Citat:
Ursprungligen postat av
Nikasi
Försök uppför dig! Vissa saker VET vi, som vad hon har åtalat för och vad som finns bevisning för.
Sen, en JO anmälan gör ingen skada men mycket bra och viktigt att belysa varför det så ofta, av varierande anledningar går fel och barn får lida.
Granskning är bra, även att granska på vägen innan det går åt helvete igen pga inkompetens.
Tala inte om hur jag ska uppföra mig. Ni ska anmäla en åklagare till JO för ett fel som ännu inte begåtts?
Vi vet ingenting även om du verkar veta enligt dig själv. Efterhand som rättegången kommer fortgå kommer det klarna och förhoppningsvis får man veta lite mer. Till skillnad från er så förstår de flesta av oss att detta är ett riktigt svårt fall. Det finns inga egentliga vittnen till hur Zoey har fått sina skador. För åklagaren handlar det om att hitta en väg där åtalen håller annars så kan det falla på för svag bevisning.
Det finns ju ett försvar som kommer att argumentera mot och vi vet inte vad det har. Båda föräldrarna nekar till brott än så länge.
Känns ju lite märkligt att några sitter och dömer ut en åklagare ( en erkänd sådan) innan rättegången knappt har startat. Så till den milda grad att man tror att man kan maila eller ringa för att diskutera hennes misstag när hon är mitt uppe i en av de större rättegångarna både rättsligt och allmänt som vi kommer att minnas och prata om länge.