker på det ständiga påståendet om hjärnskada, och deras extremt lungsjuka dotter)

Hoppas innerligt att alla barn får vettiga och fungerande liv i framtiden, och att bottenskrapen till såkallade föräldrar möter helvetet på jorden!
Citera
2023-12-01, 18:43
Medlem
ErlingP75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenion
Finns inga tecken på att D inte skulle vara pappan, dessutom verkar mamman vara den mest våldsamma, medans pappan "bara" verkar ignorera & låsa in.

Som nämnts för bara någon enstaka sida sedan så beror särbehandligen troligtvis på att graviditeten med flickan var för sent påkommen för abort & inte önskvärd. Plus att mamman anser sig felbehandlad av sjukvården under den aldeless för tidiga förlossningen.

Med tanke på hur envis hon är på att barnet är på väg ut mot sjukvården samtidigt som sjukvården inte tror henne så tycker jag det låter som att hon tom ätit cytotec och att hon därmed är väldigt medveten om att barnet är på väg ut.

Ett jävla psykfall med andra ord.
Citera
2023-12-01, 18:46
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Mamman kommer att få det jobbigt eftersom ganska snabbt kommer att hamna på normalavdelning. På kvinnosidan finns inga direkta specialavdelningar.
Han kommer att hamna med andra som skadat barn och kommer att klara sig bättre. För män finns ett utbud av specialavdelningar för att förhindra att de utsätts för brott från andra.
Måhända får den emotionellt eftersatta pappan dela cell med barnamördaren Anders Eklund.
https://www.expressen.se/nyheter/misshandlade-eklund--forklarar-varfor-i-brev/
Citera
2023-12-01, 18:48
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maradona1
Z har även berättat att hon satt fastspänd i bilbarnstolen vid händelsen.

Vid rekonstruktion i ett av förhören sitter hon i en likadan stol som dessa monster använt till henne, och när hon sträcker sig allt hon kan med armarna upp i luften, så mättes totalhöjden till 49cm.

Glaset, som enligt allas berättelse, stått längst in på torktumlaren mätte en höjd på 85cm

Precis!

Ur förhör med Daniel
sid137

Daniel: Ja. Du vet hur det ser ut i tvättstugan va. Det var mycket tvätt på torktumlaren och glaset stod på torktumlaren in mot väggen bakom massa saker så den stod inte fullt synligt
Citera
2023-12-01, 18:54
Medlem
Citat:
Melatonin år inte farligt för barn. Men det är sorgligt och svårt att förstå varför dessa föräldrar utsatt ett av sina barn för sådant grovt misshandel. Vad är de för människor? Om jag var SD anhängare så skulle jag på sedvanligt sätt också fråga vad de röstat på. Men eftersom ingen frågat om det så antar jag att föräldrarna är white trash som röstar på SD. Förhoppningsvis får flickan fosterföräldrar som ger henne kärlek.
Melatonin rekomenderas inte till barn under 6 år och ska bara ges till barn om man har det på recept , D och J gav det till barn som inte hade det på recept varav ett bara var 2 år
Citera
2023-12-01, 18:58
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maradona1
Tycker det framgår ganska tydligt att händelsen 24/12 inte var första gången om man läser i sms-konversation mellan J och D, utan att händelsen 24/12 var då det helt gick överstyr.

Läser man sms skickade från J till D, när han befinner sig på sjukhuset med flickan, så skriver J flertalet gånger bland annat: ”aldrig mer ättika”, ”hädanefter är ättika helt förbjudet”, osv.

Kollar man också Js inköpslistor till D så är det väldigt ofta det ombeds att köpa med ättika, såpass att det framstår som orimliga mängder.

Vad jag dock vågar påstå, så är det att flickan omöjligt frivilligt hällt i sig ättikan.

Jag har själv bevittnat när en vuxen man på 45 bast, svept en shot på 4cl ren ättika (Perstorp 24% som även gäller i detta fall) med en påföljd av extrema andningssvårigheter, hostattacker samt kräkningar, inte en, utan två gånger, och vid två olika tillfällen

Jag tror att de tvingat i henne det via en tratt. Men minns jag rätt så säger äldsta sonen att Z tidigare har druckit en klunk ättika.

Det har hon givetvis inte gjort frivilligt utan då har hon blivit tvingad till det av föräldrarna den gången också, så heter det att hon druckit det. Men föräldrarna tutar ju i barnen en massa osanna saker som de tror på.

Men vill bara påpeka att när det gäller ättika generellt kan det användas till mycket i hemmet. Både i matlagning och inte minst till rengöring ofta ihop med bikarbonat.
Citera
2023-12-01, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Precis!

Ur förhör med Daniel
sid137

Daniel: Ja. Du vet hur det ser ut i tvättstugan va. Det var mycket tvätt på torktumlaren och glaset stod på torktumlaren in mot väggen bakom massa saker så den stod inte fullt synligt

Jaa!

Kan verkligen inte förstå hur både J och D verkar tro att de kommer klara sig ur allt detta?

Tror den verkligen påriktigt att de är trovärdiga i sina berättelser? 😂

Helt sjukt om så är fallet, men så verkar ju de båda rätt så lågbegåvade också!
Citera
2023-12-01, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Sannolikhet för att det är en annan man är mycket liten med tanke på att Z blev till när N bara var någon månad , N var än mer prematur än Z och sondades hemma

Hon blev väl till när N var tre månader. Det är 10 månader mellan dem och Z är född 8 veckor för tidigt.
Citera
2023-12-01, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Jag tror att de tvingat i henne det via en tratt. Men minns jag rätt så säger äldsta sonen att Z tidigare har druckit en klunk ättika.

Det har hon givetvis inte gjort frivilligt utan då har hon blivit tvingad till det av föräldrarna den gången också, så heter det att hon druckit det. Men föräldrarna tutar ju i barnen en massa osanna saker som de tror på.

Men vill bara påpeka att när det gäller ättika generellt kan det användas till mycket i hemmet. Både i matlagning och inte minst till rengöring ofta ihop med bikarbonat.

Ja exakt!

Jo, jag använder också ättika både till matlagning och rengöring, men trots det så klarar jag mig lätt på en flaska Perstorp på ett år ungefär, därav att jag ändå tycker att de handlar ättika i helt orimliga mängder.
Citera
2023-12-01, 19:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Melatonin är ett naturmedel. Receptfritt. Och du verkar inte följa Flashback så mycket. Alltid, och jag menar precis alltid, spekuleras det om brottslingarnas etnicitet och om de visar sig vara etniskt svenska så försöker man få fram att de är vänster eller centerpartister. Om du tycker att jag skrivit mycket sjukt så står det för dig.
Att det är ett naturmedel säger inte att det inte ger skador - i synnerhet inte om det används regelmässigt.

Vad har det med din utsvävning till SD att göra?
Det här handlar inte om politik - utan om två föräldrar som plågat ett barn å det grövsta. Självklart kan deras etnicitet ha betydelse för brottet.
Har du glömt afrikanerna som under ganska lång tid plågade ihjäl ett barn för att de trodde hon var besatt?
Citera
2023-12-01, 19:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Måhända får den emotionellt eftersatta pappan dela cell med barnamördaren Anders Eklund.
https://www.expressen.se/nyheter/misshandlade-eklund--forklarar-varfor-i-brev/
Det är inte otroligt att de hamnar på samma avdelning i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in