Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
' Vad får dig att tro att det är snygga kvinnor som skriver etc. till mördare? De kvinnor som söker sig till kriminella på detta vis är i alla fall givetvis kvinnor som är störda på ett eller annat sätt. Dvs.: det är inte kvinnor som flertalet män vill ha... Och de behöver definitivt inte vara snygga. Så, visst. Bli mördare/kriminell om du vill ha 100-tals kvinnor som står i kö för dig. Men du får då vara beredd på att dessa kommer vara störda på ett eller annat vis och inte alls säkert att de är snygga. Men kvinnor, ja, det är de.
Jag minns t ex han som gick in i en fullsatt biosalong under en Batman-film och sköt ihjäl biobesökarna i USA runt 2012. Han fick väl några tusen beundrarbrev från kvinnor som belöning och han hade satt upp flera av dessa på sin cellvägg i fängelset. Finns bilder på detta på nätet. Jag kan intyga att de var snygga.
För att nämna ett exempel. Givetvis kommer inte alla vara snygga, men får du beundrarbrev från tusentals unga kvinnor är chansen stor att det kommer finnas ett antal snygga bland dessa. Och om man är beredd att mörda har jag svårt att tro att man skulle bry sig om att kvinnorna som vill ha en är störda
Citat:
Alla normala män med charm och social kompetens kommer kunna få kvinnor. Vackra/mediokra/snälla/fina kvinnor. Inte i 100-tals... Men tillräckligt många för att kunna hitta en pärla.
För 20-30 år sedan, ja. Idag är det inte lika säkert. Men oavsett så kommer en massmördare alltid locka till sig tusenfalt fler kvinnor än en normal man med social kompetens och därmed givetvis också betydligt fler av hög utseendekvalitet. Det är det som är poängen här.
Citat:
Och det är väl så fan mycket bättre att leva ett lugnt liv (varken kriminellt liv/mördarliv eller artistliv är lugnt) och finna en stabil och vacker kvinna att dela sitt lugna liv med än att ligga med groopies och söka en själsfrände (som kändis) eller ligga med störda kvinnor i inpyrda besöksrum på anstalt på avgränsade besökstider (som kriminell).
Det är din subjektiva åsikt. Det finns säkert dem som skulle tycka det är mycket bättre att ligga med snygga kvinnor på en anstalt än att vara incel eller en average Joe som får nöja sig med medelmåttor.
Monogami är för övrigt inte naturligt, särskilt inte för män, och är något jag personligen skulle tycka vara extremt tråkigt i längden. Ungefär som att äta samma maträtt varje dag resten av livet och aldrig mer få prova något annat.
Citat:
Och se på SCB:s statistik. Minst 60% av alla män över 18 år är gifta eller sambos. Så många procent av alla män över 18 år är inte kriminella eller kändisar. Utan flertalet är givetvis helt vanliga män. Som lyckats finna en kvinna att dela sitt liv med. Normala kvinnor vill precis som normala män ha lugna liv och en partner att dela sitt lugna liv med. Och dessa är i majoritet.
Men nu pratar vi om vem som lockar till sig flest kvinnor. Jag kan satsa allt jag äger och har på att dessa 60% som har sambos inte får säckar med beundrarbrev från kvinnor. Det får däremot massmördare och typer som Peter Madsen. Peter Madsen tillhör förmodligen topp 1% mest eftertraktade män i skandinavien. Eller snarare topp 0,01%. Uppe där bland idrottsstjärnor och artister. Dina "normala socialt inkompetenta och charmiga män" är inte i närheten av lika eftertraktade.
Och Peter Madsen gick från att vara en vanlig average joe till att vara en av skandinaviens mest eftertraktade män enbart genom att tortyrmörda en kvinna på en ubåt. Så ja, en socialt kompetent och charmig man har lättare att få kvinnor en osociala incels, men mördare har ännu lättare att få kvinnor än båda dessa kategorier. Helt enkelt:
1. Peter Madsen
2. Socialt kompetenta män
3. Socialt inkompetenta män
Så ser rangordningen ut, och det är det som är poängen här.
Jag läste förresten någonstans häromdagen att mellan 18-29 är 60% singlar. Bland män alltså. Bland kvinnor i samma ålder anser sig runt 30% vara singlar. En ganska talande diskrepans som helt motsäger den fantasiverklighet du målar upp. Äldre generationer förvränger statistiken. Tittar man bara på yngre ser det annorlunda ut.