2023-11-30, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dismisswall
Inget jag har märkt.

Däremot har jag också hört att dem inte duschar efter idrotten.

Jag gick ut gymnasiet 2010 och under hela min skolgång duschade alla efter idrotten. Fy fan vad lökigt att ha lektion efteråt och inte duscha. Kommer ju stinka tonårsspungsvett i hela salen.

Jo men jävla skillnad om du går hem dit ingen bryr sig vs sitta i lektion oduschad.

Med nytvättade kläder kommer det inte börja lukta så snabbt.

Jag är högst medveten om min egna lukt - dvs jag märker när jag luktar svett och jag kan svettas rejält utan att lukta på några timmar.

Jag tror det är kläderna som luktar redan innan och hur folk duschar.

Min dotter lyckades med konststycket att duscha i 20-25 minuter och fortfarande stinka svett direkt efter innan både jag och mamman förklarade HUR man duschar flertalet gånger.
Citera
2023-11-30, 11:12
Medlem
Kosmos.s avatar
2 dushar i veckan max pga elpriser.

#swedistan
Citera
2023-11-30, 11:14
Medlem
Finns inget bättre än att stiga in i ett rum med folk och insupa den söta doften av människa.
Citera
2023-11-30, 11:21
Medlem
Nu när transingar kan välja duschrum är det inga som vill gå in där efter gym, de som stinker när de går hemifrån har bara gett upp
Citera
2023-11-30, 11:36
Medlem
Sillsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Förmodligen kläderna, alltså materialet kläderna är tillverkade i. Billigt återanvänt syntetiskt material som missgynnar hudens pH, t.o.m skor görs i skinnimitationer.
Nä, kroppsriktiga kläder görs i ull, silke, bomull, lin och läder.

Ja, alltså det här med material i kläder är väsentligt. Har nog aldrig varit med om att ett par ullstrumpor luktat svett.
Citera
2023-11-30, 11:46
Medlem
Cameltotems avatar
Har väl en viss förståelse.

De har ju varit en hel del incidenter med tjejer som filmat varandra i duschen och sen spridit de etc. Samma med killar så klart.

På vår tid fanns ju inte telefoner i duschen så den risken fanns inte.

Sen gällande body shaming är de ju bara dumt, livet är fyllt av hierarkier. Man hade koll på vem som var alfa hanen med störst penis, ville han ta sig en dusch för de andra i kön då respektera man det.
Citera
2023-11-30, 11:49
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbel.ankeborgare
Har någon gjort samma iakttagelse?
Det är väl inte omöjligt att tänka sig att mer stillasittande, mer syntetmaterial i kläderna, övervikt och försämrad kosthållning är sådana saker som spelar in. Vi vet dessutom att dagens unga umgås mycket mindre IRL än tidigare generationer, och ses man bara via Messenger så kanske personlig hygien blir mindre viktig.
Citera
2023-11-30, 11:52
Medlem
bomhulls avatar
Ingen vill bli filmad eller fotograferad i duschen.
Sedan så är det ju populärt bland tjejer att inte tvätta håret "no poo method".
Citera
2023-11-30, 11:57
Avslutad
Yngre typer köper begagnade kläder och skryter om att man inte använder deodorant, shampoo osv.. Det är över.. Lika bra att jorden smäller om en cirka 100 år..
Citera
2023-11-30, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Jag har sett det. Upp ur bassängen, in på toaletten och ut påklädd. Och en minut efter att gympan är slut går ungarna påklädda i korridoren.
Och sedan har du luktat på de personerna, och konstaterat att de stinker?

Eller?
Citera
2023-11-30, 12:04
Medlem
Känner inte igen bilden att svenska ungdomar inte duschar eller att de luktar svett, inte tjejerna iaf vilka är de jag träffar genom min dotter som är tonåring. Ingen luktar svett. Tjejer i 20- 30 årsåldern har däremot för vana att ÖSA på sig parfym så att man känner doften 10 meter bakom dem utomhus.. .
Citera
2023-11-30, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Ett fenomen som jag har noterat. Eller det jag ser är att väldigt få unga duschar efter gymmet. Ingen aning om vad deras ursäkt är.

Duscha hemma så man inte eftersvettas i rena kläder i bilen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in