2023-11-17, 11:48
Medlem
Maureliuss avatar
Nu vattnar även SvD i, men fortfarande inte ett ord om NW! https://www.svd.se/a/4oaBG9/drottning-silvias-brorson-patrick-sommerlath-nekar-till-sexkop
Citera
2023-11-17, 11:48
Medlem
TilleyHats avatar
"Kungens släkting", har media skrivit hela tiden, men han är drottningens släkting. Lite skillnad faktiskt.

Jobbar han med något eller går han på bidrag som de andra i kungahuset?
Citera
2023-11-17, 11:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crackpipan
Han är väl EU medborgare, så vem skulle hindra honom?
Vi var inte med i EU när han flyttade hit 1987.
Citera
2023-11-17, 11:50
Medlem
Citat:
På riktigt trött?

NW - erkände
PS - nekade

NW har en prick i protokollet. Dömd för alltid.

Om 2 månader är det glömt, men inte för NW som för alltid kommer finnas i registret.

Viss skillnad om man tittar längre än näsan räcker.

Nej jag tror inte att detta är glömt om 2 månader, visserligen har inte PS blivit dömd, men stora delar av det svenska folket har nog dömt honom, en feg man som flydde landet istället för att stå för det han gjort, om han nu ansåg sig vara helt oskyldig , varför stannade han inte kvar, det är han tillsammans med kungaparets agerande som gjort att detta blivit en skandal .
I jämförelse så har NW sin heder i behåll, visserligen med en prick i protokollet , men jag tror snarare att NW;s besök på massagesalongen faller fortare i glömska än PS besök.
Citera
2023-11-17, 11:56
Avslutad
Det blev en Prins Andrew i svenska kungahuset också fast denna gång så är det ett syskonbarn hoppas dom slänger ut han och klipper banden undra hur högt blodtryck stackars faster Silvia fick när detta också kom ut.
Citera
2023-11-17, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vi var inte med i EU när han flyttade hit 1987.
Vad står det i hans pass?
Citera
2023-11-17, 12:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vad står det i hans pass?
Han blev svensk medborgare 2020 -- om han är fransk och tysk medborgare också har jag ingen aning om.
Vad har det för betydelse menar du?
Citera
2023-11-17, 12:09
Medlem
PrincessAnnes avatar
PS är oskyldig:

https://www.svenskdam.se/kungligt/silvias-brorson-patrick-sommerlath-trader-fram-jag-har-inte-kopt-sex/10056326
Citera
2023-11-17, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trulse53
Nej jag tror inte att detta är glömt om 2 månader, visserligen har inte PS blivit dömd, men stora delar av det svenska folket har nog dömt honom, en feg man som flydde landet istället för att stå för det han gjort, om han nu ansåg sig vara helt oskyldig , varför stannade han inte kvar, det är han tillsammans med kungaparets agerande som gjort att detta blivit en skandal .
I jämförelse så har NW sin heder i behåll, visserligen med en prick i protokollet , men jag tror snarare att NW;s besök på massagesalongen faller fortare i glömska än PS besök.
Jävla kärringmoral.

Han var inte en feg man som flydde landet. Vi har en inkompetent poliskår som delgav honom 4 dagar innan preskribering.

Vad ska han stå upp för? Våra politiker däremot, dom har rätt mycket att stå upp för, men det är glömt inom en vecka och gemene man skiter fullständigt i det.

Kul tråd som lever, men tror inte många höjer på ögonbrynen. (Politik- partiledare, där kan du snacka om moral & etikett)
Citera
2023-11-17, 12:21
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne
PS är oskyldig:

https://www.svenskdam.se/kungligt/silvias-brorson-patrick-sommerlath-trader-fram-jag-har-inte-kopt-sex/10056326
Haha, det här stinker av skuld, vilken dåre
Citera
2023-11-17, 12:22
Medlem
PrincessAnnes avatar
Jag undrar mer och mer: hur försörjer sig PS?

I förhören uppgav han en årsinkomst på drygt 50 000:-. Årsinkomst, inte månadsinkomst.

Även om han bor gratis i sjöflygeln måste hans utgifter vida överstiga hans inkomster. Han har bil, tre minderåriga barn och måste som alla andra köpa mat och kläder. Han har precis kommit hem från en utlandsresa. Det finns inte en chans att hans uppgivna inkomster täcker ens en bråkdel av hans faktiska behov. Så hur försörjer han sig?!

Nu tar jag bara upp legitima utgifter, inte kokain och krogbesök. Håller han fortfarande på med det blir det än underligare.

Han verkar aldrig ha haft ett fast jobb. Pappan dog först 2020 men PS levde på stor fot långt innan dess, så det kan knappast handla om ett fadersarv. Kan mamman vara rik och bidra till hans försörjning?

Eller är han berättigad till bidrag på grund av sin låga inkomst? Hyresbidrag kan han väl inte få utan att visa upp någon hyresavi, men kan han få försörjningsstöd för att köpa mat och kläder? Barnen får väl barnbidrag, men det täcker inte alla utgifter. Kan han även få pengar för barnen?
Citera
2023-11-17, 12:23
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Niclas Wahlgren åkte dit - så vad pratar du om?
Patrick Sommerlath är utlänning - han är inte ens född i Sverige utan kom hit som 16 åring, till skillnad från Paolo.

Ingen av dem har fått köpa sex utan att man försökt sätta dit dem.
Min fråga var vad Patrick Sommerlath ens gör i Sverige - på vilka grunder har han fått uppehållstillstånd här.

En EU medborgare behöver inget uppehållstillstånd i annat EU land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in