Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-23, 11:21
Avstängd
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Han verkar ha tappat ordförrådet. Har ryckiga rörelser och sluddrande tal.

Den mannen kan inte vara med på TV längre.
Han ser fan lite pundig ut? Kör han hårt på tjack nuförtin?
Citera
2023-11-23, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Han ser fan lite pundig ut? Kör han hårt på tjack nuförtin?

Tänkte det också, och dålig tandhälsa. Kanske som ovanstående sa att han har lösgom. För hans ekonomi håller inte för att göra alla tänder. Han ser ut som han åldrats tjugofem år sen händelsen.
Citera
2023-11-26, 00:40
Medlem
Jävlar vad illa han har åldrats, rent fysiskt är han ju fortfarande i riktigt bra form men han ser riktigt sliten ut i ansiktet för att bara vara 54 år och vad är grejen med hans tal? Han har både börjat läspa, hittar inte orden och känns bara allmänt ryckig ut.
Citera
2023-11-26, 14:11
Medlem
Harry_s avatar
har nog med boxning att göra
allt kommer nu
Citera
2023-11-26, 18:33
Det är gamla Cucaracha på Bondegatan han fixat.

det är 300 m från Kafé 44. Congratulations Paolo. Jag får ont i huvudet och avföljer svenska twitter.
Citera
2023-11-26, 19:56
Medlem
När fan började han läspa? Det har han aldrig gjort förr. Runar? Paolo? Kommer Riks någonsin ha med en gäst som inte är en rikskänd skitstövel med zero anständighet? Självklart inte, zero anständighet är poängen med Riks
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-11-26 kl. 20:00.
Citera
2023-11-26, 20:05
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Har han talsvårigheter eller är det taskig mikrofon, vad händer?
Video publicerad i dag.

https://www.youtube.com/watch?v=lGgasJrLpSM

Mycket av det han sa var bra. Även om han var stammig. Han har väl inte så mycket pondus längre och därför blir en osäker, stammig liten skit?
Men han hade rätt i mycket, förutom att han är en jävla klimatförnekare.
Och sen är han fånig när han försöker hävda sig.
Undrar om han kan vara sliten av att han är tvungen att jobba så hårt med egna företag, i kompensation mot att vara en välbetald programledare (där han mer gled fram på en räkmacka?)?
Men det är starkt av honom att bygga upp företag, trots tidigare cancelling.

Han är lite hyper nu när han predikar. Han slåss från underläge. Precis som Bard. Han blir också mer och mer frenetisk, då han håller monologer.
Tänk förut, då var Paolo mer fåordig, och spände blicken i folk. Folk hade någon respekt för honom. Jag har dock aldrig gillat honom.

Men nu lyssnar jag mer på honom, faktiskt.
Han är inte så kaxig längre.
Citera
2023-11-26, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Mycket av det han sa var bra. Även om han var stammig. Han har väl inte så mycket pondus längre och därför blir en osäker, stammig liten skit?
Men han hade rätt i mycket, förutom att han är en jävla klimatförnekare.
Och sen är han fånig när han försöker hävda sig.
Undrar om han kan vara sliten av att han är tvungen att jobba så hårt med egna företag, i kompensation mot att vara en välbetald programledare (där han mer gled fram på en räkmacka?)?
Men det är starkt av honom att bygga upp företag, trots tidigare cancelling.

Han är lite hyper nu när han predikar. Han slåss från underläge. Precis som Bard. Han blir också mer och mer frenetisk, då han håller monologer.
Tänk förut, då var Paolo mer fåordig, och spände blicken i folk. Folk hade någon respekt för honom. Jag har dock aldrig gillat honom.

Men nu lyssnar jag mer på honom, faktiskt.
Han är inte så kaxig längre.

Jag känner både Bard och Paolo. Båda två har kontakter och ett nätverk och får erbjudanden och hjälp som ingen vanlig svensson kommer i närheten av
Citera
2023-11-26, 20:28
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Jag känner både Bard och Paolo. Båda två har kontakter och ett nätverk och får erbjudanden och hjälp som ingen vanlig svensson kommer i närheten av

Det tycker jag är bra. Jag vill inte att godhetssignalisterna/feministvänstern ska lyckas krossa kritiker till tystnad/till trashankar utan levebröd.
Även om både Bard och Paolo kör delvis bluddriga monologer så har de vissa poäng och kan formulera kritik, som man kan plocka ur deras "tal". Om man nu orkar lyssna på dem.
Bard är frenetisk och hyper. Och även Paolo är hyper och delvis sladdrig nu med sin stamning (i detta inslag).
Men man får nog inse att de hela tiden är hårt ansatta. Det kan nog slita att hela tiden få mängder med hatare efter sig från alla håll.
Även om de vill visa sig oskadda så kanske det sliter iallafall?
Senast redigerad av dialektiker 2023-11-26 kl. 20:30.
Citera
2023-11-26, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Det tycker jag är bra. Jag vill inte att godhetssignalisterna/feministvänstern ska lyckas krossa kritiker till tystnad/till trashankar utan levebröd.
Även om både Bard och Paolo kör delvis bluddriga monologer så har de vissa poäng och kan formulera kritik, som man kan plocka ur deras "tal". Om man nu orkar lyssna på dem.
Bard är frenetisk och hyper. Och även Paolo är hyper och delvis sladdrig nu med sin stamning (i detta inslag).
Men man får nog inse att de hela tiden är hårt ansatta. Det kan nog slita att hela tiden få mängder med hatare efter sig från alla håll.
Även om de vill visa sig oskadda så kanske det sliter iallafall?

Det roliga är, när det gäller fullständigt historieläsa analfabeter som du, att feminism var högerns enda seriösa protest för medborgerliga rättigheter någonsin, läs på om feminism första vågen. Feminism brukar delas upp i tre vågor och den initierande vågen startades av högern och miljonärsfruar som satt hemma uttråkade (högerpolitik har naturligtvis alltid varit protektionistisk för den rika klassen och vice versa för marxism naturligtvis). Historiskt har högern annars alltid motsatt sig varenda medborgerlig rättighet och har nästan aldrig protesterat och tagit till gatorna för att protestera mot orättvisor förutom denna gång, då de protesterade mot sina rika, högerröstande äkta män. Historiskt är högerns fåtal stora demonstrationer ungefär begränsade till rika "suffrages", Kristallnacht och katastrofala Brexit. Fientlighet mot invandrare är nästan det enda de någonsin tagit till gatorna för, dessa primitiva, outvecklade tribalister.

Men min kommentar som du tycker är bra visar att Paolo inte alls sitter i samma sits som en vanlig Svensson som förlorat allt och vill bygga upp det igen, han sitter i en mycket enklare sits med tusentals kontakter, precis som Bard, speciellt krogkontakter. Det är nog ingen slump att han kommit över samma lokal som Catennaci började med. Lite hjälp från Catennaci-sfären kanske?
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-11-26 kl. 20:59.
Citera
2023-11-26, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Det roliga är, när det gäller fullständigt historieläsa analfabeter som du, att feminism var högerns enda seriösa protest för medborgerliga rättigheter någonsin, läs på om feminism första vågen. Feminism brukar delas upp i tre vågor och den initierande vågen startades av högern och miljonärsfruar som satt hemma uttråkade (högerpolitik har naturligtvis alltid varit protektionistisk för den rika klassen och vice versa för marxism naturligtvis). Historiskt har högern annars alltid motsatt sig varenda medborgerlig rättighet och har nästan aldrig protesterat och tagit till gatorna för att protestera mot orättvisor förutom denna gång, då de protesterade mot sina rika, högerröstande äkta män. Historiskt är högerns fåtal stora demonstrationer ungefär begränsade till rika "suffrages", Kristallnacht och katastrofala Brexit. Fientlighet mot invandrare är nästan det enda de någonsin tagit till gatorna för, dessa primitiva, outvecklade tribalister.

Men min kommentar som du tycker är bra visar att Paolo inte alls sitter i samma sits som en vanlig Svensson som förlorat allt och vill bygga upp det igen, han sitter i en mycket enklare sits med tusentals kontakter, precis som Bard, speciellt krogkontakter. Det är nog ingen slump att han kommit över samma lokal som Catennaci började med. Lite hjälp från Catennaci-sfären kanske?

Ingen med erfarenhet från krogbranschen skulle involvera sig i någon som utrycker sig politiskt, krogbranschen är tillräckligt tuff ändå.

Att decimera klientelet med sina åsikter är ingen bra idé.
Citera
2023-11-26, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pibesill
Ingen med erfarenhet från krogbranschen skulle involvera sig i någon som utrycker sig politiskt, krogbranschen är tillräckligt tuff ändå.

Att decimera klientelet med sina åsikter är ingen bra idé.
Det e precis som du skriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in