2023-11-20, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Concha
Jag har ägnat de senaste dagarna till att läsa fupen. Vidrigaste läsningen någonsin. Tycker det här fallet är i nivå med Bobby, om man nu ens kan jämföra med något. Jag får en intensiv längtan efter att döda föräldrarna. Hoppas innerligt att det går bra för den lilla flickan i livet och att hon får någon slags upprättelse för de hemskheter hon har tvingats utstå. Tyvärr har jag ingen förhoppning att det svenska rättsystemet ger föräldrarna ett rimligt straff i proportion med den tortyr de utsatt sin dotter för.

Det är också sjukt att de andra barnen, framförallt den äldsta dottern, har växt upp med tron på att det här är ett normalt sätt att behandla ett barn på. Någon som heter samma som den äldsta dottern på Facebook har i veckan lagt upp bilder med texter om bland annat hur mycket hon älskar sin mamma. Vet inte om det är hon på riktigt men det verkar så...
Fast det tror hon uppenbarligen inte, hon förnekar ju i förhör att Z har varit utsatt. Jag har svårt att tro att en 12 åring kan ha missat det. Hon vill försvara sina föräldrar, vilket inte är märkligt. Det mesta har såklart hänt när hon inte varit med, och hon har nog svårt att ta in att hennes ”snälla” föräldrar kan ha gjort allt det här. För övrigt berättar hon i förhöret att hon läser på Flashback.
Citera
2023-11-20, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Ättiksdrickandet tror jag inte föräldrarna kommer kunna fällas för. Z säger själv att hon drack för att hon var så törstig. Kanske fälls de inte ens för att ha åsamkat resten av skadorna utan bara för underlåtenhet att söka vård. Alla vittnar om hur tyst och smärttålig Z är. Klart Z är gravt misshandlad och föräldrarna ska dömas så hårt som möjligt men jag är inte säker på att Z inte druckit ättikan själv den 23:e/24:e. Hon säger själv att hon var så törstig. De kanske tvingat i henne det tidigare men kanske inte den sista gången. Nu med risk för att jag missat saker i fup eftersom den är otroligt rörig med alla olika bilagor som lagts upp i omgångar.

Tror inte det finns en chans att dricka sådär mycket stark ättika självmant. Dessutom har hon inte skador i munnen utan först nere i matstrupen. Jag brukar skrubba kalk från mina duschdörrar med en ättikablanding (50/12% ättika + 50/diskmedel) och varje gång får jag avbryta flera gånger då jag får extrema hostattacker, andningsbesvär samt att ögonen bara rinner. Detta är då av bara LUKTEN från hälften så stark ättika som hon ska ha druckit. Så nej tror knappast hon druckit det själv samtidigt som hon varit fastbunden i ett babyskydd med bundna fötter och händer.
Citera
2023-11-20, 10:07
Medlem
Conchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliseei
Fast det tror hon uppenbarligen inte, hon förnekar ju i förhör att Z har varit utsatt. Jag har svårt att tro att en 12 åring kan ha missat det. Hon vill försvara sina föräldrar, vilket inte är märkligt. Det mesta har såklart hänt när hon inte varit med, och hon har nog svårt att ta in att hennes ”snälla” föräldrar kan ha gjort allt det här. För övrigt berättar hon i förhöret att hon läser på Flashback.

Nej kanske inte. Tänker bara på hur man själv var som 12-åring och tycker det är svårt att i så fall förstå hur den äldsta dottern inte har varit medveten om hur Z blivit behandlad. Men hon har väl blivit hjärntvättat till att tro att Z har någon slags funktionsnedsättning och behöver vara ensam på sitt rum.
Citera
2023-11-20, 10:16
Medlem
Okej så här har vi åklagarens förklaring (från Aftonbladets liverapportering):
Ingegerd Jigin går in på skadorna i flickans underliv och varför hon inte åtalat föräldrarna för våldtäkt. Hon säger att det har med juridisktekniska skäl att göra, vilket gjorde i att det landar i en grov misshandel.

Bara jag som tycker den är skev? Rätt ska ju vara rätt… Tänk om man skulle börja göra så i andra fall. Rubricera våldtäkt som grov misshandel…? Hoppas flickan får rätt hjälp i alla fall.
Senast redigerad av Nora2002 2023-11-20 kl. 10:19.
Citera
2023-11-20, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mison60
Jag lyckas inte få någon länk med fup att fungera. Är det någon som har en nyare version?

https://gofile.io/d/Ua2BIa

.
Citera
2023-11-20, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nora2002
Ingegerd Jigin går in på skadorna i flickans underliv och varför hon inte åtalat föräldrarna för våldtäkt. Hon säger att det har med juridisktekniska skäl att göra, vilket gjorde i att det landar i en grov misshandel.

Bara jag som tycker den är skev? Rätt ska ju vara rätt…

Helt skevt. ”Åklagaren har inte tänkt att skadorna uppkommit i sexuellt syfte” står det i FUP. Nähä, ”åklagaren har inte tänkt” inte tänkt alls.
Citera
2023-11-20, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliseei
Hittar inget förhör med jourhemmet?

Bilaga 204. Familjehemmet var det. Är det samma sak som jourhem?
Citera
2023-11-20, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Helt skevt. ”Åklagaren har inte tänkt att skadorna uppkommit i sexuellt syfte” står det i FUP. Nähä, ”åklagaren har inte tänkt” inte tänkt alls.
Men eller hur. Hon valde även bort att åtala för sådant som fanns bevis för (t ex att mamman bitit flickan). På grund av resursskäl. Så antar att det är det anledningen bakom grov misshandel åtalet också. Dessutom är rubriceringen inte synnerligen grov misshandel – vilket innebär att straffet är lägre än för grov våldtäkt mot barn. Jag betalar dock väldigt gärna skattepengar för att det här ska gå rätt till. Hellre än till något annat faktiskt.

Hade åklagaren rubricerat punkten som våldtäkt, kan jag nästan lova att föräldrarna dömts för det. Tillräckliga bevis finns ju.
Citera
2023-11-20, 10:25
Medlem
Att dricka så mycket ättika själv för att man är törstig är som att bränna sig själv med cigarretter för att man fryser. Det går inte. En annan tröskel sätter spärr.
Citera
2023-11-20, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Att dricka så mycket ättika själv för att man är törstig är som att bränna sig själv med cigarretter för att man fryser. Det går inte. En annan tröskel sätter spärr.
Ifall de hävdar att hon kan ha gjort det frivilligt anser jag att de borde testa själva
Citera
2023-11-20, 10:30
Medlem
Citat:
Men eller hur. Hon valde även bort att åtala för sådant som fanns bevis för (t ex att mamman bitit flickan). På grund av resursskäl. Så antar att det är det anledningen bakom grov misshandel åtalet också. Dessutom är rubriceringen inte synnerligen grov misshandel – vilket innebär att straffskalan är mindre än för grov våldtäkt mot barn. Jag betalar dock väldigt gärna skattepengar för att det här ska gå rätt till. Hellre än till något annat faktiskt.

Just det eventuella bettet gick inte att bevisa tror jag, det hade bleknat och fanns inte märken från tex hörntänder om jag minns rätt men dessa rubriceringar hade jag velat se:

Grov våldtäkt mot barn
Försök till mord
Synnerligen grov misshandel.

Att inte ens försöka är fruktansvärt slappt och fegt, hon hade kunnat gardera sig med alternativ.
Citera
2023-11-20, 10:34
Medlem
Citat:

Bara jag som tycker den är skev? Rätt ska ju vara rätt… Tänk om man skulle börja göra så i andra fall. Rubricera våldtäkt som grov misshandel…? Hoppas flickan får rätt hjälp i alla fall.

Det är skevt och förnedrande på alla sätt och vis. Framstår som ren lathet
från Jigins sida. Här kunde hon gjort ett bättre jobb för det är bara toppen på isberget när Z börjar öppna upp om den sadistiska våldtäkten.

När Z ändå är utsatt och ska gå igenom en hel rättegång för upprättelse kan Jigin lika gärna kalla ”en spann” för just vad det är, en spann och våldtäkt.

Det finns mycket viktigt signalvärde i omrubricering av brottet.

Stopp min kropp, Jigin!

#stoppminkropp #jigin
Senast redigerad av viperstyle 2023-11-20 kl. 10:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in