2023-11-26, 23:28
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Läs igenom en gång till vad jag skrev om du har svårt att begripa. Mitt råd till dig.

Jag fattar första gången jag läser en text!!!

"Därmed är saken klar och det hjälper inte hur många gånger några enstaka personer i tråden skriver att Maja är oskyldig till mordet. Inte ens högsta hönset i Hovrätten trodde ett ord på vad Maja sa och såg istället lite skamsen ut över deras totala misslyckande att fälla Maja. Alla som ser sista delen kommer inte heller tvivla på Majas skuld och deltagande i mordet. Hoppas att det inte blir fler såna här skandaler att mördare ska kunna ljuga så frenetiskt och gå fria från det straff dom gjort sig förtjänt av."

Du är mer än otroligt korkad, som inte ens förstår vad du själv skriver. 😁

Nu har jag aldrig påstått att Maja är oskyldig.
DET FINNS INGA BEVIS FÖR ATT MAJA ÄR SKYLDIG. FATTA DET.
Senast redigerad av PlanBoksBok 2023-11-26 kl. 23:33.
Citera
2023-11-26, 23:35
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Jag fattar första gången jag läser en text!!!

"Därmed är saken klar och det hjälper inte hur många gånger några enstaka personer i tråden skriver att Maja är oskyldig till mordet. Inte ens högsta hönset i Hovrätten trodde ett ord på vad Maja sa och såg istället lite skamsen ut över deras totala misslyckande att fälla Maja. Alla som ser sista delen kommer inte heller tvivla på Majas skuld och deltagande i mordet. Hoppas att det inte blir fler såna här skandaler att mördare ska kunna ljuga så frenetiskt och gå fria från det straff dom gjort sig förtjänt av."

Du är mer än otroligt korkad, som inte ens förstår vad du själv skriver. 😁
Utveckla gärna vad det var jag skrev som jag inte själv förstod. Förhoppningsvis fattar dom flesta men inte du och jag tydligen..
Citera
2023-11-26, 23:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
När Fröken Hellm*n berättade om sin alkoholkonsumtion under kvällen den 15:e Oktober 2022 så var hon väldigt detaljerad och hade vid det aktuelle tillfället ett perfekt minne och ett komihåg, då var det inte frågan om några minnesluckor eller bort-tappade minnen.

Fröken Hellm*n:s berättelse började då med att hon hade startat upp kvällen med ett glas vitt vin som var 13%-igt och hon berättade också då, att hennes kamrat Fröken Janss*n hade hällt upp ett glas med Rosévin till sig själv vilket hade en alkoholstyrka på 14%.

När Fröken Hellm*n hade pimplat i sig det första vinglaset så hade hon därefter hällt upp ett nytt vinglas till sig själv ... när väl Fröken Hellm*n hade tömt i sig det andra vinglaset så slog hon upp det tredje glaset till sig själv.

Vid klockan 22-tiden på kväll den 15:e Oktober 2022 så berättade Fröken Hellm*n att hon var på väg till nattklubben "Nöjet" i Vetlanda och då tillsammans med sin kamrat Fröken Janss*n samt tillsammans med ytterligare en person till.

Fröken Hellm*n berättade då vidare om, att när hon var på väg mot nattklubben "Nöjet" så hade hon tagit med sig en Vin-box och, under vägens gång mot nattklubben hällt upp vin på nytt igen i en plastmugg till sig själv och som hon drack under vägens gång.

Enligt ovan skrivet: Fröken Hellm*n har en förkärlek till just alkoholhaltiga drycker som hon inte tycks kunna klara sig utan

Fröken Hellm*n berättade även om att hon inom nattklubben "Nöjet" drack alkoholhaltiga drycker i form av bland annat en Red Bull i kombination med en 6:a Vodka och, på det viset fortsatte sedan Fröken Hellm*n sin vana trogen, med sina alkoholhaltiga drycker.

Extra tillägg beträffande Fröken Hellm*n.

Hon har sin vana trogen till att aldrig ta ansvar för sina egna handlingar utan i stället har hon sin vana trogen att lägga skulden på andra människor som till exempel: Det var skolans fel, det var Adoptivföräldrarnas fel eller, så var det Fröken Janss*n:s fel men, aldrig någongång hennes eget fel ... bara andras fel.

Till det ovan skrivna skall tilläggas: Att när Fröken Hellm*n plötsligt hade tagits in av polisen och även under den tiden som hon satt häktad samt inom Rättegångarna, då var det plötsligt både Advokatens och Åklagarens fel att hon då var sittandes hos polisen och sedan inom häktet och så vidare .....

Fröken Hellm*n blir på ett hiskligt humör när någon håller henne ansvarig för hennes handlingar och då tar hon till lögnerna till sitt eget försvar och drivs då av en förkärlek tillika sin vana trogen att lyfta över skulden på andra människor, det vill säga, att hon själv och alltid, skall framstå som en totalt och fullständigt felfri person vilket inte överens-stämmer med verkligheten som sådan är beträffande just Fröken Hellm*n.

Fröken Hellm*n är en person som drivs av kriminella tankebanor och tillika sagt, så är hon en mycket empatilös människa, hon är en icke rättskaffens person som älskar att föra över skulden på andra människor för sina egna begångna handlingar vilket är till punkt och pricka sagt mycket oansvarslöst att bete sig på ett sådant sätt.

Mvh/
@JokerMannen/

Fast - nu är du ute och seglar igen --------> 3.5 glas vin får jag din beskrivning till <------- typ en 70 cl flaska då alltså .. därefter en 6 cl Vodka.. jo jag tackar jag 😁😁😁😁 --------------> det är ju knappt 😟 någonting.

Hahahaha ------------> Du måste skämta <---------
Fast å andra sidan förstår man att M*j* blev hängigt trött och gick och la sig omgående i Johannas säng -------> M*j* somnade garanterat vettu.

Gjorde M*j* detta --------> alkohol race't <------ flera dagar i sträck ?
Senast redigerad av Massonite 2023-11-27 kl. 00:21.
Citera
2023-11-27, 00:15
Medlem
flashmaners avatar
Så är då tredje och sista delen av SVT dokumentären släppt. Tramserierna fortsätter tyvärr även om det är lite mer fakta i detta avsnitt i form av direkta ljudinspelningar från rättegången och fler intervjuer med framförallt inblandade. Men hela serien är en massa lösryckta delar ofta tagna helt ur sitt sammanhang. Man får intrycket av att SVT lagt mer energi på att försöka filma sina egna reportrar i så många olika vinklar och miljöer som möjligt, snarare än att fokusera på att dokumentärt presentera vad som hänt och hur processen kring det hela faktiskt gick till.

Här är några highlights från sista delen som jag noterade.

En av Majas skolkamrater beskriver Maja som en fin människa, snäll och väldigt tillbakadragen. Alla som kände henne och visste vem hon var blev nog väldigt chockade, säger hon om Maja.

Intressant att Clea talar om en friande dom för Maja under pågående huvudförhandling i tingsrätten och nämner att det inte är ett problem för henne. Hon ansåg uppenbarligen redan där att Maja borde frias men inte Johanna, detta trots sin egen klients uttalande om Majas skuld. Inte ens Clea tror på Johanna.

Därför har hon inte uppsåt att döda, säger Clea när det kommer till aspirationen, och där blir det jag påtalat hela tiden mycket tydligt, att det är uppsåtet som Clea i grund och botten är ute efter när det gäller hela rättsläkarcirkusen.

Och så då till sist förklarar hovrättens domare varför Maja frias - "En konstig berättelse leder inte till slutsatsen att hon har hållit i hennes armar i badrummet."

Han förklarar dock inte vad det är som han menar är konstigt. För att sova klockan halv tre på natten är inget konstigt. Att den som just mördat någon gömmer kroppen för att undvika upptäckt är heller inget konstigt, särskilt om det just ringt på dörren. Men icke desto mindre - domaren är tydlig med att det som skett eller inte skett efter att Tove dödades säger ingenting om hur hon mördades.

Maja är oskyldig. Konstigare än så är det inte.
Senast redigerad av flashmaner 2023-11-27 kl. 00:18.
Citera
2023-11-27, 00:52
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Så är då tredje och sista delen av SVT dokumentären släppt. Tramserierna fortsätter tyvärr även om det är lite mer fakta i detta avsnitt i form av direkta ljudinspelningar från rättegången och fler intervjuer med framförallt inblandade. Men hela serien är en massa lösryckta delar ofta tagna helt ur sitt sammanhang. Man får intrycket av att SVT lagt mer energi på att försöka filma sina egna reportrar i så många olika vinklar och miljöer som möjligt, snarare än att fokusera på att dokumentärt presentera vad som hänt och hur processen kring det hela faktiskt gick till.

En av Majas skolkamrater beskriver Maja som en fin människa, snäll och väldigt tillbakadragen. Alla som kände henne och visste vem hon var blev nog väldigt chockade, säger hon om Maja.

Intressant att Clea talar om en friande dom för Maja under pågående huvudförhandling i tingsrätten och nämner att det inte är ett problem för henne. Hon ansåg uppenbarligen redan där att Maja borde frias men inte Johanna, detta trots sin egen klients uttalande om Majas skuld. Inte ens Clea tror på Johanna.

Därför har hon inte uppsåt att döda, säger Clea när det kommer till aspirationen, och där blir det jag påtalat hela tiden mycket tydligt, att det är uppsåtet som Clea i grund och botten är ute efter när det gäller hela rättsläkarcirkusen.

Och så då till sist förklarar hovrättens domare varför Maja frias - "En konstig berättelse leder inte till slutsatsen att hon har hållit i hennes armar i badrummet."

Han förklarar dock inte vad det är som han menar är konstigt. För att sova klockan halv tre på natten är inget konstigt. Att den som just mördat någon gömmer kroppen för att undvika upptäckt är heller inget konstigt, särskilt om det just ringt på dörren. Men icke desto mindre - domaren är tydlig med att det som skett eller inte skett efter att Tove dödades säger ingenting om hur hon mördades.

Du beskriver programmet ungefär som när djävulen läser bibeln. I varje mening antar du och får varje uttalande till din och Majas fördel. Jag lyssnade noggrannt och förstod exakt vad dom sa och menade. Det mest träffsäkra var att Maja på grund av sina lögner och oförmåga att tala sanning kommer stämpla henne som mördare under kanske resten av hennes liv. I vilket fall så länge folk känner igen människan.

Om hon nu är så oskyldig som du påstår så kan man undra varför hon inte visar upp sig och sätter sig i någon TV-soffa ihop med GW och bedyrar sin oskuld med ord som stämmer? Det går naturligtvis inte eftersom hon ljugit sig fördärvad och det var också vad samtliga sa i programmet vilket du missade.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-11-27 kl. 00:54.
Citera
2023-11-27, 01:19
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:

Helt enig med dig. Sådana här dokumentärer riktar sig till gemene man som läser Aftonbladet eller Expressen o inget mer. Vi som följt fallet från början, läst fup och alla protokoll vet så mycket mer än just gemene man.

Att gemene man,som inte är insatt i fallet och inte förstår mycket av juridik, dessutom är känslostyrda, har åsikter om utgången av fallet, kan jag ha förståelse för. Men att deltagare i denna tråd inte förstår att Maja blev frikänd,är svårt att fatta.

Som du skriver. Det finns inga bevis för att Maja är skyldig. Det är t.o.m så att det ALDRIG har funnits några bevis mot Maja. Tingsrättsdomen är på riktigt en katastrof. Man gör grova fel i hur man ska bedöm bevisning. I och med sin helt felaktiga dom lurar man en stor del av svenska folket och tyvärr en del i tråden att tro att både J o M är skyldiga till mord.
Att deltagare itråden fortfarande tycker att Tingsrättsdomen är den rätta, är bara så sorgligt.

Dessa personer fattar inte skillnaden mellan tingsrätten o hovrätten. Dom förstår inte hovrättens uppgift. Dvs att granska och RÄTTA TILL FELAKTIGHETER I TINGSRÄTTSDOMEN. Det sitter TRE erfarna domare i Hovrätten. I Tingsrätten Tre OUTBILDADE nämndemän som dömer.

Nu kommer develi posta väggar med text, med vem som sagt vad till vem för två år se ,som att det skulle ha nån inverkan på detta brottmål. 😁
Citera
2023-11-27, 01:55
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
GW bör inte sitta på tronen längre, han har passerat bäst före med råge.

Lite intressant är att johanna hade uttryckt missnöje med GWs dokumentär om Tovefallet.
Vad hade Johanna hoppats på att få höra?

Hon kanske var missnöjd med daltandet med MH?
Citera
2023-11-27, 02:09
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Hon kanske var missnöjd med daltandet med MH?
Inte bara Johanna som var missnöjd av praktfiaskot som GW knåpade ihop. Även om jag tycker Johanna är vidrig så har hon ändå varit ärlig i rätten om hur båda dödade Tove och så har hon förstånd nog att inse hur fånig denna dokumentär av GW var. Kan fortfarande höra hans släpiga röst och man ville bara snabbspola så det tog slut...
Citera
2023-11-27, 02:24
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Du beskriver programmet ungefär som när djävulen läser bibeln. I varje mening antar du och får varje uttalande till din och Majas fördel. Jag lyssnade noggrannt och förstod exakt vad dom sa och menade. Det mest träffsäkra var att Maja på grund av sina lögner och oförmåga att tala sanning kommer stämpla henne som mördare under kanske resten av hennes liv. I vilket fall så länge folk känner igen människan.

Om hon nu är så oskyldig som du påstår så kan man undra varför hon inte visar upp sig och sätter sig i någon TV-soffa ihop med GW och bedyrar sin oskuld med ord som stämmer? Det går naturligtvis inte eftersom hon ljugit sig fördärvad och det var också vad samtliga sa i programmet vilket du missade.

Det fetade: det kanske ändå är ett straff så gott som något? Det kommer begränsa hennes möjligheter att få ett gott och lyckligt liv. Karma tar hand om henne även om rättsväsendet har misslyckats.
Citera
2023-11-27, 02:37
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det fetade: det kanske ändå är ett straff så gott som något? Det kommer begränsa hennes möjligheter att få ett gott och lyckligt liv. Karma tar hand om henne även om rättsväsendet har misslyckats.
Ja, verkligen. Hon kommer aldrig känna sig bekväm med att gå ut i samhället då stämpeln sitter där den sitter. Ännu mindre efter programserien där det blev så uppenbart hur hon ljugit sig igenom alla förhör. . Maja är körd. Hade hon erkänt och tagit sitt straff så skulle minnet av personen blekna med tiden. Nu blir det tvärtom och ingen glömmer henne. Dessutom har hon speciellt utseende och alla vet hur hon ser ut.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-11-27 kl. 02:53.
Citera
2023-11-27, 02:49
Avslutad
Citat:

Du sammanfattar det mycket bra.
Det enda jag kan tillägga är att Rullman inte heller ansåg att livstid vore korrekt för Majas del, utan han lämnade det åt tingsrätten att avgöra. Vilket dom gjorde och det blev ju lite tokigt.
Citera
2023-11-27, 03:06
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ja, verkligen. Hon kommer aldrig känna sig bekväm med att gå ut i samhället då stämpeln sitter där den sitter. Ännu mindre efter programserien där det blev så uppenbart hur hon ljugit sig igenom alla förhör. . Maja är körd. Hade hon erkänt och tagit sitt straff så skulle minnet av personen blekna med tiden. Nu blir det tvärtom och ingen glömmer henne. Dessutom har hon speciellt utseende och alla vet hur hon ser ut.

Hon har också förstört sina adoptivföräldrars liv. Det ser ut som om de totalt misslyckats med att uppfostra henne. Trots att de antagligen gjort allt de kan för att hjälpa och stötta henne. Hur de än gör nu så kommer de att få skit. Stöttar de henne så ser det ut som om de försvarar en mördare. Om de låter henne ta konsekvenserna av vad hon gjort så ser det ut som om de sviker sitt barn. De blir straffade för att de tog hand om henne och ville ge henne ett bra liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in