2023-09-15, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Du får nog vänta länge https://old.tv4play.se/program/tre-kronor lika länge som, jag väntar på skilda världars senare säsongerna, där har du facit
Men de visade ju hela Skilda världar, på tv 4- play för inte så länge sedan. Det slutade med att Rebecka blev förgiftad till döds, av en brustablett. Efter det kom det väl inga fler säsonger?
Citera
2023-09-15, 20:06
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildesvinn
Men de visade ju hela Skilda världar, på tv 4- play för inte så länge sedan. Det slutade med att Rebecka blev förgiftad till döds, av en brustablett. Efter det kom det väl inga fler säsonger?
Nej dom visade Skilda Världar säsong 1,2,3 förra sommaren både på TV och Tv4 play sedan togs det bort på samma sätt som Tre Kronor som bara istället körde säsong 1-4

Rebeccas död av en Treo har aldrig repriserats av tv4, eller så var det typ 2012 enligt Wikipedia, men räknas inte för oss!
Citera
2023-09-15, 22:01
Medlem
Citat:
Nej dom visade Skilda Världar säsong 1,2,3 förra sommaren både på TV och Tv4 play sedan togs det bort på samma sätt som Tre Kronor som bara istället körde säsong 1-4

Rebeccas död av en Treo har aldrig repriserats av tv4, eller så var det typ 2012 enligt Wikipedia, men räknas inte för oss!

Men jag såg det ju med egna ögon! Att när Skilda världar gick, orkade jag knappt med första säsongen. Men sen nyss, när TV4 visade repriserna så betade jag igenom det och såg det sista avsnittet. Du får skriva till tv4 och fråga, om du inte tror på det. Dock dröjde det en tid tills de visade de sista säsongerna, så jag hade hoppats på något liknande med Tre kronor. Men nu känns det rätt hopplöst. Att de vill inte visa mer.
Citera
2023-10-03, 23:39
Medlem
Karaktären Jimmy som åkte i fängelse i början av säsong 6 verkar vara bortglömd under de sista säsongerna. Då nämns han inte alls och när Mimmi reser iväg och lämnar serien i säsong 7 så säger hon ingenting om honom, vilket hon borde. Jimmy blev dömd till två års fängelse och frågan är om det hann gå två år i serien mellan säsong 6 och 10? Då borde ju Jimmy ha kommit ut innan seriens slut och då borde åtminstone Gunvor ha nämnt att han har blivit frisläppt.
Citera
2023-10-03, 23:56
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Searchthetruth721
Karaktären Jimmy som åkte i fängelse i början av säsong 6 verkar vara bortglömd under de sista säsongerna. Då nämns han inte alls och när Mimmi reser iväg och lämnar serien i säsong 7 så säger hon ingenting om honom, vilket hon borde. Jimmy blev dömd till två års fängelse och frågan är om det hann gå två år i serien mellan säsong 6 och 10? Då borde ju Jimmy ha kommit ut innan seriens slut och då borde åtminstone Gunvor ha nämnt att han har blivit frisläppt.
Fel, karaktären Jimmy åkte i fängelse i början av säsong 5 ja det finns en massa karaktärer som det borde följts upp vad som hände sen, alla som inte dog t.e.x
Citera
2023-10-03, 23:59
Medlem
Citat:
Fel, karaktären Jimmy åkte i fängelse i början av säsong 5 ja det finns en massa karaktärer som det borde följts upp vad som hände sen, alla som inte dog t.e.x

Ja, du har rätt, det var i början av säsong 5 och inte i början av säsong 6. Då borde det ju vara ännu mer sannolikt att de två åren som han satt i fängelse hann gå innan han kom ut.
Citera
2023-10-04, 22:03
Medlem
Jag tycker att karaktären Klas-Erik Koriander i Tre Kronor är motsvarigheten till karaktären Tony i Rederiet. En person som man irriterar sig på och som ständigt gör fel och aldrig lär sig.
Citera
2023-10-18, 19:31
Medlem
Von.pigpelts avatar
Finns det någonstans att streama den här klassikern ? Tv4play har ju plockat bort skiten och på youtube finns bara enstaka avsnitt.

Vore guld värt ❤️🌹💪🇸🇪
Citera
2023-11-11, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Von.pigpelt
Finns det någonstans att streama den här klassikern ? Tv4play har ju plockat bort skiten och på youtube finns bara enstaka avsnitt.

Vore guld värt ❤️🌹💪🇸🇪

Letar också. Förstår inte varför tv4 la upp 4 säsonger för att sen sluta??
Citera
2023-11-17, 14:56
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lassemannen33
😂

Buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!
Citera
2023-12-21, 20:24
Medlem
Håller någon med mig om att Janet Jacksons hitlåt "Together Again" påminner om signaturmelodin till Tre Kronor?
Citera
2023-12-21, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Searchthetruth721
Jag tycker att karaktären Klas-Erik Koriander i Tre Kronor är motsvarigheten till karaktären Tony i Rederiet. En person som man irriterar sig på och som ständigt gör fel och aldrig lär sig.
Å andra sidan så var ju Klas Koriander lite av en offerkofta .

Visst att han alltid ställde till det för sig , men det nämns ju knappt att även Jaqueline var otrogen .

Just där tyckte jag lite synd om honom faktiskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in