Citat:
Ursprungligen postat av
Raymond-Chow
Två detaljer som slår mig angående gädda 314:
2) De använder uttrycket "runkbubbla" i både texten och det inspelade samtalet vilket gav mig ett gott skratt! Så vitt jag vet myntades det av någon användare i denna tråd.
Gav mig också ett genuint leende. Riktigt roligt att Sara anammar det uttrycket som jag bara för någon vecka sedan hyllade. Låt oss gå igenom dess etymologiska historia. Det är väl först i och med användningen i detta sammanhang som uttrycket får spridning, men det har brukats vid ett par andra tillfällen, även dessa på Flashback:
1. 2018:
(FB) SD:s valresultat 2018 – orsaker och reaktioner (Sammanfogad)
MrFold myntar uttrycket, men i metaforisk betydelse.
2. 2022:
(FB) Slutat röka weed, hur gör man i det vanliga livet?
lahavana är först att använda ordet i konkret betydelse.
3. 2023:
(FB) Dumpen - Tråden där vi BARA diskuterar GÄDDORNA som fångats!
odlingsbarfritid är först med att använda ordet i den här tråden.
4-5. Jag uppmärksammar ordet och använder det vid två tillfällen:
6. Du Raymond använder ordet en gång:
7. Ordet får äntligen enorm massmedial spridning via runkbubblornas nya drottning Sara Malika Nilsson:
https://dumpen.se/2023/11/22/fastighetsgaddan-313-jonkoping/
"
Nu hoppas vi att mannen håller sig utanför en destruktiv runkbubbla som skadar barn."
Tack Sara för dagens bidrag till svensk språkhistoria!
Citat:
Ursprungligen postat av
Hugo Pratt
De borde verkligen blurra. Kukfixeringen hos gäddorna förtjänar visserligen visst hån, men det sjuka är ju att den är närmast obetydlig jämfört med kukmanin här i tråden. Har aldrig stött på maken till besatthet. Mycket märkliga människor som häckar här.
Korrekt iakttagelse Hugo. Vi har tyvärr ett par efterblivna typer i den här tråden vars enda nöje är att håna gäddornas kukar.
#314: Han är inte oberörd. Han har bara lärt sig att uttrycka sig i mer professionella (sakliga) termer än gemene man. Han har förmåga att distansera sig under samtalet, men är alldeles säkert berörd och full av skam i själen.