Marknaden är alltså en fårskock. Det finns ju inga fördelar ekonomiskt med ny personal och turbulens. Det är som om Volvo och BMW bytte chefer "ojoj nu stiger Volvo". Men jag är ledsen, en ny VD ger inte högre lönsamhet per Volvo, sannolikt tvärtom.
Turbulens på Microsoft för att dom gör en rekrytering av en frontfigur för A.I.? Nu får du lugna dig.
Nu går förvisso aktiemarknaden ganska bra för alla tech bolag i nuläget men ja det ser inte ut att orsakat någon skada på Microsofts aktie i alla fall.
Turbulens på Microsoft för att dom gör en rekrytering av en frontfigur för A.I.? Nu får du lugna dig.
Stämmer, det här är ett riktigt kap för Microsoft. De får Altman + 500 anställda från OpenAI till sin egen AI avdelning, in house, guld värt.
Uppenbart att Nadella snabbt bestämde sig för att ge styrelsen för OpenAI en rejäl käftsmäll när de satte sig på tvären genom att vägra att ta tillbaka Altman, money talks....
Ser fram emot dagen då Flashback integrerar f
Ai för sammanfattning av trådar och recensioner av skribenter.
Tills den dagen är kommen, kan någon förklara varför det är sådant spektakel kring att Altman fått sparken?
I kort: Säkerheten med och runt AI
Det talas om att det finns två falanger inom OpenAI, en som vill trycka på och tjäna så myclet pengar som möjligt och den andra falangen vill bromsa upp och lägga fokus på säkerhet.
Idag så hörde jag att Altman skulle vara den som pressar på om att tjäna pengar medans han tidigare tex gjort/sagt
" Altman joined hundreds of top AI scientists, researchers and business leaders in signing a letter stating: “Mitigating the risk of extinction from AI should be a global priority alongside other societal-scale risks such as pandemics and nuclear war.”
The warning was widely covered in the press, with some suggesting it showed the need to take such apocalyptic scenarios more seriously. "
Altman joined hundreds of top AI scientists, researchers and business leaders in signing a letter stating: “Mitigating the risk of extinction from AI should be a global priority alongside other societal-scale risks such as pandemics and nuclear war.”
715 stycken AI-brödrar och AI-systrar som skrivit under nu.
Greg och Sam kommer alltså hitta en väg tillbaka.
Eller så går >1000 miljarder SEK upp i rök.
För att 3 doomers vägrar avgå?
När 99.99% skrivit under?
Är det inte Musk som brukar vilja "Decel" AI bolagen (förutom hans eget)? ...
Även om detta var ett roligt klipp har Musk noll trovärdighet i detta. En stor pajas som sitter och twittrar på arbetstid.
Jag trodde att han fortfarande var delägare i Open AI, då kan han ju i så fall agera istället för att skicka ut memes.
Även om detta var ett roligt klipp har Musk noll trovärdighet i detta. En stor pajas som sitter och twittrar på arbetstid.
Jag trodde att han fortfarande var delägare i Open AI, då kan han ju i så fall agera istället för att skicka ut memes.