2023-11-18, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Håller både med och inte,

Ja, jag tror rutinerna runt polisanmälan brast pga av att det var jul och många var lediga. Tror det varit annorlunda om det varit under icke högtid så att säga med röda dagar.

Men tack vare vården när hon kommer in så händer det ju faktiskt något.
MEN.

Jag har nu läst allt utom föräldrarnas förhör då jag spar dessa till sist.

De som brustit mest är socialtjänsten, dels som en enhet men också personer som borde agerat mycket mer.

Anitas chef, utredaren Anita borde tvingat chefen att agera mer.

Anita som ska utreda och haft 22 fall samtidigt, föräldrarna och hon avbokar om vartannat möten.
Hon borde larmat. Det finns så mkt röda flaggor hela tiden.

Skrämmande hur socialtjänsten misslyckas så.

Fruktansvärt, jag anser det är socialtjänstens fel att hon blev av med magsäcken, det hade kunnat hindrats.

Dietisten den manliga som köper rakt av vad mamman säger TROTS att Z bara dippar mer och mer i vikt.
Det är idioti. Han borde anmält oro.

Tandvården som larmar alldeles för sent, och återigen socialtjänsten som inte gör ngt när de väl anmäler oro.

Skolan, att de inte larmar mer, slår på stora trumman, det är alldeles för tungrott.
Barnet har 95% frånvaro. Ett av 6 syskon. Larma för i helvete! Varje dag barnet är borta.

Det hade räckt med oanmält besök i hemmet hade de hittat Z i den där stolen.

Grannarna känner ju något är fel, hon hade ju suttit i stolen där av pappans panik var de fann henne.
Han trodde grannarna fann henne i tvättstugan.

Det finns för i helvete så många saker som är anmärkningsvärt, redan på förskolan när de färgar håret och klipper fransarna på ett barn.

Z har varit familjens hackkyckling, de äldre syskonen har inte sett henne så mkt då hon varit inlåsta. V som är ” lungsjuk” har ju varit hemma med sin syster och behandlar ju henne lite som mamma. Anser sig ha rätten att kränka.

Mammans konstanta sök till vården via telefon om att Z är hjärnskadad men följs aldrig upp. Hon verkar tro de ska ge Z diagnosen om hon ringer tillräckligt ofta.

Jag har läst fup delen som heter Skador
Där skriver de ju journalanteckningar dagligen inom vården. Läs dessa, så förstår man vilket helvete hon genomlider sina 5 månader på sjukhus för att bara bli någorlunda fysisk frisk.

Det här med magsäcken, ger ett dagligt trauma, ungens fötter och ben skadade, hon har inte rört sig på 5 år.
Säger själv hon aldrig får vara ute.

Man ser också i förhören hur lojal barn är mot sina föräldrar, på Z och syskon, i början är hon orolig för sina syskon trots hon nästan själv dött.

Fy fan livstid på såna här as.

OCH om Socialtjänsten någonsin ens tänker tanken att återplacera något av syskonen hos sina föräldrar ska de fan fängslas de också.
Oavsett om de andra utsatts för brott eller ej kan det ju uppenbart så helt slint i huvet när som på dessa personer.

In i fängelse och låt aldrig barnen behöva ha kontakt.

Och syster Carolina tror jag hon heter och hennes man som försvarar dem. Skämmes ta mig fan.
”hon är världens bästa mamma..,” Bara man kliver in hemma hos dem reagerar man ju.
Det är misär! Att folk bor så.

En annan grej jag reagerar på, mamman ansågs så sjuk av sjukvården med sin epilepsi, och hon uppger ändå hon är hemma hela dagarna med ett lungsjukt barn,,. Hur tänker de där… Borde inte bara den situationen gjort att de tänkt att det här går inte.

Socialtjänsten alltså, vilket jävla skämt!

Sen menar jag såklart inte enskilda som arbetat med Z sen hon kom till sjukhus, men ALLT fram till detta, alla mammans syskon, all personal i skola och förskola, sjukvård och framförallt socialtjänst. Jag anser er alla som en del i detta.
Hur fan kan så många misstänka saker, fundera på saker men man gör inte ett skit. Samtidigt så många skriva hur bra föräldrarna är,

Ingen ser tecken på hjärnskada, men ändå förstår de hur jobbigt mamman har med allt Z gör. WTF!

Synd det är Sverige annars hade Z kunnat stämt kommunen för neglect.

Helt jävla skrämmande hur BVC sköterskan på riktigt tycker mamman är bra och gör sitt bästa.
Ja sitt bästa med att misshandla, utnyttja, vanvårda sitt barn, hålla henne fången och svälta henne till döds. Är så upprörd.

Sant!
Något annat som skrämmer mig mycket är att läkarbesök mm är sekretessbelagt. Så vitt jag vet (?) har vi inte ens fått se RPUn på föräldern/föräldrarna? Men det OSKYLDIGA BARNETS journaler, hon som inget fel gjort finns till allmän beskådan för tid och evighet.

FY FAN. Och detta är trots allt upp till enskild domare vid rätten att avgöra men alla måste ju nödvändigtvis sätta SIN prägel på målen, oavsett vad det kostar.
Citera
2023-11-18, 14:22
Medlem
I förhör med syster till mamman framkommer det att hon systern blivit tvingats i ättika när de var delvis boende med pappan , mamma J var med vid dessa tillfällen och var självfallet medveten om hur farligt det är att få i sig ättika , systern hade so barn skador av detta både i svalg och magsäck och var mycket i kontakt med läkare för just magproblem och ta bort magsäcken som vuxen .
Mamma J borde ha haft svårt att ens kunna använda ättika efter vad hennes syster utsatts för , istället verkar ättika varit stapelvara med tanke på hur det i sms flera gånger på kort tid önskas att D ska köpa hem detta
Citera
2023-11-18, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nora2002
Förstår vad du menar men även i en sådan situation ska det absolut gå att utreda och åtala för våldtäkt. Åklagaren borde läst på om samtyckeslagen. Men hon verkar förneka mycket. Olaga frihetsberövande/ människorov/mordförsök finns väl inte heller med bland åtalspunkterna? Märkligt hur inblandade resonerat anser jag.

Samtyckeslagen har ingen relevans här, ett barn kan aldrig ge samtycke. Det är alltid våldtäkt.
Citera
2023-11-18, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Någon snäll människa la ut länkar till fler delar av fup Jag hittar inte Hjälp!

(FB) Föräldrar i Eslöv förgiftar sin 7-åriga dotter med ättika (2022-12-23)

.
Citera
2023-11-18, 14:36
Medlem
Har inte läst helt färdigt med sjukvårdens fördröjning att polisanmäla har ju medfört oerhörda konsekvenser för utredningen. Föräldrarna hann snacka ihop sig ordentligt och på grund av det kunde de inte häktas och fick sen många veckor på sig att snacka ännu mer med varandra, andra, städa, plantera ut saker, göra sig av md saker…
En stor eloge till den läkare som till slut gjorde polisanmälan. Han hade inte ens träffat flickan! Måste varit 100 personal inblandade innan någon till slut kontaktade polisen. Såren hann ju läka innan man ens undersökte underliv och anal… dålig kommunikation mellan läkarna som skulle göra dessa undersökningar. Barnskyddsteamet gjorde ju ingenting! Den ansvariga läkaren (T?) var det ju bara snack och absolut ingen verkstad på. Fattar ingenting, det är ett universitetssjukhus, men låter som ett litet sjukhus i en håla som inte ens finns. IVO lär ska utreda deras ”rutiner”. Och vad gick snett i kommunikationen mellan sjukvård och polis när de väl kom i kontakt? Massa timmar gick förlorade innan Polisen tog föräldrarna. Tack och lov att utredarna (tre kvinnor kommer inte ihåg namnen) som till slut kunde styra upp är så skickliga speciellt i förhör.
Citera
2023-11-18, 14:39
Medlem
Flickan hängs ut sjukt mycket för övrigt. Skadorna i underliv och anal skulle självklart ha maskats.
Citera
2023-11-18, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Har inte läst helt färdigt med sjukvårdens fördröjning att polisanmäla har ju medfört oerhörda konsekvenser för utredningen. Föräldrarna hann snacka ihop sig ordentligt och på grund av det kunde de inte häktas och fick sen många veckor på sig att snacka ännu mer med varandra, andra, städa, plantera ut saker, göra sig av md saker…
En stor eloge till den läkare som till slut gjorde polisanmälan. Han hade inte ens träffat flickan! Måste varit 100 personal inblandade innan någon till slut kontaktade polisen. Såren hann ju läka innan man ens undersökte underliv och anal… dålig kommunikation mellan läkarna som skulle göra dessa undersökningar. Barnskyddsteamet gjorde ju ingenting! Den ansvariga läkaren (T?) var det ju bara snack och absolut ingen verkstad på. Fattar ingenting, det är ett universitetssjukhus, men låter som ett litet sjukhus i en håla som inte ens finns. IVO lär ska utreda deras ”rutiner”. Och vad gick snett i kommunikationen mellan sjukvård och polis när de väl kom i kontakt? Massa timmar gick förlorade innan Polisen tog föräldrarna. Tack och lov att utredarna (tre kvinnor kommer inte ihåg namnen) som till slut kunde styra upp är så skickliga speciellt i förhör.
Enda orsaken till att det inte slogs larm direkt kan vara att mamman är oerhört manipulativ .Varken förskola , skola eller kontakter inom vård har slagit larm när flickan inte kommit på bokade möten trots att det från början är föräldrarna som velat ha kontakt pga de varit bekymrade över maten, utveckling och självskada
Första info sjukhus får av föräldrarna är att det är ett barn med medfödd hjärnskada som inte utvecklats normalt och som har självskadebeteende och som inte har förståelse för vad som är farligt
Citera
2023-11-18, 15:11
Medlem
Citat:
Flickan hängs ut sjukt mycket för övrigt. Skadorna i underliv och anal skulle självklart ha maskats.

Det är ju maskat? Eller menar du texten om skadorna?
Citera
2023-11-18, 15:12
Medlem
Citat:

Har också reagerat på det du skriver och;

De bilder jag sett från bostaden visar ju ett städat hem verkligen med så många barn. Min första tanke var att de hunnit röja och städa rejält. Kollade också nu och de blev häktade mer än en månad senare. Gripna 1 februari… tror 17 de hunnit med en hel del.
Citera
2023-11-18, 15:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Har också reagerat på det du skriver och;

De bilder jag sett från bostaden visar ju ett städat hem verkligen med så många barn. Min första tanke var att de hunnit röja och städa rejält. Kollade också nu och de blev häktade mer än en månad senare. Gripna 1 februari… tror 17 de hunnit med en hel del.
Finns bilder som dokumenterar hemmet både före och efter städningen. Det undras i Fup varför burken med ättikan var fri från fingeravtryck, men att sprutan som låg i den burken hade Jasmines fingeravtryck. De snurrar in sig i olika förklaringar, och städade dåligt.
Citera
2023-11-18, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Samtyckeslagen har ingen relevans här, ett barn kan aldrig ge samtycke. Det är alltid våldtäkt.
Sant. Menar givetvis våldtäktslagstiftningen. Föräldrarna hade med största sannolikhet fällts för grov våldtäkt mot barn om åklagaren gjort sitt jobb.
Citera
2023-11-18, 16:06
Medlem
I stort sett alla släktingar säger i förhör familjen särbehandlade Z och att de inte gillade henne , ingen väckte oro hos socialtjänsten trots detta inte ens det att de redan när barnet var några månader lämnade bort henne till andra i perioder och fortsatte med det så länge mormor levde
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in