2023-11-26, 18:55
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetThorns
"– På sikt behöver vi börja konfiskera och riva moskébyggnader där det sprids antidemokratisk, antisvensk, homofob eller antisemitisk propaganda eller allmän desinformation om det svenska samhället."

Det är ju i princip alla moskéer i så fall? Jag kan inte tänka mig en riktig moské där de ser särskilt gott på HBTQ-människor.

Det märkliga är ju att de som står arm i arm för att skydda moskéerna i Sverige, är de som först hade flugit från taken.
Citera
2023-11-26, 18:55
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetThorns
"– På sikt behöver vi börja konfiskera och riva moskébyggnader där det sprids antidemokratisk, antisvensk, homofob eller antisemitisk propaganda eller allmän desinformation om det svenska samhället."

Det är ju i princip alla moskéer i så fall? Jag kan inte tänka mig en riktig moské där de ser särskilt gott på HBTQ-människor.

Ja det återstår att se. Enligt många vänstermänniskor så är det ju bara några få som är radikala islamister. Då bör det inte vara ett problem.

Myten om den moderata, mysiga muslimen.
Citera
2023-11-26, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Frågan är hur man tänker inom SD egentligen? Ena stunden går de ut och skrävlar om att nästa mandatperiod ska de ingå i en regering för att i nästa stund göra sig omöjliga så att ingen vill sitta i samma regering som dem. Skapligt korkat. Det bästa för Sverige vore en regering i mitten där man utelämnar ytterkantspartierna som SD, MP och V. SD framstår ju mer som galningar när de gör sina korkade utspel.

Men det ska bli intressant att se hur opinionen reagerar på det här. Många sverigedemokratiska väljare gillar när de ropas efter hårda tag även om det skulle göras på tveksamma demokratiska och lagliga grunder. Men sedan finns många gamla sossar med fler som väljer SD för att de är trötta på den förda migrationspolitiken och vill se förändringar. Jag har svårt att tänka mig att de vill se den här typen av radikalism. Många svenskar vill också gå med i Nato och kanske inte vill stötta partier som direkt saboterar processen.

Trans- och pedofilkramarmittencentern kan ingen människa med två fungerande hjärnceller kvar rösta på. Enligt Annie fanns det ingen gräns hur många flyktingar Sverige kunde ta emot. Det var rasism utan dess like. Tydligen inte heller hur många pedofilkramare partiet kunde hysa under sina vingar..
Citera
2023-11-26, 18:59
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det är rätt av Jimmie och SD. Vi måste ta fajten nu, för att försvara vår demokrati och vårt sätt att leva. Annars är det snart försent. Vanlig logik, bara.

Ja, faktiskt. Det hade ändå behövts sägas vid något tillfälle, med tanke på demografin.

Så nu är en tid lika bra som någon annan. Någonstans måste man börja tala ur skägget om muslim-problemet.

Det finns inget formellt hinder att Sverige kan bli muslimskt. T ex genom att det står i grundlagen att landet måste innehålla minst 90% etniska svenskar.

Så det är demografin som avgör var vi hamnar, och om det går att få hem främlingarna.

Det är vanlig logik för alla länder och kulturer, men här blir det så klart ett rasistiskt brandtal för att man nästan måste hålla på så när man gjort vad man gjort, och låtsas som att det går att ha "mångkultur" utan kulturella och etniska övertaganden.
Citera
2023-11-26, 18:59
Bannlyst
Man blir ju för fan tårögd av att pojken yttrar så fina ord! Självklart skall moskeer rivas och det med fart mina vänner. Det skulle aldrig ha fått uppföras överhuvudtaget men ja nu är det ju så. Vad är det mest kostnadseffektiva sätter att rasera dem? Samla ihop ett gäng mullor och ge dem varsin slägga så kan de utöva Jihad på byggnaderna? Eller lite hederlig dynamit kanske är att föredra! Jag hoppas att detta sker inom snar framtid! Helst igår!
Citera
2023-11-26, 19:04
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadGinger
Vi kommer inte lämna, vi är här för o stanna vill ni lämna när vi tar över Sverige så varsågod.

Så du erkänner att muslimer vill ta över och skapa ett kalifat?

Vad tror du finns kvar om ni tar över?

Ett urfattigt land utan allt det som gjorde att det gick från att vara ett av europas fattigaste länder til ett av de rikaste i världen. Dess strävsamma befolkning och demokratiska värderingar.

Vad ska ni leva av då i detta kalla och karga land?

Ni kommer snart att dela upp er i olika klaner och kriga mot varandra precis som i mellanöstern.

Ni klarar inte att förvalta detta land.

Nu kommer det inte att ske. För era barn kommer att försvenskas och tjejerna kommer göra abort, de kommer att få gifta sig med dem de själva vill, kvinnorna kommer använda p-piller, de kommer att studera och inte vilja leva efter era sharialagar.

På någon generation kommer de att glömma ert språk och kultur.

Hur jag vet? Känner många som fötts här i Sverige med föräldrar från Turkiet och mellanöstern.
De vill inte leva sitt liv efter sharialagar.

Haha.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon

Nej du röstade inte på SD förra valet sitt inte & ljug

Har du & resten av de vänsterblivna överhuvudtaget lyssnat
på vad han egentligen egentligen Jimmie sa?

Skulle alla moskéer rivas?
Och vad är din poäng?
Citera
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Kan inte du nämna något muslimskt land som är demokratiskt?
Det är ju ovesäntligt eftersom demokrati är en västerländsk liberal åskådning.
Om vi ser till länder med traditionellt majoritetsstor muslimsk befolkning så finns det flera som är sekulära.
Albanien
Azerbaijan
Bosnien
Burkina Faso
Gambia
Guinea
Guinea Bissau
Indonesien
Iraq
Elfenbenskusten
Kazakstan
Kosovo
Kyrzygstan
Libanon
Niger
Nigeria
Senegal
Sierra Leone
Sudan
Syrien
Tajzikistan
Tunisien
Turkiet
Turkmenistan
Uzbekistan
Citera
2023-11-26, 19:05
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Smart ändå av SD hade lyfta upp detta, det känns planerat just för att få dessa reaktioner.

För nu kommer vänstermedia behöva prata om hur många moskéer som finns i Sverige, hur många nya som byggs årligen, vilka som finansierar det, att det inom en inte alls för avlägsen framtid kommer finnas fler moskéer än kyrkor i Sverige.
Detta är annars något vänstern velat tysta ner.
Islam vill man ska ses som en "minoritet", inte något som växer i lavinartad takt.

Vänstern har aldrig vunnit på att islam diskuteras öppet i det politiska samtalet.
Senast redigerad av PedoJoeBiden 2023-11-26 kl. 19:11.
Citera
2023-11-26, 19:06
Medlem
Jag har inte läst särskilt mycket i denna tråd, men.
Om jag med flera bosätter oss i ett muslimskt land.
När vi bott där ett tag så vill vi bygga en kristen kyrka.
Det borde väl gå bra eftersom några tattare får bygga moske'er i Sverige.
Jag håller alltså med Jimmie. Riv eller i vart fall, bygg inga nya moske'er.
Citera
2023-11-26, 19:06
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry

Alla problem vi diskuterar på det här forumet idag beror på just sådana regeringar som vi haft innan SD. Man måste vara på gränsen till efterbliven om man vill ha en sådan regering igen.
Det handlar inte om vad man vill utan vad som är realistiskt möjligt. SD kommer aldrig att få egen majoritet utan kommer vara beroende av ett flertal partier för att bilda en eventuell regering. Och då gäller att även SD måste förhålla sig till det och anpassa sig till samarbetspartier. Men troligare är att de i så fall hellre sneglar mot mitten och SD får stå där som ett isolerat ytterkanstsparti.
Citera
2023-11-26, 19:09
Medlem
Vad händer efter nästa val , då SD vinner och får egen majoritet ?¿
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här