2023-11-19, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Liten sammanställning av de liknande fall som nämnts i tråden, där 36 familjemedlemmar dör i en och samma attack i Gaza (datum för när artikeln publicerades, inte för när attacken ska ha ägt rum):

31-10-2023 - Mohammed Aburealh (sjuksköterska, Chicago)

1-11-2023 - Ghada Ageel, gästprofessor University of Alberta

11-11-2023 - Fares Alghoul, (före detta?) journalist, Kanada

Men det går att hitta exempel på personer som påstår att t.ex. 35 eller 42 familjemedlemmar dött, så jag vet ändå inte om jag är redo att skriva under på att just 36 = bluffhistoria. Kanske bara är slumpen ändå.

Kör bildsökning med bilderna, det verkar ju vara ett effektivt sätt att se om de har använts i flera historie
Citera
2023-11-19, 22:39
Medlem
Ja då är det mer eller mindre bekräftat att el-haj har dragit till med information från en misinformationskampanj från hamas för att lura sin partiledning att lura sveriges statsminister i riksdagen.

El-haj hänvisar även till ett muslimskt bröllop där hans son skitit i att anmäla bröllopet till skatteverket så han har varit nöjd med att islamska regler följs före de svenska. Detta är ju att stödja ett parallellsamhälle och verkar spontant som märkligt gjort av en riksdagsman.

Jag vet ju vad jag tycker borde hända härnäst iallafall.
Citera
2023-11-19, 22:52
Medlem
416.5hps avatar
Jag ser två vägar ut ur detta:

1. (Mest troligt). Operation rädda Magda. Jamal utesluts ur partiet för att ha lurat partiledaren. Sen ger man inga fler kommentarer och låter historien dö.

2. Double down.
Man fortsätter på hysteriska känslor-spåret. "Hur vågar ni ifrågasätta Jamal när hans släkt just har blivit mördade?" Sen kommer ett nytt, ännu mer hårresande påstående. S-ledningen måste dock använda sig av precis alla hållhakar de har på hela journalistsverige för att bluffen inte ska synas av de stora mediehusen. Föga troligt.
Citera
2023-11-19, 22:58
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flandern
Ja då är det mer eller mindre bekräftat att el-haj har dragit till med information från en misinformationskampanj från hamas för att lura sin partiledning att lura sveriges statsminister i riksdagen.

El-haj hänvisar även till ett muslimskt bröllop där hans son skitit i att anmäla bröllopet till skatteverket så han har varit nöjd med att islamska regler följs före de svenska. Detta är ju att stödja ett parallellsamhälle och verkar spontant som märkligt gjort av en riksdagsman.

Jag vet ju vad jag tycker borde hända härnäst iallafall.

Det visar verkligen på ett pedagogiskt sätt så lite han bryr sig om svenska lagar, regler och traditioner.

Det visar också att han är beredd att lura sitt parti.
Citera
2023-11-19, 22:59
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 416.5hp
Jag ser två vägar ut ur detta:

1. (Mest troligt). Operation rädda Magda. Jamal utesluts ur partiet för att ha lurat partiledaren. Sen ger man inga fler kommentarer och låter historien dö.

2. Double down.
Man fortsätter på hysteriska känslor-spåret. "Hur vågar ni ifrågasätta Jamal när hans släkt just har blivit mördade?" Sen kommer ett nytt, ännu mer hårresande påstående. S-ledningen måste dock använda sig av precis alla hållhakar de har på hela journalistsverige för att bluffen inte ska synas av de stora mediehusen. Föga troligt.

Frågan är om hållhakarna börjar bli lite glappa?
Citera
2023-11-19, 23:04
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja det är någon arabisk/muslimsk grej att man kan skarva och hitta på lite. Jag tror inte det är viktigt för dem vad som är sant, utan det viktiga är att TRO, att visa SOLIDARITET med Umma, LOJALITET med andra muslimer. Men för oss svenskar behöver vi reda ut denna soppa för att kunna visa hur konstiga de är som ljuger friskt och blir förnärmade när man ifrågasätter det. Så att alla andra, inklusive Magdalena Andersson, förstår att det var lögn.

En klassisk kulturkrock här och det ska de mångkulturella socialdemokratiska spinndoktorerna ha koll på
Citera
2023-11-19, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyOpinion2
Hamas och då upp till sjuttio procent 70% av invånarna i Gaza kan vara anhängare av Hamas och röstat fram Hamas att företräda Gaza har erbjudits en tvåstatslösning och fred och uppdelning av landet i hanterbara länder för invånarna. Då säger Gaza och Hamas som är en krigförande organisation med enda syfte är att utplåna Israel och kristna och judar som inte vill konvertera till denna religion som bygger på en krigsideologi. Sagoboken måste reformeras och tålamodet med detta lättkränkta folk måste få ett slut. Hamas representerar enligt mig inte en religion för fred.

Var får du allt skitsnack ifrån? Orkar inte lägga tid på att försöka övertala ignoranta människor men läs på för dig själv med öppna ögon så ser du sanningen. Ett tips är att välja olika medier för en balanserad bild.
Citera
2023-11-19, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
S med Magda i spetsen skulle dessutom behöva storstäda bland sina "kära systerpartier" också istf att fälla krokodiltårar över sina egna utrikespolitiska tillkortakommanden !

https://www.varldenidag.se/nyheter/s-systerparti-fatah-hyllar-massmord-pa-civila-israeler/repwkg!0X8W1YD25E0Bq0II2sTKkA/
De ser onekligen militanta ut. Vad säger S om att sitt systerparti hyllar terrorister?
Citera
2023-11-19, 23:07
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Kristersson kände ju inte till det överhuvudtaget, ingen visste det innan Magdalenas föreställning. Ps. han sa aldrig att det var hans egna barn.

Jag tycker det är bättre med Nyans. Då blir det transparent och icke-muslimer vet vilka som motarbetar dem. Och om S bildar regeringsunderlag med Nyans så ser alla att de lierar sig med islam. För muslimerna arbetar för islam i riksdagen redan nu, de gör det bara i skuggorna och låtsas ha andra värderingar. El Haj har ju valtalat i moskéer där han förespråkat hijab på småflickor. Det är inte S officiella politik utan den hemliga. Bättre att nyans driver sådan politik öppet än att vi luras på den.

Absolut ärlighet varar längst. det är alltid bättre med ärlighet och öppenhet.

Nyans är ärliga och öppna. Socialdemokraterna är falska och slutna.
Citera
2023-11-19, 23:10
Medlem
Citat:

Ja det kan väl kanske vara folkbokföringsbrott att inte rapportera in giftermål men ändå låtsas vara gift? Hur många släktingar har hon skrivit om? Finns alla med bild och namn?
nej det är inte folkbokföringsbrott. Man får vara skriven på olika adresser även om man är gift så länge man följer vissa andra regler som gäller, exempelvis att man normalt ska tillbringa merparten av sin dygnsvila på den adressen.
Senast redigerad av martinator 2023-11-19 kl. 23:18.
Citera
2023-11-19, 23:17
Medlem
Citat:
Varför är dina ögon blå, Ratal? För min mormor brukade titta mycket på Akkahavets blåa vågor, och jag ser ut som min mormor.
Rital Jumaa mördades tillsammans med hela sin släkt, 36 personer. De är inte bara siffror...var och en av dem har en historia att berätta. De är som olivträdet, rotat i landet.

Notera att det inte är samma namn...
Han torde ju använda ett svenskt tangentbord och I och A sitter definitivt inte så nära att det av misstag blir fel. Om jag skriver Rital och Ratal i ett inlägg på Facebook så vill heller inte autokorrekt ändra det ena till det andra.
Är det så att han i helt enkelt bara råkat glömma vad barnet ska heta när han skriver sitt inlägg.
jag menar - jag hade inte haft två olika namn på mitt barn i ett inägg.
Citera
2023-11-19, 23:28
Medlem
Tamer El-Haj delar Ruba Juma inlägg igår med texten

"Man har även valt att gå så pass långt att man börjar rota i mitt privatliv och frågesätter huruvida jag är gift med min man Tamer El-Haj eller inte."
men Tamer El-Haj har , Singel som status på facebook

Ruba har lite videor som hon delar som ex
"This sound like Adolf H*tler, Right? But its Israhell"

Ganska bra jobbat att man delar så mycket på Facebook, men inte har någon bild med sin "man"
Förutom denna
https://www.facebook.com/ruba.juma1/posts/pfbid02GZSXwC8opUSeXM386ECNzvgf9pYvwpUyZfC6cY1UDWv Yb9ZMtKfFmwUfVX5wQNqyl

Och den är 1 dag gammal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in