2023-11-16, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Härligt Smaug!
Klart du ska anmäla konton som dryftar avvikande åsikter till Ukrainska säkerhetstjänsten. Det finns inga ursäkter för eller anledningar till att ha andra åsikter än dina.
Det blir ett levande och rikt forum med givande diskussioner om fler vore som dig Smaug! All heder!

Our strenght is in the truth!

Man får väl dryfta vilka "åsikter" man vill, men gör man det på uppdrag av Kreml så väntar konsekvenser. Kan vara bra att veta tänker jag.

Simon Wiesenthal var ett gott föredöme. Även Kremls apologeter skall letas upp, ställas inför rätta och dömas, oavsett hur lång tid det går.
Citera
2023-11-16, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Härligt Smaug!
Klart du ska anmäla konton som dryftar avvikande åsikter till Ukrainska säkerhetstjänsten. Det finns inga ursäkter för eller anledningar till att ha andra åsikter än dina.
Det blir ett levande och rikt forum med givande diskussioner om fler vore som dig Smaug! All heder!

Our strenght is in the truth!

Det är väl bra att rapportera rysshoror som sprider lögner från Kreml?
Citera
2023-11-16, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Trodde först jag drömde.
Får regelbundet artiklar till min dator från denna adress från någon som heter Ida Hansson och som tidigare inte gett något intryck av att se något positivt hos Putin. Får nu se att Ida helt plötsligt ser Putin som fredsvän.

https://www.dagens.se/nyheter/oeverraskande-utveckling-i-ryssland-de-vill-att-kriget-ska-upphoera

Vad har hänt?

Låtsas-media?

Dagens.se/nyheter är inte Dagens Nyheter...
Citera
2023-11-16, 20:37
Bannlyst
Citat:
Trodde först jag drömde.
Får regelbundet artiklar till min dator från denna adress från någon som heter Ida Hansson och som tidigare inte gett något intryck av att se något positivt hos Putin. Får nu se att Ida helt plötsligt ser Putin som fredsvän.

https://www.dagens.se/nyheter/oeverraskande-utveckling-i-ryssland-de-vill-att-kriget-ska-upphoera

Vad har hänt?
Vad menar du är konstigt, förklara?

Klart folk vill ha fred!!
Citera
2023-11-16, 20:48
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Låtsas-media?

Dagens.se/nyheter är inte Dagens Nyheter...

Har också undrat vad det är som Microsoft har valt att regelbundet skicka till mig utan att jag bett om det.
Citera
2023-11-16, 20:50
Medlem
Citat:
Trodde först jag drömde.

Vad har hänt?
Det som hänt är att du gått in på en skräpsida?
Citera
2023-11-16, 20:53
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etonjohn
Vad menar du är konstigt, förklara?

Klart folk vill ha fred!!

Har både sett och hört på många ställen att alla vill ha fred utom Putin som vill kriga så länge han lever om inte väst sätter stopp för honom.
Citera
2023-11-16, 20:57
Bannlyst
Citat:
Har både sett och hört på många ställen att alla vill ha fred utom Putin som vill kriga så länge han lever om inte väst sätter stopp för honom.
Men det var inte Putin dom frågat, det var folket
Citera
2023-11-16, 21:06
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Men det var inte Putin dom frågat, det var folket
Tar om det.
Citat:
En ny opinionsundersökning i Ryssland visar att nästan hälften av de ryska medborgarna stöder president Vladimir Putins strävan efter en fredlig lösning på kriget i Ukraina.

Vad som var skrivet var att Putin ville ha fred och det ville också ville många andra ryssar också.
Citera
2023-11-16, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Men varför drog Ryssland igång konflikten om USA nu räknade med att knäcka Ryssland? Verkar som om Putin är USA:s handgångne man som ska bistå USA med att knäcka Ryssland.
Konstig fråga, kan du formulera om den så man begriper den!
Citera
2023-11-16, 21:20
Medlem
Medvetna spridda lögner i stöd åt en förtryckarregim har inget med yttrandefrihet att göra. Det har däremot med anständighet att göra.
Citera
2023-11-16, 21:30
Medlem
Citat:
Var det ditt svar på frågan?
Mitt svar är att jag struntar helt och hållet i vad som skiljer deras kulturer. Ukraina är ett självständigt land och har rätt till sitt område, precis som svenskar, danskar, islänningar och norrmän har rätt till sin egen kultur utan att den ena skall försöka utplåna den andra.
Ryssland är så extremt långt efter i sitt tankesätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in