2023-11-25, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Kommer SD tappa sina muslimska väljare nu?
Det beror på vad den store SD-ledaren sa när han talade arabiska. Jag kan det språket så jag vet inte om han pratade om att riva moskeer, ełler ville få recept på syriskt hummus på sitt AI-tal. Kanske sa han bara: Hej på er muslimer. Rösta på mitt parti.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Där får det allt bli en: källa på det!?
IngenKlimatKris, skrev "Han vill riva moskéer som predikar islamism, homofobi, antisemitism osv". Det var det jag svarade på.
För att göra det möjligt måste JÅ avgöra vilka moskéer som ska omfattas i 'predika islamism, homofobi, antisemitism osv' så måste JÅ ordna med konstant avlyssning/övervakning av vad som sker i varje moské i landet, hela tiden.

Det är med andra ord inte möjligt att genomföra. Det vet JÅ om.

För övrigt så tror jag inte du är obekant med vad JÅ överlag anser om Islam överlag. Han anser i princip samma sak om islam som nazisterna gjorde om judarna för 100 år sen. Han skulle inte för en sekund tveka att 'få bort' alla moskéer, om det var möjligt.
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Undra när dom galna islamisterna börjar sikta in sig på SD och Moderata möten och sammankomster. Högt spel att spela när det redan är oroligt, men den som lever får se.

Då åker muslimerna bara ut ännu snabbare. Go ahead.
Citera
2023-11-25, 22:13
Medlem
Alla åtgärder som begränsar islam är positiva! "Fredens" religion.
Citera
2023-11-25, 22:14
Medlem
Jag undrar hur många moskeer det finns i Sverige. I vilket fall tycker jag man borde fundera på om de kan användas till andra ändamål. Det finns säkert folk som skulle kunna tänkas köpa dem och bo där. Så har man gjort med en del kristna kyrkor. Det skulle vara häftigt att ha ett högt utkikstorn kan jag tycka.
Men de skulle säkert kunna användas till restauranger eller butiker också.
Därför tycker jag det är lite synd att riva dem.
Citera
2023-11-25, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaitan666
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1191254

Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson håller tal på partiets landsdagar i Västerås.

I talet tar han upp islamiseringen i Sverige.

SD-ledaren säger att moskéer utgör knutpunkter för radikalisering och våldsbejakande propaganda.

– Det är ingen rättighet att komma till vårt land och bygga monument över en främmande och imperialistisk ideologi, säger Jimmie Åkesson.

SD kräver nu ett stopp för etableringen av nya moskéer i Sverige.

SD vill också att Säkerhetspolisen och polisen ska få avlyssna moskéer.

Dessutom vill Jimmie Åkesson riva moskéer.

– På sikt behöver vi börja konfiskera och riva moskébyggnader där det sprids antidemokratisk, antisvensk, homofob eller antisemitisk propaganda eller allmän desinformation om det svenska samhället.

– Minareter, kupoler, halvmånar eller andra attribut som tjänar som islamistiska monument i stadsbilden bör helt tas bort.

Åkesson säger också att S är en del av den islamistiska rörelsen i Sverige.

– Det finns ingen plats för islamister i Sverige. Det är min bestämda, ärliga uppfattning.

– Tyvärr är det inte lika tydligt i Sveriges största parti, Socialdemokraterna. Socialdemokraterna är snarare en aktiv del av den islamistiska rörelsen i Sverige.

Är det inte taskigt för muslimerna ?

"Det finns ingen plats för islamister i Sverige"

Vad ska stackarna ta vägen

Islam är INTE kompatibel med en civiliserad värld !

Det känns tryggt med vuxna individer i regeringen som motsats till känslostyrda VänsterMuppar !

Låt oss se fram emot många mandatperioder framöver med Jimmie Åkesson som Statsminister !

Top Jimmie ! He's the KING !

https://youtu.be/d681GuMZj6Y
Citera
2023-11-25, 22:19
Medlem
Ett svenskt parti i typ regeringsställning, som förespråkar religions-förföljelse inkl riva ner gudtjänstlokaler, i Sverige 2023 ...
Senast redigerad av Robbinist 2023-11-25 kl. 22:22.
Citera
2023-11-25, 22:20
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Trodde att tråden var seriös, men tycks bara vara ” pajkastning” på varandra, bland några här som skriver ? Visst väldigt infantilt.
Det är väldigt många som går igång på detta men egentligen inte kan backa sin åsikt.
Man eggas igång av att nu jävlar ska vi ut och elda. Men i praktiken är det ganska galet och menar Åkesson det så kommer landet bli en kaos zon. Vill vi det. Är vi alla rasister och vitmakts drömmare?

Jag personligen tycker detta uttalande är helt galet. Men i hela Europa vinner höger partier med en likande skälla och folket äter detta verkar det som. Jag vet inte om vi ser uppbyggandet till WW3 eller om det är manuset ur the great reset.
Jag tror till slut att muslimer blir utskickade ut ur Europa under kommande 20 år och sedan kommer Arabien blivit bördigt pga klimatförändringar och Europa kommer bli torrt. World playing tricks on us.
Senast redigerad av Slutaljugnubog 2023-11-25 kl. 22:22.
Citera
2023-11-25, 22:22
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
IngenKlimatKris, skrev "Han vill riva moskéer som predikar islamism, homofobi, antisemitism osv". Det var det jag svarade på.
För att göra det möjligt måste JÅ avgöra vilka moskéer som ska omfattas i 'predika islamism, homofobi, antisemitism osv' så måste JÅ ordna med konstant avlyssning/övervakning av vad som sker i varje moské i landet, hela tiden.

Det är med andra ord inte möjligt att genomföra. Det vet JÅ om.

För övrigt så tror jag inte du är obekant med vad JÅ överlag anser om Islam överlag. Han anser i princip samma sak om islam som nazisterna gjorde om judarna för 100 år sen. Han skulle inte för en sekund tveka att 'få bort' alla moskéer, om det var möjligt.

Jaha, du har inte förstått att man kan riva eller stänga moskéer där man _upptäcker_ att det predikas extremism av olika slag utan att behöva övervaka eller riva samtliga moskéer i landet?

Hur tror du exempelvis att man gjort i Frankrike där man stängt en rad moskéer just på grund av vad som predikats i dem? Tror du att franska myndigheter konstant avlyssnar alla moskéer i hela landet, eller är det kanske så att de bedriver sedvanlig underrättelseverksamhet och utifrån tips och riktade undersökningar stänger moskéer som "inte håller måttet"?

Vidare kan det vara en god idé att reflektera över att islam är en religion, medan judar är en folkgrupp.
Citera
2023-11-25, 22:22
Avslutad
Där religiösa byggnader rivs kommer snart människor att mördas. Det är vägen Åkesson leder i Sverige på.
Citera
2023-11-25, 22:25
Medlem
Femliters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Där religiösa byggnader rivs kommer snart människor att mördas. Det är vägen Åkesson leder i Sverige på.

Ja islam är våldets religion så du har ju rätt.
Citera
2023-11-25, 22:25
Medlem
Benny98s avatar
Konfrontation är den enda möjliga vägen att bemöta Islam. Det som är besvärligt idag är omöjligt om 30 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in