2023-11-18, 14:54
Medlem
sebastian66s avatar
Det känns helt sjukt att det finns folk som kollar upp lexbase och andra saker när man bara går i en skola. Jag hoppas inte att skolan har 400 elever Eller kollar du bara upp personer som går i din klass.
Kan det vara möjligt att du har satt detta i system? Du kanske har koll på alla som handlar på City Gross och Lidl också. Det känns som att du är en liten skum person måste jag nog säga. Det kanske är någon form av sjukdom att du gillar att kolla upp folk. Kan det vara möjligt att du ringer till Kronofogden och Skatteverket och kollar upp också? Det kanske är så att du ska ta ett arbete genom att vara spion. Jag tror inte att man behöver så mycket utbildning i detta.
Om killen har sonat sina brott som kanske han kan gå klart utbildningen. Han kommer ändå inte få ett arbete om en ny arbetsgivare kollar upp hans register. Annars kanske du kan hålla koll på honom när han är klar i skolan. Du kanske kan fråga honom om han kan ge sin e-mail och vilka arbeten han söker. Jag tänker på att du kan vara någon form av ombud som hjälper han på traven.
Citera
2023-11-18, 14:55
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
En dömd pedofil som pluggar för att få tillgång till barn.
Fast det är ju inte via utbildningen som man får tillgång till barn, utan vid uppvisande av rent belastningsregister, vilket han ju som bekant inte har.
Senast redigerad av Trolltestet 2023-11-18 kl. 15:05.
Citera
2023-11-18, 14:59
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Det känns helt sjukt att det finns folk som kollar upp lexbase och andra saker när man bara går i en skola. Jag hoppas inte att skolan har 400 elever Eller kollar du bara upp personer som går i din klass.
Kan det vara möjligt att du har satt detta i system? Du kanske har koll på alla som handlar på City Gross och Lidl också. Det känns som att du är en liten skum person måste jag nog säga. Det kanske är någon form av sjukdom att du gillar att kolla upp folk. Kan det vara möjligt att du ringer till Kronofogden och Skatteverket och kollar upp också? Det kanske är så att du ska ta ett arbete genom att vara spion. Jag tror inte att man behöver så mycket utbildning i detta.
Om killen har sonat sina brott som kanske han kan gå klart utbildningen. Han kommer ändå inte få ett arbete om en ny arbetsgivare kollar upp hans register. Annars kanske du kan hålla koll på honom när han är klar i skolan. Du kanske kan fråga honom om han kan ge sin e-mail och vilka arbeten han söker. Jag tänker på att du kan vara någon form av ombud som hjälper han på traven.

Tycker inte det är sjukt beteende. Gillar ju också att bo i ett område där det finns en. Det finns alltid en. Som kollar upp alla bilar. Noterar reg nummer söker på dom. För att sedan kolla hade denna person ett ärende att vara här. Det är gamla tidens skvallerkärringar. Men har du en sådan runt där du bor. Prima för dig! De ser till att hålla ordning.
Citera
2023-11-18, 15:03
Medlem
Många påhopp på TS här. Det är bara sunt att lita på sin magkänsla när det gäller människor. TS hade ju rätt. Bra att Lexbase och liknande funktioner finns, så att man vet vilka figurer man har nära sig.
Citera
2023-11-18, 15:13
Medlem
Jag avskyr pedofiler. Efter att ha gjort det klart så vill jag bara säga till dig TS . Att du verkar vara en nyfiken jävla kärring som borde sköta ditt eget. Fokusera på din utbildning istället för att spionera på dina klasskamrater.
Har du inget som rör din utbildning du kan lägga pengar på istället för att begära register från dina klasskamrater.
Sköt dig själv och sluta lägg din feta näsa i blöt.
Citera
2023-11-18, 15:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flyingfucks
Personen har uppenbarligen fått sitt straff och avtjänat detta om han nu går på en folkhögskola. Att gå på en folkhögskola kan väl knappast räk as som att vara brottsaktiv i juridisk mening? Eller har du bevis på att personen begått nya brott?

Pedofiler kan inte sona sina brott. De slutar aldrig vara pedofiler. När rättssystemet i te räcker till så är det viktigt att vi i våra sociala sammanhang i samhället stöter ut dessa konstant. Att ha gett sig på barn ska leda till evig isolering i samhället med förhoppning om att pedofilen tar livet av sig som följd av utanförskapet. Eftersom vi inte har dödsstraff.

Det är endast utagerande pedofili jag har denna åsikt om. Pedofiler har förbrukat allt förtroende oåterkalleligt och ska dö i förtid på ett eller annat sätt. De ska inte ha någon andra chans, de har inget värde. Pedofiler löper alltid hög risk att begå nya brott.
Citera
2023-11-18, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Pedofiler kan inte sona sina brott. De slutar aldrig vara pedofiler. När rättssystemet i te räcker till så är det viktigt att vi i våra sociala sammanhang i samhället stöter ut dessa konstant. Att ha gett sig på barn ska leda till evig isolering i samhället med förhoppning om att pedofilen tar livet av sig som följd av utanförskapet. Eftersom vi inte har dödsstraff.

Det är endast utagerande pedofili jag har denna åsikt om. Pedofiler har förbrukat allt förtroende oåterkalleligt och ska dö i förtid på ett eller annat sätt. De ska inte ha någon andra chans, de har inget värde. Pedofiler löper alltid hög risk att begå nya brott.

Och på vilket sätt tänker du att ditt känsloargumenterande hjälper TS bortsett från att möjligen få henne dömd för förtal?
Citera
2023-11-18, 15:21
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quecumbeer
I don't condone pedophilia, so don't misunderstand my comment.

But you can do what women always do to men they don't like. Give him angry looks and spread lies that will eventually get him kicked out.
Det enda det förfarandet hade lett till är att skilja TS från sin utbildningsplats.
Citera
2023-11-18, 15:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av archiballt
Kommer inte att bli nått ”paper trail” av det. Det är inte olagligt att plugga, jobba med barn kommer han ändå aldrig att få göra då det krävs utdrag från registret. Han är säkert ett jävla slem, men inte mycket att göra åt, plugga på folkhögskola får man göra. Risken är stor att åka på förtal om man drar igång nått.

Pedofiler är ju en sak, det är ju en läggning och svår att ”bota”, inte heller olagligt att vara så länge man inte agerar på det. Men dom bör hållas under uppsikt.

Men det här jävla snokandet på lexbase måste fan upphöra. Vi kan lika gärna avskaffa fängelsestraff, nu sitter ju pöbeln och gottar sig i allt för alltid. Tanken är att staten ska utdöma straff, som det ser ut nu så är det först staten under en begränsad tid, sen samhället för evigt för att skvallerhjonen på flashback prompt måste hänga ut allt och alla och gotta sig i folks olycka.
Någon andra chans kommer inte på fråga. Dagen vi får tillbaka rätten till privatliv i sverige ska jag öppna en skumpa!

När man berättar hur ”öppet” det är i sverige och vad man kan ta fram om en person på 5sekunder för t,ex amerikanska polare så tittar dom på en som att man var gjord av bajs.
Där kan man inte ens googla fram någons adress, som det borde vara. Vill du listas, absolut men det ska vara opt-in.
Varför i helvete är det rimligt att ronny-rohypnol ska kunna kolla taxeringskalendern, se att jag har god inkomst och att jag bor avsides, äger två bilar värda 500k+ och hur stort mitt hus är i sin rånbögmördarplanering.

Sluta snoka och skött ditt TS, gör äcklet något olagligt så anmäl.
Man kan ju se det som att lexbase är en ytterligare faktor som får pedofiler att tänka en gång till innan de ger sig på barn. Risken att folk överallt kan söka upp domar är uppenbarligen obekväm för många.

Snokandet var helt rätt i detta fallet. Hade det handlat om ringa narkotikabrott, skattefusk eller liknande så hade ju ingen brytt sig ändå. Det är ju bara allvarliga brott folk bryr sig om, och då är det helt ok att man kan söka på lexbase.
Citera
2023-11-18, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jutebarg
Många påhopp på TS här. Det är bara sunt att lita på sin magkänsla när det gäller människor. TS hade ju rätt. Bra att Lexbase och liknande funktioner finns, så att man vet vilka figurer man har nära sig.

Det gagnar ingen att lexbase finns i längden, vad är nästa steg? Lexbase lägger till kända flashback användarnamn, det vore mumma det, råkar man bli outad så lägger dom det mot ens personnummer. Varför inte? det är ju allmänt känt och sökbart på internet. Det är väl fullt rimligt att jag får veta vad mina grannar har för åsikter? Finns det nån militant vegan på kvarteret så vill jag ju veta, dom där anemiska jävlarna är lömska, vill inte att mina barn utsätts för sådana åsikter. Samma gäller vänsterpartister, sånt löskefolk vill man inte ha nära, blir fint när jag kan googla fram alla rödingar i grannskapet.
Slippery fucking slope
Citera
2023-11-18, 15:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FlensFlensost
Vem fan kollar upp folk man pluggar komvux med på det här sättet, smått sjukt och en person du kommer känna ytligt i vadå, ett halvår?

Du är sjuk i huvudet som håller på såhär och får skylla dig själv, vidare vet vi inte mer än det du påstår, har han kollat på en porrfilm där tjejen var 17 år och 11 månader? Eller har han lurat med HubbaBubba i buskarna?

Skaffa ett eget liv, du är dessutom kvinna, vad ska du göra? Skvallra honom till döds?
? Vad menar du? Att kvinnor inte kan göra någonting eller? Det är Sverige vi bor i, inte Teheran där kvinnor hålls fångna
Citera
2023-11-18, 15:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vem gör det inte? Klart man kollar upp folk. Än mer viktigt i Sverige. En person som våldtagit barn kan ju vara ute efter fan 5 år. I USA och mest utomlands slipper man detta problem. Sådana personer är inlåsta där på livstid.
Inte inlåsta på livsstid så ofta i USA, men de är tvungna att gå runt och informera sina grannar i området om att de är dömda för det. Och det finns appar som visar var de bor. Vilket har lett till att de får leva som utstötta på vissa ställen, typ trailerparks där bara såna äckel bor. Mycket bra lösning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in