2023-11-23, 17:44
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relaxandtakeiteasy
Handlar nog mer om att vissa tar vad de får.
Varför tror du att det skulle vara så?
Citera
2023-11-23, 19:41
Avslutad
Hej
Ser nu på Dumpens Facebook att det är en "mickan" som har dött ?

Det är ca en triljard medelålders tatuerade csi cis sss cccc kvinnor som skriver RIP , ängel, himmel och vad som.

Jag undrar lite om hur vad och varför

En kvinna i medelålder dör (pga av sjukdom? )
Och hundratals skriver RIP osv etc på en Facebook

Kan någon förklara för mig vad jag missar?
Citera
2023-11-23, 20:13
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Fel, dumpen väljer inte ut någon. Det är gäddorna som själva fiskar och ibland fastnar dom på fel krok och det tackar vi småbarnsföräldrar för. För det betyder en slemgubbe kommer att komma ut i ljuset och fler blir varnade för någon med ett sjukt sinne för barn

Och det vet du till 100% ??!! Dumt att tro det - för det finns något som heter ” alternativa sanningar”. Det du nämner är en av dem
Citera
2023-11-23, 20:17
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElementarSturgeon
Hej

Det är ca en triljard medelålders tatuerade csi cis sss cccc kvinnor som skriver RIP , ängel, himmel och vad som.

När jag kollar på de 2,3 tusen som klickat något är minst en tredjedel män, om det nu spelar roll. En kvinna född 1980 har dött av cancer och bara för att hon ansvarade för Dumpens namninsamling för lagändring så hånas hon här. Trist och smaklöst.
Citera
2023-11-23, 20:29
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
När jag kollar på de 2,3 tusen som klickat något är minst en tredjedel män, om det nu spelar roll. En kvinna född 1980 har dött av cancer och bara för att hon ansvarade för Dumpens namninsamling för lagändring så hånas hon här. Trist och smaklöst.
Ja, det visar vad det är för människor.
Citera
2023-11-23, 20:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ElementarSturgeon
Hej

Du kanske missar nåt som heter medmänsklighet, empati och sorg?
Citera
2023-11-23, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Och det vet du till 100% ??!! Dumt att tro det - för det finns något som heter ” alternativa sanningar”. Det du nämner är en av dem
Alternativa sanningar? Är det när en person upplever något i sin vardag, och nån annan här på forumet upplever nåt helt annat? Det är inte alternativa sanningar, det är i bästa fall kompletterande sanningar. I värsta fall lögn. Och det förklarar en stor del av det som skrivs av vissa personer här. En önskan att förklara vad de upplever, som alternativa sanningar. Man kan tycka att vissa narrativ mm är så långt ifrån sanningen att man vill ge sin version. Men det innebär inte att det är en alternativ sanning.
Citera
2023-11-23, 22:07
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Fel, dumpen väljer inte ut någon. Det är gäddorna som själva fiskar och ibland fastnar dom på fel krok och det tackar vi småbarnsföräldrar för. För det betyder en slemgubbe kommer att komma ut i ljuset och fler blir varnade för någon med ett sjukt sinne för barn

Jag råkar veta att just det har hänt. Att Dumpen sökt upp någon som inte alls var inne på deras sida utan på Patriks egen sida med anledning av att Patrik var Idol och efterlyste hjälp ! Länk att klicka för att erbjuda hjälp fanns.
Senast redigerad av Stina-Lina 2023-11-23 kl. 22:19.
Citera
2023-11-23, 22:21
Avslutad
Citat:
Jag råkar veta att just det har hänt. Att Dumpen sökt upp någon som inte alls var inne på deras sida utan på Patriks egen sida med anledning av att Patrik var Idol och efterlyste hjälp ! Länk att klicka för att erbjuda hjälp fanns.
Var det han?
https://dumpen.se/2023/03/24/rickiromarommin-napp-204-goteborg/
Citera
2023-11-23, 22:25
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inget.internet
Var det han?
https://dumpen.se/2023/03/24/rickiromarommin-napp-204-goteborg/

Oavsett vem det är tänker jag inte peka ut nån. Han var och är förklarad oskyldig av till och med rättvisan. Finns inte minsta prick av något slag eller form på personen som har lidit nog.

Det är ingen idé med gissningar. Men nej
Senast redigerad av Stina-Lina 2023-11-23 kl. 22:30.
Citera
2023-11-23, 22:31
Avslutad
Citat:
Oavsett vem det är tänker jag inte peka ut nån. Han var och är förklarad oskyldig av till och med rättvisan och har lidit nog.

Det är ingen idé med gissningar. Men nej
Okej, men om han är oskyldig så är det väl lämpligt att säga det till Patrik och Sara så kan publiceringen tas bort?

Men förklara gärna lite mer i detalj, om du vill, exakt hur det gick till och på vilket sätt han skulle vara oskyldig eller felaktigt uthängd?
Citera
2023-11-23, 22:40
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inget.internet
Okej, men om han är oskyldig så är det väl lämpligt att säga det till Patrik och Sara så kan publiceringen tas bort?

Men förklara gärna lite mer i detalj, om du vill, exakt hur det gick till och på vilket sätt han skulle vara oskyldig eller felaktigt uthängd?

Det vet Partik och Sara redan om att han är. Som sagt jag lämnar inga detaljer bara att han blev kontaktad via Patriks begäran om hjälp.
Det fanns ingenting enligt rättvisan. Och då fanns/ finns det absolut ingenting
Senast redigerad av Stina-Lina 2023-11-23 kl. 22:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in