2023-11-23, 13:17
Medlem
flashmaners avatar
Maja är en helt vanlig tonåring som gör helt vanliga tonårssaker, umgås med sina vänner, går på nattklubb, åker på konsert, tältar i skogen, ljuger för sina föräldrar. Faktum är att Maja ljuger nog mindre för sina föräldrar än gemene tonåring, just för att Majas föräldrar har så pass bra koll på henne.

Dessvärre hamnade Maja i dåligt sällskap när hon träffade Johanna. Men Maja kan inte beskyllas för Johannas gärningar. Att Maja låg och sov hos sin kompis när kompisen fick för sig att mörda en annan gammal kompis, är inte Majas förskyllan.

Maja svängde i december förra året, och började berätta sanningen, och sanningen har hon hållit sig till efter det. Det är tydligt utifrån det faktum att allt hon sagt som kollats upp, visat sig stämma.

Att det finns ett gäng hatare i tråden som uppenbarligen lever fullständigt misslyckade liv säger ingenting om Maja. Maja kommer helt säkert lyckas mycket bättre i livet än hatarna här i tråden.

Och visst är Maja bevisat oskyldig. Ett stort antal poliser och utredare har jobbat hårt i ett helt år i sina försök att sätta dit Maja för mord, men de enda bevis de har hittat styrker Majas berättelse. Det bevisar att Maja talar sanning och att Maja är oskyldig. Därtill har Maja friats av hovrätten.

Maja är således bevisat oskyldig till Toves död.
Citera
2023-11-23, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det verkar som om Toves anhöriga lämnat in överklaganden mot endast: Johanna Leshem Jansson

Jag är övertygad om att dom accepterar det somliga inte kan förstå.

De måste lämnat in en överklagan i sista sekund då. Vetlandaposten som brukar vara snabba med information om Tovefallet har inte skrivit om det idag.

Dessvärre tror jag inte att HD tar upp fallet. Men det blir ju ett sätt för Toves anhöriga att visa sitt missnöje med domen mot Johanna.
https://sverigesradio.se/artikel/professorn-darfor-lar-hogsta-domstolen-inte-ta-upp-tovefallet
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-11-23 kl. 13:28.
Citera
2023-11-23, 13:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
De måste lämnat in en överklagan i sista sekund då. Vetlandaposten som brukar vara snabba har inte skrivit om det idag.
Det gick att lämna in ända till 23:59, så det är registrerat först idag, men inkom itid.
Gällande Maja finns inget överklagande.
Citera
2023-11-23, 13:29
Avslutad
Citat:
De måste lämnat in en överklagan i sista sekund då. Vetlandaposten som brukar vara snabba med information om Tovefallet har inte skrivit om det idag.

Dessvärre tror jag inte att HD tar upp fallet. Men det blir ju ett sätt för Toves anhöriga att visa sitt missnöje med domen mot Johanna.
Jag håller med dig, att HD tar upp detta ät osannolikt och det enda skälet bör vara för att rätta till HDs märkliga sänkning av livstidsdomen mot Johanna.
Det är uppenbart att detta var planerat och utfört av Johanna.
Jag har begärt ut överklagandena för att se exakt hur dom är formulerade.
Mordbranden/skadegörelsen, som är ett starkt bevis på en klockren indiciekedja är oerhört märkligt nästintill bortglömt...
Citera
2023-11-23, 13:31
Medlem
Citat:
Det gick att lämna in ända till 23:59, så det är registrerat först idag, men inkom itid.
Gällande Maja finns inget överklagande.

Aha. Då förstår jag. Målsägarbitr sa väl att han inte var förvånad över Majas dom men hade önskat en längre straffpåföljd för Johanna. Så rimligt att de överklagar. Även om fallet inte tas upp i HD.
Då verkställs Majas dom idag.
Citera
2023-11-23, 13:38
Avslutad
Citat:
Aha. Då förstår jag. Målsägarbitr sa väl att han inte var förvånad över Majas dom men hade önskat en längre straffpåföljd för Johanna. Så rimligt att de överklagar. Även om fallet inte tas upp i HD.
Då verkställs Majas dom idag.
https://ibb.co/b2xHTQ7
https://ibb.co/Kb1w608
Dagboksblad HD med inkomna överklaganden

Majas verkställande dom kommer förkunnas imorgon, enligt rättens rutiner...
Citera
2023-11-23, 13:39
Medlem
Citat:
Jag håller med dig, att HD tar upp detta ät osannolikt och det enda skälet bör vara för att rätta till HDs märkliga sänkning av livstidsdomen mot Johanna.
Mordbranden/skadegörelsen, som är ett starkt bevis på en klockren indiciekedja är oerhört märkligt nästintill bortglömt...

Tack. Det blir intressant att ta del av.
Citera
2023-11-23, 13:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Naturligtvis har lögnerna ett SYFTE. Att de har ett syfte innebär inte att de plötsligt blir manipulation eller någon annat beteende som psykopater/narcisssiter har.

Jag har jag skrivit många inlägg om varför jag tror att Maja ljuger. Något bara för några dagar sedan.

Vad du försöker tillskriva Maja är att hon har egenskaper som beskriver psykopaten.
Många fler än en psykopat manipulerar.
Du vet tydligen in vad ordet ens innebär.

Jag försöker inte göra Maja till psykopat som du ljuger om.

Drygt 3/4 blev skitsnack om mig vilket mer vittnar om vilken person du är.

Du klarar inte att hålla dig sakfrågan når du blir trängd:
Jag blev manipulativ.

Chat Noir?!

SLÄPP FÖR I HELVETE detta.

Du svarar knappt ens på den konkreta frågan och svävar iväg om att Maja är ett offer när hon medverkar vid bränder.

VARFÖR LJUGER Maja inför polis och FhL var kärnfrågan.
Det har ingenting med vad Johanna är - hon är inte ens i närheten.
Inte ett dugg om nåt psykiskt misshandlad.
Citat:
Det går på repeat, som du brukar säga. Och ordbajseri kan man väl även benämna citerade inlägg. Hur många inlägg har du gjort, med samma innehåll; manipulationen.

Att jag citerar och länkar källa till det jag tror handlar om att visa varför jag har en ståndpunkt. Att göra som du; dvs hänvisa till FUP, "ses i aktbilaga 163" (4043 sidor) eller som här, en aktbilaga om 700 osökbara sidor som du vet at ingen orkar ta sig igenom. Dessutom är den sistnämnda bilagan tråkig att leta i, då det är mängder av sökord blandat med datatekniskt språk. Vad kan passa bättre om man vill manipulera tråddeltagare.

Jag har aldrig sagt at jag vill lära andra tråddeltagare något. Din härskarteknik talar för sig själv, där du i varje inlägg tilldelar skribenter olika nedsättande egenskaper och talar om hur korkade alla är.

Du försöker på det viset manipulera (!) tråden att Maja är inte bara lömsk, utan också omoralisk som gör sökningar på stripklubb och nattklubbar.

Att framställa Maja på det viset, med i själva verket en enda sökning som relaterade besöket på Chat Noir, det är bedrägligt.

Sökningarna på olika nattklubbar, och även ordet nattklubb, hade inget med porr att göra. Nattklubbarna var helt vanliga uteställen, med barer och dans. Nattklubb som du försökte förvandla till porrklubbar.

Du är inte ärlig i ditt uppsåt.

Att Maja MÖRKAR, du skriver detta med versaler. Du försöker framställa Maja som psykopat, som manipulerar (inte bara ljuger) på ett sofistikerat, invecklat och lömskt sätt. Detta sätt att agera är just en av psykopatens egenskaper, medan andra inte manipulerar ständigt på detta bedrägliga sätt.

När Maja MÖRKAR,då undanhåller hon och ljuger. Du vet int eom Maja kände till sökningarna. Vi kan bara gissa.

Maja visste om föröken till mordbränderna, men sökningarna; de sätter ord på digniteten. Precis som vi kan chockas över hur en så ung, tidigare ostraffad person, som till synes verkar vara en i mängden, en oav oss, kan ha så destruktiva och mordiska tankar, kan Maja också ha fått det tryckt i ansiktet.

Jag tror att Maja kan ha velat blunda för Johannas mörka sidor, precis som F*ilip gjorde. När de konfronteras med det, blir de lite tagna på sängen med sanningen.

Här är ett typexempel på någon som ÄR manipulerad av en person liknande Johanna. Det är klassiskt; försvarar henne, tar hennes parti, går psykopatens/narcissistens ärenden, går över sina egna gränser och står inte upp för sig själv. Införlivar den andras ståndpunkt i sina egna, flyttar sin egen moralsika kompass. Stoppar huvudet i sanden, men innerst inne vet att det är fel, men är under inflytande av den andra.

Så talande dessa ord från en psykiskt misshandlad människa:

"Hur reagerade du om branden?
Då sa jag att jag förstod henne. Hampus hade behandlat henne illa. Men nu fattar jag ju att det
inte var normalt att elda upp en dörr. Det fattade jag väl då med."

FAKTUM, skriver du i nära på varje inlägg. Nämnligen är ett annat. Faktum hit och faktum dit, "faktum att det ses i FUP", gör inte dina manipulationer trovärdigare, när granskningen som du inte tål visar på att det är ihåligt.

Varför, varför. skulle Maja plötsligt ha blivit så slug, trots att hon ligger långt under snittet.

På vilket sätt framstår hon som präktig, när hon berättar att de gått på stripklubb, men MÖRKAR att hon gjort sökning på Chat Noir?

Maja mörkar ingenting, eftersom det inte är relevant för berättelsen. Det är ett hittepå fån din sida, likt många andra hittepå genskaper du tilldelar Maja.

Och sanningen var, att det ENDA sökord som handlade om detta besök var just den sökningen: Chat Noir. Inte massor av olika sökningar som du ville framställa det som.

Det är manipulation, om något
Citera
2023-11-23, 13:49
Medlem
Citat:
https://ibb.co/b2xHTQ7
https://ibb.co/Kb1w608
Dagboksblad HD med inkomna överklaganden

Majas verkställande dom kommer förkunnas imorgon, enligt rättens rutiner...

Jag ser att Albin plus familjen överklagat Johannas dom. Men inte riksåklagaren.
Citera
2023-11-23, 13:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Maja visste om föröken till mordbränderna, men sökningarna; de sätter ord på digniteten.

Precis som vi kan chockas över hur en så ung, tidigare ostraffad person, som till synes verkar vara en i mängden, en oav oss, kan ha så destruktiva och mordiska tankar, kan Maja också ha fått det tryckt i ansiktet.
Det var nog bland det sämsta jag läst med tanke på att Maja medverkade som alibi vid försök till mordbränder.

Fullt medveten, enligt egen utsago, att Johanna ville döda Tove.
Ang just Tove åker hon till henne med full vetskap om att mordförsök är på gång och tittar på film.

Tre gånger planerade hon sleepovers trots att hon visste vad J tänkte göra.

Sätter ord på digniteten.....
Citera
2023-11-23, 14:01
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Mordbranden/skadegörelsen, som är ett starkt bevis på en klockren indiciekedja är oerhört märkligt nästintill bortglömt.
..

För att det inte går att bevisa?

Endast lögnerskan MHs ord på det? Man kan ju inte tro på en medåtalad, påstås det ju. När JJ säger något.
Citera
2023-11-23, 14:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det var nog bland det sämsta jag läst med tanke på att Maja medverkade som alibi vid försök till mordbränder.

Fullt medveten, enligt egen utsago, att Johanna ville döda Tove.
Ang just Tove åker hon till henne med full vetskap om att mordförsök är på gång och tittar på film.

Tre gånger planerade hon sleepovers trots att hon visste vad J tänkte göra.

Sätter ord på digniteten.....
Maja ville inte delta, hon försökte förhala det hela.
Eld och död, det är Johannas melodi.
Att frysa ut och hämnas, det uppfyller Johannas dagar och hon utnyttjar den ensamma Maja som får agera springpojke.
Maja å sin sida är glad över att ha fått en vän, någon att ha sleepovers och upptäcka vuxenvärlden med.
Maja var lätt att styra, då hon är godtrogen och naiv.
Det gör henne inste slyldig till mord, utan en förklaring till att hon föll offer för den manipulativa Johanna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in