2023-11-22, 09:24
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Men gubben .
Det har aldrig slagit dig att det kan vara så att du får fel information?
Tycker helt ärligt att din reträtt som man tydligt ser hos dig inte alls klär dig.
Nu slänger du dig med antaganden, märkliga påståenden eller direkta lögner.
Sällan man ser klockrena inlägg där du har en god poäng i längre.
Du börjar uppträda som en känslostyrd kvinna.
Lite synd faktiskt .
Då benar vi ut det som är oklart för dig helt enkelt.

Citat:
Korruptionen i Ukraina har tvärt om ÖKAT sen 2019.
Fanns nog goda skäl varför försvarsministern fick lämna mitt under brinnande krig
Ukraina är mer korrupt än Ryssland
https://www.globalis.se/Statistik/korruption?country=360&country2=318
Dessutom är Ukraina mer korrupt än Mexico…
https://www.globalis.se/Statistik/korruption?country=360&country2=292
Du kan ju forstätta att jämföra på sidan. Jag gick igenom flera länder i Afrika.
Även de låg efter….
Fattar du ens statistiken undrar jag? Det står att 0 är sämst och 100 är bäst. Ser du då att att Ukraina blivit bättre sedan 2019?

Jag tror detta mer handlar om att du är helt dum i huvudet och inte kan tolka statistik.

Citat:
Ja är man en hjärtlös desperat ledare. Ja då slänger man in kvinnorna.
Men du kanske vet många mer länder som slänger ner kvinnor i fronten i skyttegravar….
Är inte ens vanligt historiskt.
Men bara det gäller Ukraina som ändras alla spelregler…
Varför ska jag kolla på Botswana? Tråden handlar om Ukraina.
Borde nästan anmälas för OT!
Men jag känner mig snäll idag´.
Du slipper idag pga av medlidande från mig till dig
NU när vi konstaterat att du har fel angående korruptionen så kanske du inte ska angripa mig som person utan försöka rannsaka dig lite själv.

Kan du det undrar jag?

EDIT: Angående ditt raljerande om kvinnor i skyttegravarna så har ryssarna också börjat rekrytera kvinnor.
https://storage.googleapis.com/istories/news/2023/10/23/sozdani-ne-tolko-dlya-supov-i-detei-rossiiskii-zhenshchin-nachali-verbovat-na-boevie-spetsialnosti-d lya-uchastiya-v-voine-viyasnili-vazhnie-istorii/index.html
Senast redigerad av Conception 2023-11-22 kl. 09:29.
Citera
2023-11-22, 09:32
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbolasse
Jag är inte intresserad av att betala mer för el, mat, bensin och annat bara för att Nato ska föra sitt proxykrig mot Ryssland genom Ukraina. Om Nato hade låtit bli att expandera i öst hade det inte blivit något krig. Nej tack, säger jag. Inte min sak att finansiera sanktionerna mot Ryssland.

Du växlar mellan att vara för snål för att vilja hjälpa till att stoppa en vansinnig folkrättsvidrigt invassion till att yra om att Nato expanderar.

I över två år har du nu fått förklarat för dig att Nato inte funkar som Ryzztrollen försöker lura i oss, men fortfarande inte fattar.

Så, korkad och snål blir domen.
Citera
2023-11-22, 09:51
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Men gubben .
Tycker helt ärligt att din reträtt som man tydligt ser hos dig inte alls klär dig.
Lite synd faktiskt .
Misstänker att du inte kommer att svara på min tidigare post efter att du gjort bort dig så mycket. Att erkänna sina brister kräver manlighet som du troligen inte har.

Men nu när vi konstaterat att du har fel så kan du få lite lektyr att läsa i ämnet. Om du nu behärskar engelska vill säga.
https://www.wilsoncenter.org/blog-post/ukrainian-corruption-russian-corruption
Citat:
They aren’t the only major organization to document Ukraine’s efforts and the country’s sharp contrast with Putin’s Russia. The World Justice Project’s Rule of Law Index, which includes factors like absence of corruption, having an open government, and constraints on government powers, ranks Ukraine 76th out of 140 countries analyzed— ahead of countries like Serbia (83rd), Albania (87th), Belarus (99th) and 31 spots ahead of Russia (107th). It’s even one spot ahead of India.
Citera
2023-11-22, 09:54
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Syftar du på de hemliga lagren av T-14 och T-15 som är gömda i Uralbergen? Hur många var det nu, 13000 uhh?

Vill påminna mig att Ryssland beställde 2 400 st. Varav inga har synts till. Åtminstone inte på slagfältet. Två(?) st har visats upp på segerparaden. Fast det kan ju vara ett skal med något annat under, svårt att säkert veta. Hur som helst har nog inga, eller åtminstone väldigt få, någonsin tillverkats. Pengarna har förmodligen försnillats och istället gått till slott och lyxjakter...
Citera
2023-11-22, 10:01
Medlem
Citat:

Men du kanske vet många mer länder som slänger ner kvinnor i fronten i skyttegravar….

Nåja Gurra. Uppåt 800000 kvinnor tjäntgjorde i sovjetiska armén under WW2.
Så dina orcher föregår med exempel...så ja det är vanligt historiskt.
Citera
2023-11-22, 10:02
Medlem
Citat:
Men gubben .
Lite synd faktiskt .

Fanns nog goda skäl varför försvarsministern fick lämna mitt under brinnande krig
Du kan ju forstätta att jämföra på sidan. Jag gick igenom flera länder i Afrika.
Även de låg efter….

Nu är ju Ryssland mer korrupt än Ukraina. Ryssland delar faktiskt plats med Mali, bara snäppet bättre än Pakistan och Afghanistan.
https://www.globalis.se/Statistik/korruption
Citera
2023-11-22, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Nåja Gurra. Uppåt 800000 kvinnor tjäntgjorde i sovjetiska armén under WW2.
Så dina orcher föregår med exempel...så ja det är vanligt historiskt.

Japp. Pratar vi någorlunda modern tid så var faktiskt Ryssland/Sovjet först med kvinnor i frontlinjen. Tyskarna hade kvinnliga piloter under WWII, men i övrigt var väst långt efter ryssarna när det gällde kvinnor vid fronten.
Citera
2023-11-22, 10:09
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Nu är ju Ryssland mer korrupt än Ukraina. Ryssland delar faktiskt plats med Mali, bara snäppet bättre än Pakistan och Afghanistan.
https://www.globalis.se/Statistik/korruption
Förstör nu inte för herr Adolf. Han har ju lyckats läsa listan bakifrån.

För honom så är Somalia det minst korrupta landet i världen.
Citera
2023-11-22, 10:31
Medlem
Citat:
Men gubben .
Lite synd faktiskt .

Även de låg efter….

Grattis! Din idioti är nu förevigad. Hur vore det om du läste igenom det du länkar innan du i din neutrala iver skickar iväg något som vid första anblick är negativt för Ukraina? Men nu är väl den statistiken fel i och med att Ryssland inte gynnas? Är det Lena Melins eller judarnas fel nu?
Citera
2023-11-22, 10:33
Medlem
Från verkligheten. I ukraina.

Svensk militärbloggare uppdaterar.

Fjorton Shahed-robotar nedskjutna i nytt terrorbombningsförsök – något bättre väder och stigande ryska förluster – gränsen Ukraina-Slovakien åter öppen

"Ryssland fortsätter försöka terrorbomba Ukraina, men sparar på kryssningsrobotarna. Fjorton av fjorton iranska Shahed-patrullrobotar sköts ner. Med något bättre väder vid fronten stiger återigen de ryska förlusterna efter två dagars paus. Gränsen mellan Ukraina och Slovakien är återigen öppen för lastbilstrafik efter den fackliga blockaden, men Polens gräns förblir blockerad."

https://cornucopia.se/2023/11/uppdateras-fjorton-shahed-robotar-nedskjutna-i-nytt-terrorbombningsforsok-nagot-battre-vader-och-sti gande-ryska-forluster-gransen-ukraina-slovakien-ater-oppen/

Egen sammanfattning.

Ryssland fortsätter sin återkommande terrorbombning mot civila och civil infrastrktur och misslyckas. Tyvärr dör eller lemlästas några civila, oftast av nerfallet skrot.

Ukraina fortsätter att bekämpa rysk trupp och rysk militärmaterial med stor framgång med oerhörda ryska förluster.

"Enligt den ukrainska generalstabens morgonsammanräkning dödades 850 ryssar igår. Sju stridsvagnar, fjorton pansarskytte- eller motorskyttefordon slogs ut, sjutton haubitsar, ett tungt luftvärnssystem, 25 transportfordon och sju enheter särskild utrustning."
Senast redigerad av Antistalk 2023-11-22 kl. 10:40.
Citera
2023-11-22, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Igår https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage?inlagg=f04cdf87b23559c8507ada077df61 c6f
13:02
Sjojgu: :Ukraina har misslyckats med operationer i Cherson
Rysslands försvarsminister Sergej Sjojgu hävdade på tisdagen att den ukrainska militären lider "kolossala förluster" i Cherson-regionen, rapporterar den statliga nyhetsbyrån Tass. Sjojgu hävdar att de ukrainska "försöken att göra amfibieoperationer i Cherson har misslyckats".
Sjojgus uttalande kommer efter att Ryssland, via en lokal tjänsteman, för första gången erkänt att ukrainska soldater etablerat sig på den vänstra stranden av floden Dnepr. Den vänstra stranden ockuperas av Ryssland.

Från ukrainskt håll kallas tvärtom operationen på den vänstra flodstranden för framgångsrik och att det är ryssarna som lidit svåra förluster i både manskap och materiel. Det framgår av ett meddelande från den ukrainska marinen."

Idag ?

Fortsättning, komplettering

Endera tvärljuger Sjoguj enligt rysk tradition eller tog sina uppgifter från Peskov som alltid ljuger eller har man noll koll på slag fältet.

Jo, jo.
Citera
2023-11-22, 10:48
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Kostade den 90 000 soldaters liv?

Well, närmre bestämt 320670 Ryska liv, and still counting.
(850 igår bara)

Vad är det du försöker säga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in