2023-11-23, 20:42
Avslutad
Bakgrunden skall vara att en algerisk immigrant haft en fältdag och gått runt och stabbat irländska barn mitt på ljusan dag.

https://twitter.com/Alanoleary21/status/1727733677000474764

Detta då även följt av politiskt fikonspråk som vi alla känner till vid det här laget. För den nytillkomne är fikonspråket:

”Kan inte dra alla över samma kam.”
”Tänk på alla som jobbar och sliter samma dag.”
”Tänk vad den algeriske immigranten gått igenom för att ha gjort så fruktansvärda saker.”

Mm

Detta har lett till upploppsliknande scener på ön men inte av arga och kränkta muselmaner utan patrioter som kräver förändring och är trötta på migrationen.

https://twitter.com/GoldingBF/status/1727770953180938249

Är detta lågan som tänder Europa? Vänder det nu?
Citera
2023-11-23, 20:50
Medlem
AttackHelikopter69s avatar
Irländare har väll aldrig varit rädda för att demonstrera och utrycka sina åsikter, tror inte det sprids till övriga Europa med andra ord.
Citera
2023-11-23, 20:53
Medlem
CougheeBrothas avatar
Svenska makthavare behöver inte bli oroliga lol, vi har haft bra mycket värre saker som sker från och till utan ett knyst från svenska män. Vi har kärleks fackeltåg med svarta män med rasta som ledar figurer. Fan vilket jävla skämt vi är.
Citera
2023-11-23, 21:39
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CougheeBrotha
Svenska makthavare behöver inte bli oroliga lol, vi har haft bra mycket värre saker som sker från och till utan ett knyst från svenska män. Vi har kärleks fackeltåg med svarta män med rasta som ledar figurer. Fan vilket jävla skämt vi är.

Vad sägs om att gå upp ur mammas källare och helt enkelt organisera en demonstration istället för att gnälla på andra?
Citera
2023-11-23, 22:07
Medlem
Irland är lite annorlunda. De har haft väldigt stora och blodiga sammandrabbningar i många år tills ganska nyligen mellan protestanter och katoliker, så blir de drabbade av islam på samma sätt som övriga Europa, så lär det inte bli nådigt för dem i Irland.
Citera
2023-11-23, 22:31
Medlem
Jag är ny användare så för inte starta fler trådar, men det vore oerhört intressant med en media-tråd i detta ämne.

De få svenska notiser jag sett så här långt är närmast obegripliga. För man har systematiskt plockat bort all information om vad kravallerna beror på.

Min tes är att när detta rapporteras i Sverige kommer storyn vara att det är nazister som sprider hat. Plus en artikel med Gardell som förklarar att det är viktigt att motverka islamofobi.
Att berätta att en stor del av irländarna tycker att politikerna sålt ut landet till islamister kommer inte ske!
Citera
2023-11-23, 22:50
Medlem
SwampDoggs avatar
Filmerna från Dublin visar på att det redan är väldigt oroligt och natten är ung. Polisbilar, bussar och hotell i brand, till exempel. Slagordet verkar vara "Out".

https://twitter.com/RadioGenoa/status/1727793056605221206
https://twitter.com/RadioGenoa/status/1727785224367481129
https://twitter.com/RadioGenoa/status/1727772923518214407

Det börjar att röra på sig i delar av Europa. Nationalister tar sig ton ute på gatorna. Inte alltid det mest konstruktiva sättet att visa missnöje, men som det ser ut i Spanien med politisk korruptionen är det snart enda sättet.
Citera
2023-11-23, 22:57
Medlem
Dom försvarar enligt mig bara sitt land, vilket dom får göra. Brinner nog i huvudet på vänstern Hoppas detta sprider sig till andra irländska städer o till slut över hela den europeiska kontinenten.

Högern är på frammarsch över hela Europa och unga framförallt har mer extrema åsikter än medelålders vilket vi kmr bli varse om när dom växer upp o kräver mer o mer.
Citera
2023-11-23, 23:11
Moderator
Diagorass avatar
Har Irland haft en stor utomeuropeisk invandring?

SVT gör verkligen ett konststycka av att försöka beskriva händelsen utan berätta vad som händer.

Citat:
En femårig flicka och en kvinna i 30-årsåldern är allvarligt skadade efter en knivattack i irländska huvudstaden Dublin på torsdagen. Ytterligare två barn skadades.

Händelsen har utlöst starka reaktioner i centrala delar av staden.

Vittnen till händelsen rapporterar att flera personer ingrep och avväpnade mannen. Motivet till attacken är ännu oklart. Polisen uteslöt initialt terroristmotiv, men meddelar i ett senare skede att alla möjliga motiv är med i utredningen igen.

Som reaktion på händelsen utbröt stora oroligheter under kvällen med sammandrabbningar mellan arga folkmassor och polis.

Bilder på sociala medier visar att flera fordon, däribland polisbilar, har satts i brand i centrala delar av staden. En polis har skadats i upploppen, rapporterar irländska medier.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/tre-barn-skadade-efter-attack-i-dublin--n5bttm
Citera
2023-11-23, 23:14
Moderator
Diagorass avatar
Man får leta sig utanför Sverige för att få en uppfattning vad det handlar om.

Citat:
Violent anti-immigration protesters descended on Dublin city centre on Thursday night after five people were injured in a knife attack outside a school.

At least three small children were injured in the attack in the Irish capital, as well as a man and a woman. A five-year-old girl sustained “serious injuries” and was receiving emergency treatment, police said.

Despite police not revealing the suspected knifeman’s identity or motive, far-Right thugs emboldened by “misinformation” descended on the streets of the capital, setting fire to a police car, a tram and a double-decker bus, among other vehicles, and throwing fireworks at officers.

https://www.youtube.com/watch?v=FQN9Ibjh8LA
Citera
2023-11-23, 23:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chockneger
Jag är ny användare så för inte starta fler trådar, men det vore oerhört intressant med en media-tråd i detta ämne.

De få svenska notiser jag sett så här långt är närmast obegripliga. För man har systematiskt plockat bort all information om vad kravallerna beror på.

Min tes är att när detta rapporteras i Sverige kommer storyn vara att det är nazister som sprider hat. Plus en artikel med Gardell som förklarar att det är viktigt att motverka islamofobi.
Att berätta att en stor del av irländarna tycker att politikerna sålt ut landet till islamister kommer inte ske!

Noterat samma sak. Nya strategin från gammalmedia tycks vara att tiga sönder precis allt som kan rucka båten och vinklas till ett ”högerextremt narrativ”: mångkulturella kravaller i Paris, antisemitiska vänsterdemonstrationer, oppositionen blåljuger och om det sker upplopp som nu till följd av havererad migrationspolitik kan inte heller det rapporterad. Ideologin har helt lamslagit journalismen.

Allt jag får om det här är från användare på twitter.
Citera
2023-11-23, 23:22
Medlem
Petermadsens avatar
God bless the Irish people. Jag bugar mig mig ödmjukt och hyllar Er
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in