2023-12-01, 16:50
Avslutad
var ju några månader sen någon bluff annons om ulf kristersson och erdogan . Tycker mig ha sett flera sådana här på flashback.
Citera
2023-12-01, 17:01
Moderator
Ruskigbusss avatar
Jag tror jag sett den annonsen här, men det kryllar ju av såna på Facebook. Ofta handlar det om nån programledare som ska få sparken för att hon tillåtit / hindrat någon filmstjärna från att avslöja hemligheten med att bli rik genom kryptovalutor och de låtsas komma från tv4/aftonbladet/dn och har nån skum domän.

Jag brukar rapportera dessa, men som admin skriver så byter de ju domän hela tiden, och nånstans kan jag tycka att om man är så korkad att man går på dessa enfaldiga annonser så får man skylla sig själv.

Men, givetvis skall inte Flashback ge utrymme åt dessa skojare.
Citera
2023-12-01, 17:04
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Såg du den nyligen, eller tidigare under dagen?
De två annonserna som uppmärksammades innan i tråden är hanterade.

En stund innan jag postade mitt förra inlägg. Kort därefter så såg jag en annan variant av reklamen.

Nu verkar dessa i alla fall vara borta. Jag har inte sett någon av dem den senaste tiden.
Citera
2023-12-01, 17:35
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Jag tror jag sett den annonsen här, men det kryllar ju av såna på Facebook. Ofta handlar det om nån programledare som ska få sparken för att hon tillåtit / hindrat någon filmstjärna från att avslöja hemligheten med att bli rik genom kryptovalutor och de låtsas komma från tv4/aftonbladet/dn och har nån skum domän.

Jag brukar rapportera dessa, men som admin skriver så byter de ju domän hela tiden, och nånstans kan jag tycka att om man är så korkad att man går på dessa enfaldiga annonser så får man skylla sig själv.

Men, givetvis skall inte Flashback ge utrymme åt dessa skojare.

Det "positiva" är att annonserna visas på väldigt många sidor samtidigt, så oftast är det bara en tidsfråga innan de blir bortplockade. De senaste annonserna är inköpta via Microsoft Bing, som stänger av dem omgående så fort de upptäcker dem.

admin
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in