2023-11-30, 09:14
Medlem
Germanofils avatar
Huruvida unga människor duschar eller inte har jag ingen aning om men har uppmärksammat att typ ingen under 30 någonsin tvättar sina jeans. Finns till och med diverse videos på nätet om varför man inte ska tvätta jeansen.

Nu är jag inte så känslig vad gäller lukter men kan ändå inte låta bli att tycka att ett par jeans blir ofräscha senast efter två veckors användning.
Citera
2023-11-30, 09:26
Medlem
blobben!!!s avatar
Det är ett sjukligt beteende att duscha varje dag. Varannan till var tredje dag är vad studier visar är bäst för hälsan och framförallt immunförsvaret.

Att många inte duschar efter träning verkar stämma. På badhus är det ofta ynglingar som badar med kalsongerna (!) på. Antagligen något muslimskt påfund.
Citera
2023-11-30, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Är dagens kroppsideal att inte hålla sig fräsch? Trodde det var tvärt om.

Berätta mer!

Folk vågar inte duscha offentligt längre. Inte efter skolgympa eller träning, inte efter simning i bassäng. Kroppskomplex eller rädsla att bli filmade.
Citera
2023-11-30, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Folk vågar inte duscha offentligt längre. Inte efter skolgympa eller träning, inte efter simning i bassäng. Kroppskomplex eller rädsla att bli filmade.
Och du kan lukta dig till det? Eller på vilket sätt får du den informationen?
Citera
2023-11-30, 09:35
Medlem
Förmodligen kläderna, alltså materialet kläderna är tillverkade i. Billigt återanvänt syntetiskt material som missgynnar hudens pH, t.o.m skor görs i skinnimitationer.
Nä, kroppsriktiga kläder görs i ull, silke, bomull, lin och läder.
Citera
2023-11-30, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Är dagens kroppsideal att inte hålla sig fräsch? Trodde det var tvärt om.

Berätta mer!

Vi pratar om duschandet.
Citera
2023-11-30, 09:46
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuntertMongo
Man tar en cigg bara i rökrutan så är problemet löst.

Gula Blend från morsans stash eller lite fräschare gröna Marlboro?
Citera
2023-11-30, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Vi pratar om duschandet.
Näe, rubriken är "Unga svenskar luktar svett och skit - har det blivit omodernt att duscha?"
Citera
2023-11-30, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Ett fenomen som jag har noterat. Eller det jag ser är att väldigt få unga duschar efter gymmet. Ingen aning om vad deras ursäkt är.
När jag gick i högstadiet för över 10 år sedan var det inte en jävel som duschade efter idrotten, tror inte detta är något nytt fenomen. Att man skippar den sunkiga offentliga duschen på gymmet och duschar hemma istället är väl inte så orimligt.
Citera
2023-11-30, 10:00
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedFrank
När jag gick i högstadiet för över 10 år sedan var det inte en jävel som duschade efter idrotten, tror inte detta är något nytt fenomen. Att man skippar den sunkiga offentliga duschen på gymmet och duschar hemma istället är väl inte så orimligt.
Det är väl inte så fräscht om de har lektioner efteråt?
Citera
2023-11-30, 10:03
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Ett fenomen som jag har noterat. Eller det jag ser är att väldigt få unga duschar efter gymmet. Ingen aning om vad deras ursäkt är.

Att folk inte duschar efter gymmet behöver inte betyda någonting. Många duschar när dom kommer hem.
Citera
2023-11-30, 10:07
Avslutad
Vet bara en typ av ungdomar/unga som luktar illa och det är araber och afrikaner så så svenska kan de inte vara. Har aldrig luktat att en svensk ungdom luktat illa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in