Citat:
Ursprungligen postat av
Ajabaja555
”Den sjunde oktober i år iscensatte den islamistiska terrororganisationen Hamas en grym och omänsklig attack riktad mot primärt civila mål i Israel. Fruktansvärda bilder på mördade civila – män, kvinnor och små barn – spreds över världen…I Sverige firades detta på gatorna på flera håll.Alltså. Kvinnor och barn, små barn, slaktades, våldtogs och kidnappades. Då firade människor i Sverige! Med fyrverkerier. Människor som har valt att flytta till vårt land. Människor som, av någon ytterst oklar anledning, har TILLÅTITS flytta till vårt land. De firade. De jublade. Det är så makabert att det är svårt att ta in. Skam över dem som låtit vårt land utvecklas till en arena för något så vidrigt. Över dem som lät det ske. Islamisterna är inte längre en handfull tokar utspridda i några utanförskapsområden kring våra stora städer. De är väldigt många, de finns överallt. Och de har starka, ömsesidiga lojalitetsband till Socialdemokraterna och vänsterrörelsen i stort.”
Detta är i sak helt korrekt. Och vad gäller banden mellan Socialdemokraterna och muslimer i Sverige så slöts ett avtal dem emellan för många år sedan, vilket uppenbarligen fortfarande hedras.
https://www.svegot.se/2023/08/31/sossar-for-sharia-sa-vill-s-islamisera-sverige/
… så river vi era moskéer... (så vi river era moskeer)
https://click.convertkit-mail.com/mvu8v2rq7vf5hg2883rsmheoex0qq/qvh8h7hr8983wetl/aHR0cHM6Ly93d3cuZGV0ZnJpYXN2ZXJpZ2Uuc2UvZGV0LWZyaW Etc3ZlcmlnZS1zdG9kamVyLWppbW1pZS1ha2Vzc29ucy12aWxq YS1hdHQtcml2YS1tb3NrZWVyLw==
Jag är lite förvånad över att någon som länkar till Svegot har sympati för offren den 7 oktober. Vad jag sett på andra högerextrema siter så brukar nazister vara på Hamas sida, men Svegot kanske inte är lika högerextrema?
Iallafall så håller jag med om ditt första stycke, att det är vidrigt att folk i Sverige (och resten av världen) firade den vidriga attacken på små barn och kvinnor. Och ännu värre att en MASSA vänsterjournalister (vägrar kalla sånt enkelspårigt huligansympatiserande för ”intellektuellt”) gick ut och försökte
tysta kritiker med ”detta är inte ur ett vacuum!”.
Är det någons sida som man måste framhålla inte agerar ur ett vacuum så är det ju Israels..! Förintelsen och århundraden av pogromer och har och lögner och konspirationsteorier är för helvete inte ett vacuum!!
Ändå ska alltid vänstersympatisörer påpeka ”Det är inte synd om judarna”, ”det handlar inte om vilken folkgrupp dom tillhör” vilket är helt sinnesjukt sagt av människor som gör anspråk på att stå för ”det goda” och tjatar om att vara på ”rätt sida av historien”.
Sen har självaste Greta Thunberg joinat och skriker ”krossa sionismen” utanför Israels ambassad. Vilket nynazister gör. Men då tolererar inte Anders Lindberg och andra att hon får någon kritik för det. ”Hon är inte rasist men…”
Så otroligt lågt och det spräcker definitivt förtroendet för dom som journalister och även för hela Socialdemokratin och allt vänster om Liberalerna. Jag är glad att vi har den regering som vi har. Jag har alltid röstat på Mp och sympatiserat med S och V framtill senaste valet där jag röstade blankt men nu är jag 100% övertygad om att ”the voice of reason”, sunt förnuft, rättvisa, dit den moraliska kompassen visar osv det är solklart åt L, M, KD och SD.