2023-11-29, 11:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Tack!
Då ställer jag mig frågan om de velat detta.
Varför rädda henne och köra in henne till akuten?

Förmodligen har det inte handlat om att de velat döda henne utan även i detta fall om sadistiska sexlekar. Också det med koppling till BDSM. Z är ett barn och förstår det som att de försökt mörda henne.
Citera
2023-11-29, 11:18
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Förmodligen har det inte handlat om att de velat döda henne utan även i detta fall om sadistiska sexlekar. Också det med koppling till BDSM. Z är ett barn och förstår det som att de försökt mörda henne.

De ville ha henne levande för att fortsätta sin sadism?
Citera
2023-11-29, 11:18
Medlem
Citat:
Tack!

Fast de kan ha gjort detta som ett led i misshandeln..
Inte med uppsåtet att just döda .
Inte för att jag tror att de inte önskade livet ur henne. Men de vill inte ha ett strypt lik att ta hand om hursomhelst, tror jag. Dvs, tillräckligt beräknande och handlade inte i affekt.
Då passade ättikan bättre in, där kan man skylla på omständigheter. På Z själv.
De körde in henne inte v oro för Z, utan av rädsla för att åka fast.
Citera
2023-11-29, 11:19
Medlem
Citat:

Mitt i prick tror jag.
Citera
2023-11-29, 11:20
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Fast de kan ha gjort detta som ett led i misshandeln..
Inte med uppsåtet att just döda .
Inte för att jag tror att de inte önskade livet ur henne. Men de vill inte ha ett strypt lik att ta hand om hursomhelst, tror jag. Dvs, tillräckligt beräknande och handlade inte i affekt.
Då passade ättikan bättre in, där kan man skylla på omständigheter. På Z själv.
De körde in henne inte v oro för Z, utan av rädsla för att åka fast.

Ja exakt, rädslan för sin egen skull. Inte för Z.
Senast redigerad av Lilett 2023-11-29 kl. 11:23.
Citera
2023-11-29, 11:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Nej, det gör det förstås inte..
Men är tex inte ovanligt att man inte vill vara objekt. Och har man kommit att associera flickighet med just att vara sexuellt objekt så tänker jag att man inte vill associeras med det könet .Bara en spekulation
.Kan ju bero på massor.

Intressant spekulation. Seriemördare börjar ofta sin bana med att tortera katter eftersom de representerar det feminina, och här har vi det motsatta. Z vill inte vara feminin och, som hon uppfattar, utsatt. Jag tror att du har rätt.
Citera
2023-11-29, 11:23
Medlem
Citat:
Tack!
Z tolkade det som att de ville döda henne när de tog stryptag , de tyckte ju att det var kul att skrämma henne , vad kan vara mer skrämmande än att tro att man kommer att dö . För J och D var väl detta bara ännu en roande sak de gjorde precis som de fick henne vara så rädd för spöken att hon gömde sig
Citera
2023-11-29, 11:24
Avslutad
Citat:
De ville ha henne levande för att fortsätta sin sadism?

Dels det, dels ville de inte åka fast för mord och dels tjänade de kanske pengar på henne. Ja det är inte klokt någonstans.
Citera
2023-11-29, 11:27
Medlem
Citat:
Dels det, dels ville de inte åka fast för mord och dels tjänade de kanske pengar på henne. Ja det är inte klokt någonstans.

Känns inte som polisen utrett just det om de försökt tjäna pengar på henne och övergreppen. De har släppt det för lätt.
Citera
2023-11-29, 11:27
Medlem
Liletts avatar
Citat:

Ja DEN, som de även kallade henne, skulle ju bidra till mer inkomst för deras påhitt att hon hade en hjärnskada.
Nej det är inte klokt.
Senast redigerad av Lilett 2023-11-29 kl. 11:33.
Citera
2023-11-29, 11:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Känns inte som polisen utrett just det om de försökt tjäna pengar på henne och övergreppen. De har släppt det för lätt.

Låt oss hoppas att de endast släppt det officiellt, men med små resurser och enorma problem med organiserad brottslighet så talar det mesta för att de helt enkelt inte har resurser.

Citat:
Ja DET skulle ju bidra till mer inkomst för deras påhitt att hon hade en hjärnskada.
Nej det är inte klokt.

Tänkte mer på att de eventuellt sålt inspelade övergrepp. Mycket talar tyvärr för det.
Citera
2023-11-29, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B3ck
Det kan ju vara anledningen till att Z ville vara en pojke

Så kan det vara men jag tror snarare på teorin att det var en bestraffning från en psykstörd avundsjuk mamman, hon skulle inte få vara fin, gamla slitna kläder osv. Sen tror jag att det hela med blöja började som en försvarsmekanism av Z , det är känt att barn som blir utsatta för övergrepp försöka värja sig genom att kissa och bajsa på sig. Men det gjorde istället att våldet eskalerade och ledde till att hon blev torterar fastspänd och inte bytt på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in