Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
suck att hjärnan BÖRJAR utvecklas från tid X, avgör inte att du har en fungerande hjärna...
varför tror du alla för tidigt födda före ex vecka 20 dör? och att alla för tidigt födda måste kopplas till speciella kuvöser med speciell teknik för att de ska ha en susning till chans?
Ingen av de foster som aborteras vid vecka 18 har en chans överleva utan en livmoder och utan att vara "kopplade" direkt in till en annan levande varelser grundläggande funktioner, nämligen modern.
Och nej, det är inte jag som avgör aborträtten och gränsdragningen för den i Sverige, utan medicinsk expertis och R&R.
Medicinsk expertis använder just "livsduglighet", alltså samma som det jag skriver om.
Ingen har sagt att foster kan överleva utan modern. Det är inte det som avgör om det är ett mord eller inte, förutom för de religiöst övertygade. Jag använde dina tidigare definitioner och sa att du ålar dig, och du har nu för tredje gången ändrat måttståck för vad som gör att det inte skulle räknas för mord. Jag vill bara se vart du står i den här frågan då jag tycker du ålar dig något extremt här. Rent konkret är det en organism med sitt eget DNA, inte ditt eller faderns, som utvecklas i rasande takt till att bli ett människobarn. Sen att det inte är livsdugligt på egen vis och att detta på något sätt skulle rättfärdiga mordet per default är något som ideologer lagt till för att blidka abortförespråkare. Ideologi och politik, och en åsikt, snarare än medicinsk expertis. Skilj på detta är du snäll. För övrigt är jag för abortion i viss mån, men låt oss kalla en spade för en spade.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
och är väl fan just din sort som just använder "språk" för att förvirra verkligheten.
Kan du ge exempel på detta? När du skiljer på språk och verkligheten då.
Vilka är min sort och hur använder dom språket? Visa med exempel är du snäll!
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Är endast en människa själv som kan säga vad hon egentligen vill, gällande sex.
Inte en torsk, inte hallickar, inte du eller jag.
Jag håller med, men det feministiska narrativet offersätter henne här per default, så etablissemanget säger vad hon vill.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Men finns extremt goda skäl, göra antagandet att kräver någon pengar för att ha sex med dig, vem som helst som kommer in genom dörren, så är den personen inte speciellt sexuellt "villig". Dvs dens sexualitet är inte direkt inkopplad i arrangemanget.
Och skillnaden mellan att jag är en slav eller inte är att jag får betalt för det arbetet jag gör. Jag skulle inte göra mitt arbete om jag inte fick betalt för det. Det handlar om det gamla uttjatade "är sex en tjänst"-argumentet och jag tänker inte dra det igen här. Det jag ville poängtera var hur ni använder ord för att lura människor till att mord inte är mord, och att samtycke inte är samtycke, men istället är våldtäkt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Och våldtäkt definieras idag, OM du nu missat den lilla detaljen, att medvetet ha sex med någon som du VET eller kan misstänka, inte vill/ samtycker.
Att "samtycka" till att få pengar mot att "ställa upp" är inte helt det "samtycket" man avser.
Nej, inte i ren juridisk mening i det feministiskt religiösa Sverige, men trots det samtycker både torsken och den prostituerade i det idéella fallet.
I vilket fall som helst tänker jag inte diskutera detta vidare, ville bara poängtera hur du ålade dig, om inte du märker det så kanske andra gör det. Lycka till!